Geforce GTS 240 probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Jaygod
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-12-2021
Beste Tweakers,

Sinds een tijdje merk ik tijdens het game dat mijn videokaart wat vreemde trekjes vertoont. Ik speel al tijden het spel GTA 4, gewoon voor de fun even gamen, nu merk ik dat wanneer er een beetje actie komt super veel strepen en het zogenaamde 'lag' in het beeld verschijnt. Dit is raar want dit had ik eerst niet, ik de drivers van mijn Geforce GTS 240 geüpdatet en hoopte op beter resultaat maar helaas. Nu heb ik het spel Tomb Raider aangeschaft, even gechecked of mijn pc het trekt (op canyourunit). Helaas loopt het spel bagger en kan het nauwelijks zonder rare strepen spelen (de strepen komen het meest voor in filmpjes).

Ook heb ik de videokaart even schoongemaakt omdat ik dacht dat hij misschien wel te warm werd, ook weer geen goed resultaat.

Mijn oude pc

Windows 7
Intel i7 2,8 Ghz
ram 6gb
videokaart Nvidia Geforce GTS 240 (1gb)

Ook zou ik het spel Crysis 3 willen spelen maar dit lijkt mij onmogelijk, wat zijn mijn opties? simpel weg een nieuwe kaart kopen? Daar heb ik helaas totaal geen verstand van...

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Liever verwend dan verwaarloosd

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-02 22:23
Je kan proberen alle drivers te verwijderen En opnieuw te instaleren Maar strepen Klinkt als een kapote kaart Als je crysis 3 wil spelen word het een nieuwe kaart denk:)

Verwijderd

Zijn dit horizontale strepen dan heb je te maken met overscan otw er worden meer of minder plaatjes gemaakt dan je beeld per seconde weergeeft. Dit is op te lossen door de optie Vsync aan te zetten dan wel op halve framrate (nieuwe functie via driver). Als de strepen over het hele beeld komen word je videokaart te warm of is dat ooit geweest en is hij mogelijk stuk? Je kan het testen door met een schone Windows installatie te beginnen.
Het zou met btw verbazen dat je met dit simpele kaartje de nieuwste games zomaar kan spelen zonder stottering. Voor ong 100€ kan je een GTX650 halen die deze games prima afspeelt:

http://tweakers.net/categ...WtZGZqaARUb2ZqYqIUW1tbCwA

• Jaygod
Bedankt voor jullie reacties! Ik mekte ook al dat de videokaart veel meer geluid maakte dan dat de videokaart deed. Wanneer ik een nieuwe videokaart ga kopen wil ik wel zeker er van zijn dat hij alle games vloeiend kan afspelen, is dan de GTX650 geschikt? Of denk je dat ik voor 150 euro nog een véél betere kan aanschaffen?

Ik heb net even getest met FIFA13, deze speelde voorheen super vloeiend, nu totaal niet meer.
Het wordt dus een nieuwe kaart, welke kaart zouden jullie voor 150 euro kopen? Misschien een rare vraag maar past elke videokaart op elke moederbord?

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-02 22:23
Jaygod schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 18:18:
Bedankt voor jullie reacties! Ik mekte ook al dat de videokaart veel meer geluid maakte dan dat de videokaart deed. Wanneer ik een nieuwe videokaart ga kopen wil ik wel zeker er van zijn dat hij alle games vloeiend kan afspelen, is dan de GTX650 geschikt? Of denk je dat ik voor 150 euro nog een véél betere kan aanschaffen?

Ik heb net even getest met FIFA13, deze speelde voorheen super vloeiend, nu totaal niet meer.
Het wordt dus een nieuwe kaart, welke kaart zouden jullie voor 150 euro kopen? Misschien een rare vraag maar past elke videokaart op elke moederbord?
Ja kan voor 150euro een leuk kaartje kopen Ja Vloeiend Licht aan de settings
licht er aan welk moederbord je hebt Maar Je hebt een i7 dus ik kan er vanuit gaan dat je opseminst pci 2.0 hebt Dus dat moet geen probleem zijn Enige wat niet zou passen Als je moederbord zo oud is dat er AGP op zit volgens mij maar daar word al niks meer van verkocht hedendaags

Verwijderd

welke kaart zouden jullie voor 150 euro kopen?
Voor 150 heb je misschien al een GTX660 weer een stappie hoger natuurlijk. De GTX660Ti is ong. 200 dus das weer net iets meer

• Jaygod
Ik las op een forum dat een nieuwe videokaart niet zomaar kan worden geïnstalleerd, je moet ook kijken naar de voeding? Ik weet wel wát van pc's af maar dit snap ik niet helemaal. Maar dit even terzijde, ik ga dan toch voor de pricewatch: EVGA GeForce GTX 650 Ti SSC 2GB . Maar hoe weet ik of deze überhaupt wel past op mijn moederbord? Ik heb volgens mij, als ik het goed zeg, gewoon PCIe. Je hebt namelijk verschil tussen PCIe 2.0 en 3.0

Nogmaals bedankt voor jullie hulp :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jaygod op 06-03-2013 18:40 ]

Verwijderd

PCI-e is backward compatible wat betekend dat je ze in elk slot kan gebruiken, de bandbreedte is meestal ook wel goed hiervoor van een PCI-e 2.0 spec slot.
Als je wil weten hoeveel stroom je nodig hebt > typ bv. GTX660 in op google en zie de geforce.com specs aldaar > http://www.geforce.com/ha...-gtx-660ti/specifications < 450W bezit een gemiddeld systeem hopelijk wel?

• Jaygod
Volgens mij heb ik een voeding uit het jaar 0, kan max 350 watt. Het is een: LiteOn, model: PS-6351 :-(

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02 03:11

auto660

1991 240 GL Brick

Die voeding is een A-Merk voeding welke 24A/288W op de 12v lijn heeft. Deze voeding zit dus wel goed.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Jaygod
@auto666, bedankt voor je reactie! Dus inprincipe is de GTX660 gewoon mogelijk? Maar hoe kan dat dan? Er staat dat hij 350W nodig heeft?

Verwijderd

Je kan het proberen maar je hebt kans dat de voeding of het niet aankan, snel er mee uit scheid of dat de kaart minder goed werkt als met een voeding van voldoende vermogen. Als dat zo is kan je beter uitkijken naar een nieuwe natuurlijk en als het wel werkt dan zit je voorlopig weer goed. Voor 55€ heb je een leuke voeding: pricewatch: XFX Pro 550W

• wuppieigor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-01 11:23
Misschien wat laat, maar het is onmogelijk om crysis 3 te spelen met ddie kaart, de GT* 2xx serie ondersteunt namelijk geen dx11, 3xx ook niet, daaardoor weet ik dat toevallig
Pagina: 1