Nieuwe PC bouwen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504637

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ga een nieuwe pc bouwen en ik zit een beetje in de knoop met welke onderdelen ik moet kopen.

Ik ben nogal een game fanaat en wil mijn games altijd op max settings draaien. Ik heb veel gezocht naar geschikte onderdelen maar ik wil een systeem dat lang meegaat. Ik heb een beetje onderzoek gedaan naar processors van Intel maar ik kom er niet uit ik dacht eerst aan een intel i7 3820 die ongeveer 270 euro kost maar als ik verder kijk zie ik ook een Intel I7 2600k met een soort gelijke prijs en nu vraag ik me heel erg af waarom er maar zo weinig prijs zit tussen deze twee processoren? en welke van deze twee is meer geschikt voor hardcore gamen? Ik heb op deze site gekeken en daar blijkt dat de 2600k iet wat sterker uit verschillende benchmarks komt http://www.techspot.com/r...-core-i7-3820/page10.html de 2600k verslaat zelfs de 3970X op sommige fronten. Ook word er beschreven dat de 3820 geen ''totaal'' unlocked processor is. Wat houd dit allemaal in? en kent iemand misschien toch een betere processor?

Ik zoek ook nog een geschikte moederbord maar ik dacht dat het beter is als ik eerst een processor kies en daar een geschikt bord voor.

Verder zit ik nog met een videokaart dilemma deze mag max 200 euro kosten en ik zit te denken aan een Nvidia GTX660 2GB van Asus. Is dit een goede keuze? http://tweakers.net/price...sus-gtx660-dc2t-2gd5.html (Ik ga geen meerderen schermen gebruiken)

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Beide zijn geschikt, maar niet de beste keus. Neem een i5 3570k. Doet het even goed als de i7, behalve dat het HT mist, maar dat heb je dan ook niet nodig.

Een goede bang for buck gpu is de Sapphire HD 7870XT. Even snel als een ongeklokte 7950, maar veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

I7 2600K is aan het uit faseren zon beetje. Ulocked processor wil zeggen dat je de multiplier die de snelheid bepaald zelf kan instellen in de BIOS > Overklokken dus (of onder klokken als gewenst). Een 3970X verslaan doet geen 1 CPU lijkt mij niet iedere test is even vertrouwbaar. De bekendste CPU's van het moment zijn de 3570 3770 en die jij opnoemt is mogelijk nog sneller een hele stap hoger de 3930K (de K staat voor unlocked btw dus overklokbaar) dit is meestal 20 eurie duur bv.). Bij de 1155 socket (alles wat genoemd is behalve de 3930K die draait op de X79 hign-end chipset) is de Z77 de chipset van het moment en erg snel. De 660 Is een goede keus voor medium segment gamekaart. Ik ben geen ATI fan maar je kan natuurlijk ook deze kaarten overwegen. Voor een leuke CPU snelheids vergelijking kijk is hier: http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html neem iig niks langzamer als +/- 6000 punten !

welk mobo je neemt maakt eigenlijk niet zoveel uit als hij dus maar die Z77 aanboord heeft. Luxer is wel is een paar % sneller maar goed daar betaal je voor. Geheugen lijkt mij 8GB ruim voldoende dus 2x4GB 1600MHz

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 06-03-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chris Smoove schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:23:
Beide zijn geschikt, maar niet de beste keus. Neem een i5 3570k. Doet het even goed als de i7, behalve dat het HT mist, maar dat heb je dan ook niet nodig.

Een goede bang for buck gpu is de Sapphire HD 7870XT. Even snel als een ongeklokte 7950, maar veel goedkoper.
Maar gaat deze I5 dan ook net zo lang mee?
Anoniem: 91626 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:32:
I7 2600K is aan het uit faseren zon beetje. Ulocked processor wil zeggen dat je de multiplier die de snelheid bepaald zelf kan instellen in de BIOS > Overklokken dus (of onder klokken als gewenst). Een 3970X verslaan doet geen 1 CPU lijkt mij niet iedere test is even vertrouwbaar. De bekendste CPU's van het moment zijn de 3570 3770 en die jij opnoemt is mogelijk nog sneller een hele stap hoger de 3930K (de K staat voor unlocked btw dus overklokbaar) dit is meestal 20 eurie duur bv.). Bij de 1155 socket (alles wat genoemd is behalve de 3930K die draait op de X79 hign-end chipset) is de Z77 de chipset van het moment en erg snel. De 660 Is een goede keus voor medium segment gamekaart. Ik ben geen ATI fan maar je kan natuurlijk ook deze kaarten overwegen. Voor een leuke CPU snelheids vergelijking kijk is hier: http://www.cpubenchmark.net/high_end_cpus.html neem iig niks langzamer als +/- 6000 punten !

welk mobo je neemt maakt eigenlijk niet zoveel uit als hij dus maar die Z77 aanboord heeft. Luxer is wel is een paar % sneller maar goed daar betaal je voor. Geheugen lijkt mij 8GB ruim voldoende dus 2x4GB 1600MHz
Dus als ik het nu goed begrijp is bijvoorbeeld een 3770K een goede keuze voor mijn prijsklassen? en nu je het zegt zie ik op de site dat de 3820 onder de 3770K zit qua prestatie. Ik ben ook geen ATI fan ik zelf heb meer met de kaarten van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:24
Ja, die i5 gaat praktisch net zo lang mee. Games maken nu nog niet tot nauwelijks gebruik van HyperThreading, dus een i5 is in games net zo snel. Geld dat je bespaart kun je dan beter in een goede videokaart steken.
Even wat vragen:
- Wat is het budget voor de pc?
- Wil je overklokken?
- Op welke resolutie ga je gamen?
- Wat heb je al gevonden aan onderdelen?
- Zijn er componenten die je meeneemt, bijvoorbeeld randapparatuur?

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Maar gaat deze I5 dan ook net zo lang mee?
CPU's zijn onverwoestbaar! Echter is er een simpel feit dat de snelste CPU het langste meegaat. Ik zou ook geen CPU zonder HT willen eigelijk dit versnelt het systeem toch weer een beetje. Daarom zou ik mits het in het budget past gaan voor de 3770 dan heb je nu een heel snel system en hoef je langer niet te upgraden wat dus weer geld bespaard ;)

Mogelijk heeft de 3820 een ingebouwde GPU wat jij dus niet nodig hebt maar dat moet ik even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MartijnLoarne schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:49:
Ja, die i5 gaat praktisch net zo lang mee. Games maken nu nog niet tot nauwelijks gebruik van HyperThreading, dus een i5 is in games net zo snel. Geld dat je bespaart kun je dan beter in een goede videokaart steken.
Even wat vragen:
- Wat is het budget voor de pc?
- Wil je overklokken?
- Op welke resolutie ga je gamen?
- Wat heb je al gevonden aan onderdelen?
- Zijn er componenten die je meeneemt, bijvoorbeeld randapparatuur?
Ik wil dat dit systeem lang meegaat vandaar de vraag.

Voor processor mijn processor wil ik max 300 euro betalen, moederbord 100 en videokaart 200 euro, overige onderdelen zoals voeding, RAM geheugen ect ga ik later naar kijken.(Je doet mij trouwens alleen maar een plezier als je mij toch een paar suggesties geeft!)

Overklokken ga ik hoogstwaarschijnlijk niet doen, als ik het goed begrijp verkort het de levens duur de CPU.

Ik ben van plan om een 22'' full HD scherm te gaan kopen (1080x1920)

Ik heb al een OS, muis, toetsenbord en boxen.

Op dit moment wil ik eerst een goeie cpu en videokaart kiezen en aan de hand daarvan een goed moederbord. Meer dan 16GB RAM ben ik niet van plan om erin te doen dus veel meer dan dat hoeft het moederbord niet te ondersteunen.
Anoniem: 91626 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 20:49:
[...]
CPU's zijn onverwoestbaar! Echter is er een simpel feit dat de snelste CPU het langste meegaat. Ik zou ook geen CPU zonder HT willen eigelijk dit versnelt het systeem toch weer een beetje. Daarom zou ik mits het in het budget past gaan voor de 3770 dan heb je nu een heel snel system en hoef je langer niet te upgraden wat dus weer geld bespaard ;)

Mogelijk heeft de 3820 een ingebouwde GPU wat jij dus niet nodig hebt maar dat moet ik even opzoeken.
Ja! Precies dat is het ook een beetje ik wil dat mijn CPU het langste meegaat, een videokaart is wat makkelijker te vervangen en nu is het tijd voor mij om eindelijk een nieuwe pc samen te stellen met het liefst zo een sterk mogelijke processor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
cpu: pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed
moederbord: pricewatch: MSI Z77A-G45
videokaart: pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3

je cpu is hier 100 euro goedkoper als je max budget.
de gpu is hier een 70 euro duurder als je max budget..

lijkt mij geen on overkomelijk iets??

er zit een koeler bij die i5, maar ik zou die eigenlijk niet eens monteren, en iets knappers kopen dat minder geluid maakt.. voorbeeld: pricewatch: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition

een zo sterk mogelijke processor.... tsjah, dan zou je naar de extreme edition 6 core moeten... maar dat voegt niets toe..
de i5 die ik hier noem is MEER dan snel zat.. en kan je desgewenst nog prima op 4+ ghz zetten..
de i7 variant die heeft hyperthreading, iets dat 0 snelheids winst geeft in games of in windows ofzo..

als jij alles op max wil spelen op 1 monitor is een 7950 genoeg en kan je alles op max spelen (of een nvidia gtx670, maar die kosten richting 350 euri en zijn niet veel sneller)

lijkt mij een mooie opstelling?

als ram geheugen zou ik wel low profiles nemen, helemaal als je een aftermarket koeler gebruikt.
bijvoorbeeld: pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

Pagina: 1