Corsair Survivor 64GB USB3 trager dan oude Survivor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504595

Topicstarter
Ik heb mijn oude 8 GB Corsair usb-stick vervangen door een nieuwe 64 GB usb 3 versie. Ik gebruik hem onder andere voor het draaien van Portable Apps met Thunderbird als mailclient. Tot mijn verbazing is de soepel werkende Thunderbird veranderd in een uiterst traag werkend programma. Terwijl de stick toch sneller zou moeten zijn. Ik heb overigens geen usb 3 poort in mijn computer, maar de oude snelheid zou ik toch moeten kunnen halen.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

zou moeten zijn. Meten is weten natuurlijk, dus begin met het posten van je benchmarks. Maak een 500MB benchmark met CrystalDiskMark en doe dit op beide USB sticks. Het liefst wanneer de sticks niet te vol zijn.

Ik vermoed dat je nieuwe 64GB stick lagere random write snelheden heeft; dat zie je dan in de benchmark terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zal ik eens proberen. Maar denk je dat het mogelijk is dat een in principe veel snellere usb-stick in de praktijk veel trager blijkt te werken bij het draaien van Thunderbird?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Anoniem: 504595 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:45:
Zal ik eens proberen. Maar denk je dat het mogelijk is dat een in principe veel snellere usb-stick in de praktijk veel trager blijkt te werken bij het draaien van Thunderbird?
Wel als alleen het lezen van grote bestanden sneller is, maar de random read/write veel lager ligt.

Zou niet de bedoeling zijn met een "nieuwe versie", maar de eerste keer zou het zeker niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De test gedaan. En de leessnelheid is wel hoger, maar de schrijfsnelheid is aanzienlijk lager. Bij blokken van 4K is het 0,106 MB/S vs 0,004 MB/s.

Is dit inderdaad normaal? In dat geval moet ik op zoek naar een andere oplossing, want ondanks het feit dat ik de grote stick gekocht heb om behoorlijke hoeveelheden data te verplaatsen, gebruik ik hem dagelijks voor mijn mail.

Dank voor je hulp overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:14
Gebruik je op beide hetzelfde bestandssysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NTFS. Ik heb op de nieuwe ook FAT32 geprobeerd, maar het resultaat is hetzelfde.
Pagina: 1