2 netwerken op 1 router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie07
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-07 16:42
Hoi allemaal,

Na wat gezoek op internet vond ik toch niet het antwoord wat ik zocht. Daarom maar even hier:

Ik ben op zoek naar een router met een variant op een guest network. De volgende instelling moet mogelijk zijn: Er zit een PC aangesloten op de router via ethernet. Deze draait het programma Spotcommander op Xubuntu. Hiermee kan je Spotify bedienen met je smartphone, via een webinterface :)

Nu moet die telefoon ook verbonden worden met het wifi netwerk. Nu mag dat wifi netwerk alleen op vrijdag aanstaan (zeg maar: 'wifi 1'). Ook moet er een ander wifi netwerk beschikbaar zijn die op alle dagen beschikbaar is (zeg maar: 'wifi 2'). Nu is wifi 1 dus eigenlijk het gast netwerk. Het enige verschil is is dat deze op het privenetwerk aangesloten moet zijn, anders werkt spotcommander niet.

Is dit mogelijk met de TP-Link TL-WR1043ND? Deze kan dd-wrt draaien, maar daar heb ik zelf nog geen ervaring mee.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:20

ShadowAS1

IT Security Nerd

Dan zou je eigenlijk met vLANS moeten werken

Je zet dan het Prive-SSID op vLAN 1
en het gast-SSID op vLAN 2
en op de poort voor je Xubuntu box gooi je zowel vlan 1 als 2.

Zover mij bekend heeft DD-WRT vLAN ondersteuning, ik weet alleen niet of deze ook meerdere SSID's ondersteund.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.