[PC/MAC/Linux] Torment: Tides of Numenera

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i481.photobucket.com/albums/rr171/EnzoValenzetti/66951_598383306843864_1583298447_n_zpsad6da66f.jpg

Wat is Torment?
"Our primary theme for this game is the legacy we leave... what does one life matter?"

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/423/181/caf8ae14bcd303bc66d5b932d75340a7_large.jpg?1362462363
In het kort: De spirituele opvolger van Planescape: Torment, de cult klassieker van een RPG, en staat bij velen toch in de top 5 van beste RPG's ooit.
Nu zijn er wel enkele problemen, inXile kreeg de licentie niet vast van Wizards of the Coast. Dus het zal een ander universum zijn andere karakters en ook geen DnD meer. Deze RPG zal gebaseerd zijn op de ruleset van Numenera, een kickstarter succes van vorig jaar.

Tja wat heeft het dan nog met de oude planescape: torment te maken, hoor ik je al denken. De diepe thema's, filosofische vraagstukken die doorheen het spel verweven zaten, zullen nu terug komen. En het spel wordt goedgekeurd door de man himself, Chris Avellone.

En zoals het een ECHTE RPG betaamt, zullen quests op verscheidene manieren opgelost kunnen worden. De keuzes die je maakt zullen van belang zijn en niet de standaard goed vs slecht zijn.

Er is ook geen allignment zoals in DnD maar zogenaamde tides, maar daarover later meer.
That’s our primary theme: What does one life matter? We're going to help you tell a story, and in the end you’ll have explored your answer to this question. You might decide that one life is the most important thing in the world, if it’s the right life. You might decide that a life means nothing, though Life itself has meaning. You might decide that Life has no value at all. We won’t force you toward a specific answer in your search. But we will force you to think.

Torment’s second theme also rises naturally from Numenera's setting: abandonment. Whether the abandonment of place, of life, of children, or of will, we'll explore what abandonment really means and how it affects the unfortunates in its wake. You can help those you encounter (including your companions) make that choice, and you’ll also make it for yourself. That choice will be part of your legacy.

And last, we come to mystery. You enter the game as you enter the world: newborn and ignorant, and you must find your truths, the answers that fit your journey best. Those around you might help you, hinder you, or hurt you. But why? What drives them? What drives you? It is this search for meaning that leads you into the deeper questions, and you’ll uncover even stranger mysteries as you delve into the heart of your being.
En bekijk de kickstarter pagina:
http://kck.st/13F7hZm

Numenera
Geen game in de Dungeons and Dragons setting meer, maar Numenera. Een gloednieuwe setting, een soort van middeleeuwse setting, maar wel 1 waar verschillende beschavingen al gevallen zijn.
The learned of the time call it the Ninth World, claiming that eight great ages have come and gone before it. We do not know what happened to those ages of glory or why they fell: some declined, some disappeared under the boots and blades of invaders, and some saw their citizens transcend to new spheres of consciousness.

Tides
Waar zijn de lawfull good en chaotic neutral naar toe? Weg, geen standaard ethische en morele axis meer waarop je beoordeelt wordt. Maar nu enkele drijfveren in de vorm van een 5-hoek. Komen je beslissingen verder uit compassie, uit de harde feiten, de lokroep van macht of de hand der wet.

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/000/422/624/e35f0fe8a73da61f3e652b553a4ac96d_large.jpg?1362446867

Het persoonlijke verhaal
You are the Last Castoff, the final link in the chain of the lives of the being they call the Changing God. He once was a man who discovered a way to use the relics of the ancients to cheat death and skip across the face of centuries in a succession of bodies. But he never knew that his bodies lived on as his consciousness fled, a new consciousness arising in each. Now he has awakened an age-old enemy, the Angel of Entropy, and his days of change are gone as the Angel hunts him and all his works. That includes... you.

With the ever-present threat of oblivion looming over you, you must find your sire before he—and you—are eradicated by the avenging Angel. You will find allies and enemies among the other castoffs. You might inhabit their minds for a time through the devices called “the Meres,” turning their lives to your advantage. You will travel across the face of the Ninth World, and above and below it, with your companions at your side—or alone, if you wish. Your quest will take you to alternate dimensions and distant worlds under strange suns; particular Meres might afford you even more bizarre experiences, such as folding time itself. And you will build your legacy as you find your answer to the question: What does one life matter?

Hierin is al meteen een parallel te zien met de spirituele voorloper, Planescape Torment. Nog steeds zijn de existentiele vraagstukken aanwezig maar ze zijn wel gewijzigd van "What can change the nature of a man?" naar "What does one life matter?".

De makers
inXile enterainment zal deze zware taak op zich nemen om de hoge verwachtingen in te lossen. Dezelfde developer die ook bezig zijn met Wasteland 2. Aan Torment: Tides of Numenera werken de volgende personen (en natuurlijke velen meer):
- Brian Fargo, u kent hem wel van Planescape:Torment, de originele fallouts en the bard's tale.

- Monte Cook, die de Numenera ruleset is aan het maken en heeft al ruime ervaring hiermee wegens het vele werk aan de DnD rules dat hij geleverd heeft.

- Mark Morgen, die de muziek voor hem zal nemen. Heeft de muziek voor Planescape: Torment gedaan, de originele fallouts en Fallout:New Vegas.

Verdere info
Ik kan hier nog veel vertellen maar bekijk (en doneer) de kickstarter pagina maar, welke zeer uitgebreid is.
Kickstarter

Eerste topic dat ik aanmaak, laat de fouten maar weten. Iemand die beter is in het aanmaken van starttopics mogen altijd een seintje geven.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-05 11:15

D-rez

dexels

De kickstarter is nog maar iets meer dan een uur online en nu al voor meed dan $250.000,- aan backers.
Ben erg benieuwd wat het gaat worden. Maar ik heb ondertussen al gebecked + extra voor een T-shirt

[ Voor 32% gewijzigd door D-rez op 06-03-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Topicstarter
Ik moet zelf nog backen wegens gebrek aan geld op mijn creditcard (prepaid). Maar zoek zelf wel voor de game+soundtrack te gaan. Het blijft geweldig dat door de publisher over te slaan, dat spellen meteen maar 1/2 tot 1/3 meer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:53

Ryceck

Constants and Variables

Nou... teller staat nu op 450.000 al? :/ Deze game gaat een interessant Kickstarter-projectje worden zo.
Ben benieuwd of we in de buurt van mijn enige andere gebackte game Star Citizen kunnen gaan komen :9

In ieder geval ff gauw 20 euro erin gegooid zodat ik meewerk en de game krijg voor een leuk bedragje :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

yup, 2,5u bezig en al op 50% van de eerste goal. ik geloof dat ik in decemebr 2014 een collectors edition +
T-shirt mag verwachten in de "brievenbus" (als ze de game tenminste optijd klaar krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

aaaand its backed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Backed na 6 uur. Dit moet een record zijn. Deze gaat volgens mij het record van Project Eternity breken...

Ik ben blij dat ik er ook 20 dollar ingegooid heb. Zal waarschijnlijk geen weggegooid geld worden.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Storing met Ideal net nu dit op kickstarter verschijnt. Ik wil de Collector's Edition!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:52

SkyStreaker

Move on up!

.... Ik ben een RPG-fanaat en heb deze dus nog niet gespeeld. /SCHAAM.

Ga hem nu ergens zien te krijgen, en daarna wil ik deze spelen. Ben helemaal enthousiast :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

SkyStreaker schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:21:

Ga hem nu ergens zien te krijgen, en daarna wil ik deze spelen. Ben helemaal enthousiast :)
Op gog kun je hem kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mweh. Geen Planescape setting, geen oude vertrouwde alignments... het is nog maar de vraag in hoeverre "spiritual successor" niet stiekem "plak er een populaire maar verder compleet ongerelateerde naam aan, dan verkoopt het beter" betekent. Denk Baldur's Gate en Dragon Age: Origins. Leuke cRPG, DA:O, maar geen BG.

Maargoed, toch maar $20 in de hoed gegooid, zag 1 van de 15k plekjes vrij toen ik de pagina bekeek.

[ Voor 14% gewijzigd door Bundin op 07-03-2013 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Inderdaad DAO is geen BG, maar het is wel een fantastische game.
Als ze dat alleen al weten te realiseren in de huidige tijd ben ik gelukkig en is het mijn backing waard geweest :)

Overigens zitten we al over de 1.5M, er zijn strecht goals voor 1.5M en 2M gedefinieerd (voornamelijk meer storyline en writers) dus ik ben benieuwd of we vanavond een update-mail krijgen met daarin de stretch-goals voor 3M en 4M want die 2M gaat er vandaag wel aan in dit tempo.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Topicstarter
Buiten de planescape setting zelf vind ik het niet heel erg dat het geen DnD meer is eigenlijk. Zolang ik maar door het spel kan gaan zonder combat te gebruiken ben ik tevreden. Dat en een fantastisch verhaal.

Dit is de kickstarter die het snelste ooit de kaap van 1 miljoen heeft gehaald.
Ouya was tot nu toe de snelste met 8u 22 minuten, deze onder de 8 uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-06 14:45
Ik heb er geld tegen aan gegooid, al heb ik het origineel nooit gespeeld. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet veel RPG's heb gespeeld die in dit straatje passen, maar het is de combinatie van namen die aan de game werken, het verhaal (tot zover ik het heb gelezen) en de beelden uit Wasteland 2 die me over de streep trokken om de game te supporten. Ben dan ook erg benieuwd naar het eindresultaat (zowel de opbrengsten van Kickstarter als de uiteindelijke game).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Via een hoop gegoochel gisteren toch een van de limited tiers weten te bemachtigen (Ideal was uren dood).

Eigenlijk dom van me om zo lang voordat het spel uberhaupt bestaat al geld te geven. Maar de succesvolle lancering van een deel van de Banner Saga kickstarter game (het f2p pvp deel) en de goede voortgang van de Wasteland 2 kickstarter, ook van inXile, hebben ervoor gezorgd dat ik het toch doe. Even een paar jaar lang aan nachtjes slapen...

Heb het al vaker gemeld, maar ook voor iedereen die geinteresseerd is in dit project is Neverwinter Nights 2 (en de add-on Mask of the Betrayer) een aanrader. Vooral voor ieder die eens een episch larger-than-life character wil spelen in de huidige wereld van online games waarin iedereen gelijk is. Het spel wordt gek genoeg vaak over het hoofd gezien, maar is wat mij betreft van dezelfde klasse als Baldur's Gate en Planescape: Torment. Wordt niet voor niets meerdere keren genoemd in de Kickstarter van Torment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Ik vond planescape torment, om de verhaallijn, de manier waarop je ervaringen terughaalt, hoe je primary stats belangrijk zijn voor interactie, toch wel een van de beste spellen die ik ooit heb gespeeld.

Ik zal de planescape wereld missen, maar deze beloofd op zijn minst even goed te zijn en de manier waarop het spel nu gepresenteerd wordt is op zijn minst intrigerend. Ik heb vertrouwen in de club en ben gister meteen voor 'lore master' gegaan. Alleen jammer dat de setting pdf er dan niet bij zit. Aan de andere kant. Vrienden met wie ik ook wel dnd heb ik nooit enthousiast gekregen voor andere settings, dus ik zou toch nooit de kans hebben gehad om het te spelen :/ :P

Ben heel benieuwd wat er uit komt

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

<-CYPHER COLLECTOR 1 :)

Ik vind het gaaf dat het weer een zoektocht is naar wie je bent. Ik hoop ook dat ze net als bij PS:T weer van alle monsters etc die je tegenkomt een omschrijving maken die je nakijken kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Best vreemd dat er nog altijd geen nieuwsitem over deze kickstarter is geweest op de voorpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

D-rez schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:08:
Best vreemd dat er nog altijd geen nieuwsitem over deze kickstarter is geweest op de voorpagina.
Idd, want deze gaat heel hard. Ik denk dat deze wel eens boven de 4 miljoen zou kunnen eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 15:14
Dat viel mij inderdaad ook op; ik zit er al een paar dagen op te wachten. Al op de eerste dag een suggestie gedaan via News Submit. Misschien als er meer suggesties in die box worden gedropt? Het spel zou er zeker bij gebaat zijn om op de frontpage genoemd te worden, en het nieuws lijkt me zeker interessant voor de T.net-doelgroep. Nog niet vaak meegemaakt dat de redactie zoiets mist.

Hoe dan ook: $ 20,- gepledged en ben erg benieuwd naar het resultaat. Met zo'n ruime financiering kan het een enorm diepgaande game gaan worden. Toen de klassieke games in dit genre uitkwamen, was ik nog wat te jong om alles eruit te halen, maar Torment, Project Eternity e.a. zullen de classic RPG-ervaring naar de hedendaagse doelgroep brengen. Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik ben ontzettend benieuwd naar wat ze er van gaan maken. Planescape: Torment is voor mij de beste game ooit gemaakt, zo extreem sfeervol, zo groots en zo ontzettend meeslepend.

Dat het geen DnD setting meer is vind ik niet zo erg. Daar staat of valt een game niet mee. Zeker een game waarbij verhaal en sfeer gewoon boven alles staan maak ik me niet zo druk of het nu de standaard 9 DnD alignments zijn of dat we het 'tides' noemen. En dat geldt ook voor alle rekensommen, zal mij een zorg zijn hoe die exact tot stand komen, als het maar 'goed' gebeurt.
Voor een spirituele opvolger van Torment heb je volgens mij vooral een goed verhaal nodig en dat zit, gezien de mensen, wel goed. Ik kijk er in ieder geval naar uit!

Uiteraard ook gebackt :)
D-rez schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:08:
Maar ik heb ondertussen al gebecked + extra voor een T-shirt
Zucht, die add-ons had ik nog niet gezien, wordt alles bij elkaar weer een prijzig grapje :D
SkyStreaker schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:21:
Spel is zelfs nu nog heel goed te spelen. Ja je moet een beetje door de graphics heenprikken maar het verhaal staat nog steeds als een huis. GoG.com heeft zoals gezegd een versie staan, waar je hem ook vandaan trekt, kijk iig ook naar een aantal mods (http://www.gog.com/news/m...scape_torment_mods_guide/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-06 18:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik heb geen idee wat ik kan verwachten. Ook nog nooit Planescape Torment gespeeld, maar ik zal eens avontuurlijk doen en pledgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@amanoo, op gog.com, kun je PS:T nog kopen. Zijn natuurlijk inmiddels wel behoorlijk gedateerde graphics, maar dat stoort eigenlijk helemaal niet.

zeker hier ook even naar kijken.
http://thunderpeel2001.bl...torment-fully-modded.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

IceStorm schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:38:
Ik ben ontzettend benieuwd naar wat ze er van gaan maken. Planescape: Torment is voor mij de beste game ooit gemaakt, zo extreem sfeervol, zo groots en zo ontzettend meeslepend.

Dat het geen DnD setting meer is vind ik niet zo erg. Daar staat of valt een game niet mee. Zeker een game waarbij verhaal en sfeer gewoon boven alles staan maak ik me niet zo druk of het nu de standaard 9 DnD alignments zijn of dat we het 'tides' noemen. En dat geldt ook voor alle rekensommen, zal mij een zorg zijn hoe die exact tot stand komen, als het maar 'goed' gebeurt.
Voor een spirituele opvolger van Torment heb je volgens mij vooral een goed verhaal nodig en dat zit, gezien de mensen, wel goed. Ik kijk er in ieder geval naar uit!

Uiteraard ook gebackt :)

[...]

Zucht, die add-ons had ik nog niet gezien, wordt alles bij elkaar weer een prijzig grapje :D

[...]
Spel is zelfs nu nog heel goed te spelen. Ja je moet een beetje door de graphics heenprikken maar het verhaal staat nog steeds als een huis. GoG.com heeft zoals gezegd een versie staan, waar je hem ook vandaan trekt, kijk iig ook naar een aantal mods (http://www.gog.com/news/m...scape_torment_mods_guide/).
Ik heb onlangs nog zelfs weer Arcanum (met mod), NWN met alle exp's, Nox en Septerra Cor gespeeld. Graphics kijk ik niet naar als de beleving goed is :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Nieuwe update op Kickstarter verschenen. Nieuw concept is het Castoff’s Labyrinth, dat met 1 niveau groeit met elke 3000 backers. Kleeein beetje afgekeken van de mega dungeon bij de Project Eternity kickstarter die ook groeide met de hoeveelheid backers.

Werd trouwens wel tijd, het wil al een tijdje niet meer opschieten met de pledges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Topicstarter
SkyStreaker schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:17:
[...]

Ik heb onlangs nog zelfs weer Arcanum (met mod), NWN met alle exp's, Nox en Septerra Cor gespeeld. Graphics kijk ik niet naar als de beleving goed is :)
De graphics zijn nog steeds goed te doen vind ik. 2D graphics verouderen veel beter dan 3D.
Het gene waar ik mij moest overzetten bij planescape torment was het vele lezen. Maar na een bepaald punt was ik zo in het verhaal gezogen dat ik niets van tekst overslaagde, en aangezien er echt veel tekst is, zegt dat al veel. Het deed ook wel veel, dat de NPC's en concepten zo uniek en goed uitgewerkt waren. Geen saaie companions maar allemaal een achtergrond verhaal dat je dient te ontdekken. Zelfs na al die jaren kan ik ze allemaal nog herinneren

Dit spel deed zo veel dingen anders dan de gewoonlijke RPG. Met een juiste karakter build kan je je door heel het spel uitpraten (hier en daar misschien verplicht van te vechten, het is al even geleden). Sterven is hier niet game-over maar net de bedoeling van heel het verhaal. Ratten zijn 1 van de sterkste vijanden. Geen zwaarden in heel het spel te bespeuren. En zo nog een hoop dingen. Bij veruit DE RPG die het meeste indruk op mij heeft nagelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

4bit schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:10:
[...]

De graphics zijn nog steeds goed te doen vind ik. 2D graphics verouderen veel beter dan 3D.
Het gene waar ik mij moest overzetten bij planescape torment was het vele lezen. Maar na een bepaald punt was ik zo in het verhaal gezogen dat ik niets van tekst overslaagde, en aangezien er echt veel tekst is, zegt dat al veel. Het deed ook wel veel, dat de NPC's en concepten zo uniek en goed uitgewerkt waren. Geen saaie companions maar allemaal een achtergrond verhaal dat je dient te ontdekken. Zelfs na al die jaren kan ik ze allemaal nog herinneren

Dit spel deed zo veel dingen anders dan de gewoonlijke RPG. Met een juiste karakter build kan je je door heel het spel uitpraten (hier en daar misschien verplicht van te vechten, het is al even geleden). Sterven is hier niet game-over maar net de bedoeling van heel het verhaal. Ratten zijn 1 van de sterkste vijanden. Geen zwaarden in heel het spel te bespeuren. En zo nog een hoop dingen. Bij veruit DE RPG die het meeste indruk op mij heeft nagelaten.
DE beste RPG voor mij is Lufia 2 :D Maar goed, neemt niet weg dat ik torment nog moet gaan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ben benieuwd wanneer ze beginnen met meer concept art etc te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Ik ben juist een beetje bang voor al die info. Op mijn backer level wordt ik straks ook al bij een beta ingetrokken. Ik wil eigenlijk het spel ontdekken door het te spelen, in plaats van nu al omver te worden geblazen met alle hippe dingen die dan geen verrassing meer zijn.

Aan de andere kant vind ik het best boeiend om te zien waar ze mee bezig zijn. /moeilijk :P

Ik merk trouwens dat ik het heel moeilijk vind om mensen te enthousiasmeren. Een goede verhaallijn 'verkopen' is toch moeilijker dan 'het heeft de meest vette graphics', blijkbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door SilentStorm op 15-03-2013 17:22 ]

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbaar
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
En voor als je het nog niet had gezien: http://eternity.obsidian.net/

Van de makers van Planescape Torment en Icewind Dale enzo. Misschien wel de "echte" spirituele opvolger. Reeds ruimschoots de backing vol vanuit kickstarter (bijna 4 mil!).

Barbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
SilentStorm schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 17:20:
Ik ben juist een beetje bang voor al die info. Op mijn backer level wordt ik straks ook al bij een beta ingetrokken. Ik wil eigenlijk het spel ontdekken door het te spelen, in plaats van nu al omver te worden geblazen met alle hippe dingen die dan geen verrassing meer zijn.

Aan de andere kant vind ik het best boeiend om te zien waar ze mee bezig zijn. /moeilijk :P
Niemand dwingt je natuurlijk om alle info te volgen en mee te doen aan de beta. Persoonlijk speel ik spellen ook het liefst als een voltooid product. Ik wil me niet teveel bezig houden met de mechanics en de technische details, maar met het verhaal en de ervaring. Ik sla de beta dan ook over.
Barbaar schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 21:34:
En voor als je het nog niet had gezien: http://eternity.obsidian.net/

Van de makers van Planescape Torment en Icewind Dale enzo. Misschien wel de "echte" spirituele opvolger. Reeds ruimschoots de backing vol vanuit kickstarter (bijna 4 mil!).
Beide spellen lijken me erg interessant. Ik ben er inmiddels achter dat hack & slash games die puur draaien om loot-koorts niks voor mij zijn. Project Eternity en de nieuwe Torment lijken me daarom erg interessant: Wel de nodige actie, maar ook een stuk meer dan dat. Beide projecten gebacked, alleen nog zoooo lang wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Het gaat alweer lekker met funding :)
Er is ook een nieuwe update.
Stand tot nu toe: $2,814,754

Ik kan niet wachten tot eind 2014 begin 2015! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Patrick Rothfuss schrijft mee op 3.25 miljoen dollar. :o Kingkiller Chronicles :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

geert1 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:48:
Niemand dwingt je natuurlijk om alle info te volgen en mee te doen aan de beta. Persoonlijk speel ik spellen ook het liefst als een voltooid product. Ik wil me niet teveel bezig houden met de mechanics en de technische details, maar met het verhaal en de ervaring. Ik sla de beta dan ook over.
Same. Ik heb helemaal geen zin om al van alles en nog wat te weten. Wat algemene achtergrond info ga ik wel lezen en wat basis gameplay wil ik graag zien maar verder zie ik het wel als het klaar is :)

Heb er zin in, ze hebben in ieder geval meer dan genoeg geld al opgehaald en er zijn goede writers bij betrokken. Moet gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Hoppa, nieuwe stretchgoal! bij 3,5 miljoen gaat Chris Avellone meewerken (Lead designer van Planescape Torment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Toch spijt van dat ik geen Oddity Collector heb genomen voor 95 dollar. Als ik die nu wil, is het 125 dollar. Maar dan vind ik de Cypher Collector voor 275 dollar interesanter, want dan krijg je de 7 novella's in geprinte vorm and ook een hardcover versie van het Numenera Cookbook en printed player's guide.

Anderzijds is 275 dollar wel veel geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ja en dan komt er ook nog $18,- verzending bij + nog douane kosten als we pech hebben.
maar ik heb toch gekozen voor 250,- de Cypher Collector + nog een T-shirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Remy!!!! schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:38:
Hoppa, nieuwe stretchgoal! bij 3,5 miljoen gaat Chris Avellone meewerken (Lead designer van Planescape Torment).
Hmm, waardeer ik aan de ene kant ontzettend maar ik had eigenlijk gehoopt dat hij zijn handen vol zou hebben aan Project Eternity.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@Ice Storm, helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Of course, from the start, we hoped Chris could contribute to Torment as well. But as recently as a couple weeks ago (16 days to be precise), we didn’t know whether Torment would even fund. And besides, Chris’s commitment to Project Eternity made it unclear whether he’d have the time. Given his key role in Planescape™: Torment, and the respect he has earned from the game’s fans, we didn’t want to even hint that Chris might be involved unless we were certain it would be possible. Our unexpectedly strong start – because of you – made it an option we could explore. So explore we did. We’ve been able to work out the scheduling matters so that Chris can contribute to Torment without impacting Project Eternity.
Even een quote uit de update.
Als ik het zo lees heeft Chris er "vrije" tijd voor kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

IceStorm schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 22:14:
[...]

Hmm, waardeer ik aan de ene kant ontzettend maar ik had eigenlijk gehoopt dat hij zijn handen vol zou hebben aan Project Eternity.
Als je leest wat hij gaat doen bestaat zijn werk voornamelijk uit review van storyline, klankboord spelen bij beslissingen en meedenken over de toekomst. Werk wat er best "naast" gedaan kan worden.
Enige wat hij echt productief bij gaat dragen is het schrijven van een optionele companion geloof ik, de vraag dan is hoe optioneel deze companion is en hoe veel werk dit dan moet gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ryceck schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:13:
Als je leest wat hij gaat doen bestaat zijn werk voornamelijk uit review van storyline, klankboord spelen bij beslissingen en meedenken over de toekomst. Werk wat er best "naast" gedaan kan worden.
Enige wat hij echt productief bij gaat dragen is het schrijven van een optionele companion geloof ik, de vraag dan is hoe optioneel deze companion is en hoe veel werk dit dan moet gaan kosten.
Blijft mijn punt staan :P Ik waardeer dat hij er bij komt om te helpen maar ik vraag me af hoe wenselijk het is om iemand met 2 grote projecten tegelijk bezig te laten zijn. Maar ik hou het niet tegen dus we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Er is weer een nieuwe update met een screenshot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Topicstarter
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
En hier de rest van update 13.
Iedere dag komt er nu een nieuwe update! :o

[ Voor 15% gewijzigd door Remy!!!! op 02-04-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uqrax
Damn, een Stronghold op 4.5 miljoen! Ik betwijfel of we het halen, maar het zou weer erg leuk kunnen zijn. Net als in, bijvoorbeeld, Neverwinter Nights 2 (om dat spel nog maar weer eens te noemen :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Laatst online: 17-06 16:19
Ik heb gister ook voor 39 dollar gebackt via paypal. Planescape Torment nog steeds niet uitgespeeld, maar heb me er wel goed mee vermaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Jeeeuj weer een update! En weer met een nieuwe screenshot! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ben bang dat ze de 4 miljoen niet gaan halen :(
Ik hoop echter dat die Codex er toch nog in gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

D-rez schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:52:
ben bang dat ze de 4 miljoen niet gaan halen :(
Ik hoop echter dat die Codex er toch nog in gaat komen.
Ik ben benieuwd. Soms kan het heel hard gaan de laatste paar dagen/uren. Die codex lijkt met met $ 4.250.000 wat ver weg maar wie weet. De 4 miljoen zou van mij wel mogen, extra stad, meer muziek, meer tides :9~.
Zit er zelf over te denken om toch nog maar de poster en T-shirt bij te bestellen. Vooral omdat ik anders spijt ga krijgen :D Is er iemand die zijn spaarpot stukgeslagen heeft voor een First Castoff beeldje? Ging mij net een stapje (of 3) te ver om $ 1200 of $ 1800 neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

ik heb tegen de $300,- dat is de box van 250 + shipping + T-shirt + afronding. Beeldje is nijs, maar no way dat ik zo'n bedrag ga betalen.

[ Voor 28% gewijzigd door D-rez op 04-04-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
En nu tijd voor update 15!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ik ben eens benieuwd of de 4 miljoen gehaald zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@darthdavy. Er komt nog zo'n 90K bij van mensen die niet via kickstarter gebacked hebben. Dus ik vermoed dat ze het wel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Op dit moment zitten ze op $4,049,549
En nog 2 uur te gaan! :)

Er is ook een "afterparty" live te volgen, deze begint om 2:30 PDT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Wel koel om te zien dat de 4M gehaald is. Zie wel uit naar alle beschikbare Tides; geeft je veel diepte, karakteropbouw en veel kans tot replayability. Daarnaast belachelijk eigenlijk om te zien dat er begonnen werd met "als we maar 9 ton halen..."
Nice to be a part of it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Voor de miljonairs onder ons, nog 10min om al je spaargeld te doneren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

4.25 gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Mooi, dan hebben we eigenlijk alleen de Player Stronghold niet ("gegarandeerd") gehaald. Ik ben blij met de codex overigens, als ze dat goed implementeren is dat een leuk naslagwerk.
Verder, prima bedrag natuurlijk, ben heel benieuwd naar het eindresultaat maar dat gaat nog 2 jaar duren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
Mooi resultaat! Deze game kan iets bijzonders gaan worden.

Fans van isometrische cRPG's met diepgang willen deze kickstarter misschien ook checken: Divinity: Original Sin. Ziet er veelbelovend uit en de game is al over de helft qua ontwikkeling. Release is gepland rond eind 2013, dus iets dichter bij dan Torment (2015) en Eternity (lente 2014). Wasteland 2 schijnt komende herfst nog uit te gaan komen, dus er komen zeker een aantal potentiële klassiekers aan door Kickstarter de komende 2 jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door geert1 op 06-04-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

En met alle paypal en andere inkomsten komen ze toch aan de $ 4.500.000. Oftewel, toch een stronghold *O*

http://tormentrpg.tumblr....oal-stronghold-reactivity

• IceStorm

IceStorm

Ondertussen gaat de ontwikkeling van deze game ook de goede kant op. Wordt iig heel actief over van alles en nog wat bericht. Ik heb ondertussen mijn eerste goodies ook al weer even binnen (signed Numenera Corebook en Player's Guide door Monte Cook).

Backers kunnen overigens nu stemmen op hoe combat er uit moet zien. Realtime with pause (zoals Torment, Baldur's Gate etc) of turnbased:

https://torment.uservoice...t-vote-forum-backer-only-

Vind zelf dat er maar 1 optie is, RTwP :Y)

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-06 18:55

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Dat was ook mijn keuze. Zo gauw zijn de enige spellen die zo'n systeem hadden die me te boven schieten allemaal van BioWare, maar daar werkte het naar mijn idee wel prima. Ik heb wel de nodige turn-based spellen gespeeld, en ook Real-Time (zonder pauze), maar voor RPG's vond ik tot nu toe RTwP toch het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Laatst online: 06-07-2024

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

IceStorm schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:37:
Backers kunnen overigens nu stemmen op hoe combat er uit moet zien. Realtime with pause (zoals Torment, Baldur's Gate etc) of turnbased:

https://torment.uservoice...t-vote-forum-backer-only-

Vind zelf dat er maar 1 optie is, RTwP :Y)
Heb daar ook voor gekozen. Blijkbaar zijn de meningen nogal verdeeld want de 2 opties hebben nu zo goed als evenveel stemmen...

• Remy!!!!
  • Nu online
We kunnen weer even kwijlen! :9~
De sfeer ziet er goed uit, de introductie voordat een dialoog begint is ook weer fijn. En de muziek doet mij gelijk weer aan Planescape Torment denken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm

IceStorm

Ik ben nog steeds heel benieuwd. Dit lijkt in alles gewoon ontzettend op Planescape Torment en dat kan ik alleen maar toejuichen. De beelden en geluid ademen iig sfeer uit, ontzettend belangrijk imho.

Sinds deze week is de nieuwe backer-portal ook open zodat je nog wat beter inzichtelijk hebt wat je gaat krijgen. Alleen is het nog zeker een jaar wachten voordat er iets definitiefs is. Ach ja, zolang het maar goed uitgewerkt wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:20

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hoewel ik bijna nooit meer game is dit toch wel hét spel waar ik naar uitkijk. Nog een jaar wachten... En dan ploft één van de CE's op mijn deurmat :) Ik móest de ontwikkeling van dit spel gewoon steunen!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vandaag een tweede video uit, dit zijn ze alletwee:

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
En wie van jullie is de early acces al aan het spelen? Ik kon de verleiding niet weerstaan en ben hem nu aan het spelen. Speel nu als een char met veel might. En als het spel officieel uit is ga ik voor een slim personage. Tot nu toe bevalt het mij erg goed, de tekst en de soundtrack doet mij gelijk weer denken aan Planescape Torment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik houd mij nog in. Ik heb de Oddity Collector besteld toen en daar zit geen early access bij. Ach, nog een maand of twee wachten en dan komt ie uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De beta is nu voor iedereen beschikbaar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 15:37

Japser

Jeej!

Releasedatum is vastgesteld op 28-02-2017. Hier zit ik al heeeeel lang op te wachten =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit

4bit

Onward, to futility!

Topicstarter
Morgen is het de 28e en zou Torment: Tides of Numenera moeten uitkomen. Ik ga proberen de topic start eens up to date te maken, of moest er iemand zijn die hierin ervaring heeft en zin. Laat gerust iets weten, en dan zorgen we voor meerdere topic beheerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik wacht met smart.... Paar dagen geleden de beta maar gedownload, maar die crashed nogal vaak. Dus wacht ik maar op de definitieve versie morgen.
De beta kun je dus al downloaden als je een key hebt (ik heb het project gebacked op Kickstarter).
Scheelt morgen in de drukte weer een grote download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:52
Gisternacht een uurtje gespeeld op de PS4, positieve vibe. Nog niet genoeg gezien om echt een beeld van het spel te krijgen maar ik heb nu al weer zin om verder te gaan.

Wel veel lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Het is inderdaad een dialoog intensief spel, maar dat wisten we al.
Ik heb mij er gisteren al twee uurtjes mee vermaakt, en vanavond weer lekker verder!

Het spel ziet er t.o.v. de beta die ik vorige week even speelde nét wat gepolijster uit. En die vreemde crashes komen niet meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Het spel speelt erg lekker weg! Erg leuk om alles te ontdekken zowel de NPC's als de items. Best veel items bevatten leuke informatie maar ook leuke interactions.

Het enige wat mij nog weerhoudt om het spel erg lang achter elkaar te spelen is de blurry text hier en daar, hierdoor moet ik erg focussen met m'n ogen en krijg ik na te lang spelen (+2 uur) hoofdpijn...
Gelukkig is het erkent door de Devs en zijn ze aan het kijken naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je kan ook de tekstgrootte aanpassen in het menu, misschien dat dat al wat helpt?
Het issue lijkt dan resolutie afhankelijk: op 2560x1440 is alles goed scherp...

Ik heb er alweer een aantal uren opzitten en ik moet zeggen dat het wel weer een fijn spel is!
Wel doe ik bewust wat rustiger aan om de grote hoeveelheid lore in mij op te nemen.

Je komt veel unieke personages tegen met elk hun eigen verhaal. En veel daarvan hebben verder geen rol in het spel, maar het zorgt er wel voor dat de wereld wat 'bewoonder' aanvoelt.

Ook erg leuk is dat doodgaan niet erg is! Om dan in je eigen hoofd rond te lopen met weer unieke quests geeft een leuke twist aan het spel. Ik heb dus ook niet één keer de quickload optie hoeven gebruiken.
Hetzelfde geldt voor mislukkingen. De uitkomst is bijna altijd anders dan je denkt.

De quests zijn ook interessant. En soms komt er ook logisch denken aan te pas. Wat te denken van een moordzaak die je op kunt lossen? Ik besloot om eerst andere quests te doen. Toen ik ging slapen stond er ineens een messenger voor mijn neus: Er is wéér iemand vermoord! En de dag daarna nog één... Daar sta je dan zonder clues :+

Kortom: vanavond zit ik weer achter de pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 15:37

Japser

Jeej!

Ik mag morgen gaan spelen want nog niet echt tijd. Maar ik zat een beetje te lezen op rpgcodex.net (wat n stelletje zuurpruimen daaro zeg) over wat ervaringen maar sjemig: het spel wordt me daar toch n partij afgefikt. Ik vraag me af of dit terecht is, wat ik hier lees (alhoewel zeer spaarzaam) klinkt toch wat positiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Japser schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:11:
Ik mag morgen gaan spelen want nog niet echt tijd. Maar ik zat een beetje te lezen op rpgcodex.net (wat n stelletje zuurpruimen daaro zeg) over wat ervaringen maar sjemig: het spel wordt me daar toch n partij afgefikt. Ik vraag me af of dit terecht is, wat ik hier lees (alhoewel zeer spaarzaam) klinkt toch wat positiever.
Pfff, wat een omhooggevallen zooitje op die site. En die 'review' van Dat Geek is gewoon aandachttrekkerij.

Als je naar de lijst van reviewcijfers kijkt zie je een héél ander beeld gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08:52
Ik heb nu 2-3 uur gespeeld en het is een beetje een niche RPG denk ik. Als je questjes verwacht en waypoints en mobs die je ff moet smashen voor loot en je de text van de quests toch niet leest want het is altijd hetzelfde gezeur.... Dan is dit niet jouw spel. Er is veel text, niet veel is ingesproken en wat je precies moet doen (of waar) is lang niet altijd even duidelijk. Er kan van alles, er mag van alles maar je moet er wel wat energie insteken voor je er wat uit gaat krijgen.

Is het de moeite waard? Zal voor iedereen anders zijn, ik ben nog niet echt ver maar zover heeft het wel iets boeiends, ik heb alweer zin om vanavond de PS4 aan te zetten en ff een paar uurtjes te gaan zwerven in the Ninth World. Maar ik kan me ook voorstellen dat mensen het saai, vaag en traag vinden :)

Ik kan het wel waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy

DarthDavy

Excellent!

Ik zit nu ongeveer halverwege het spel denk ik (ruwweg 15 à 20u gespeeld) en mijn enthousiasme is gedurende die 15 à 20u wel al serieus gedaald.

In het begin vond ik het allemaal geweldig. Een game waarbij het narratieve voorop staat en waarbij game mechanics in dienst staan van de gameplay bij de story telling. Fantastisch! En TTON is uniek in dat opzicht en een heel andere game dan andere recente cRPG's.

Maar wat TTON heel goed doet, komt met een kost en het is een kost waar ik me meer en meer aan begin te storen naarmate je verder in het spel geraakt. En die kost is een heel zwak combat systeem. Het is niet omdat je een cRPG maakt waarbij de main focus niet de combat is dat het slecht mag zijn. En eerlijk gezegd: nu ik halverwege het spel zit, kan ik eerlijk zeggen dat de combat van TTON heel wat te wensen overlaat. Er zit gewoon veel te weinig strategische diepgang in de combat, zeker in vergelijking met zijn genre- en tijdsgenoten Divinity: Original Sin, Pillars of Eternity en Tyranny. Dit komt vooral door de beperkte karakterontwikkeling van je hoofdpersonage en je partyleden. Een PC in TTON bestaat uit 4 hoofdlevels (Tiers genaamd) en die Tiers worden onderverdeeld in 4 sublevels. Domweg gezegd bestaat het maxlevel van een PC in TTON uit level 16. Maar het is pas bij ieder hoofdlevel (Tier) dat je nieuwe abilities/skills krijgt. Ieder ander sublevel is een keuze om ofwel reeds één van je beschikbare skills/abilities te verbeteren ofwel je statpool te verbeteren (over de statpool straks meer). Je krijgt dus maar 4 keer in het spel de keuze uit nieuwe skills/abilities en aangezien TTON ook zijn skills/abilities nodig heeft buiten de combat (gameplay elementen in het narratieve aspect) zorgt dit ervoor dat je heel weinig mogelijkheden hebt tijdens de combat. Een ander naar gevolg van dit systeem is dat karakters een voorbepaalde blauwdruk hebben van wat die karakters zijn en je hebt heel weinig vrijheid in hun karakterontwikkeling doorheen het spel: heel vreemd voor een cRPG en dus zeker een bummer voor mensen die ervan houden om hun party tot in details te tweaken en te min/maxen. Er zit bvb in TTON een partylid, Rhin genaamd, een klein meisje van 11 jaar dat absoluut niet kan vechten. Ze heeft geen (GEEN) combat skills, dus je kan er niets mee in combat. Je kan ze wel een wapen in haar handen stoppen, maar ze heeft zo'n zware penalties op het gebruik van wapen dat haar hit chance om iets te raken altijd rond de 10% zit ofzo. Ze is natuurlijk nuttig op ander vlak en ik gebruik haar ook in mijn party, maar tijdens de combat heeft zij welbepaald één skill: Heal. Nuttig, maar heel beperkt en niet de strategische diepgang die je in een cRPG verwacht. Karakters die niet kunnen vechten komen wel meer voor in een cRPG, maar dan krijgen ze meer skills dan enkel Heal. Buffs, crowd control,... In TTON niets daarvan. De karakters individueel bestaan ook elk maar uit 3 stats: might, speed en intellect. Er is een heel innovatief systeem in het gebruik van die 3 stats (met effort en edge) wat het spel interessant maakt in het begin, maar ik heb het nu wel door en ik had toch liever ook hier wat meer diepgang gezien zoals in andere cRPG's. Ten slotte bevat het spel amper loot en interessante items. Doorheen het spel vind je wel wat loot voor je hoofdpersonage, maar je party members starten met hun outfit en wapens (als ze die al hebben, zie Rhin, die heeft zelfs geen wapen) en eindigen het spel ook in die outfit en die wapens. Je kan wel halverwege het spel hun outfit en wapens upgraden bij een NPC, maar dat is het. Ik heb in die 15u/20u speeltijd 2 keer van outfit veranderd voor mijn hoofdpersonage en 1 keer van wapen.

En ten slotte komt TTON heel onafgewerkt en low budget over. Voor een game die 5 jaar in ontwikkeling is geweest vind ik het eindresultaat eigenlijk een beetje mager en het komt ook heel indie over en heeft heel lage production values. Het komt me over alsof er één of twee man 5 jaar in de kelder van Inxile Entertainment hebben gezeten en aan deze titel gewerkt hebben. Dat is uiteraard niet het geval, dus daarmee dat ik ook van Inxile Entertainment wat hogere production values verwacht. Als Larian Studios en Obsidian Entertainment dat kunnen in hun cRPG's dan moet Inxile dat volgens mij ook kunnen.

Ik kom hier nu heel negatief over, maar over het algemeen is de game zeker niet slecht. Het is een unieke ervaring die iedere cRPG moet beleefd hebben en wat vernieuwing dat TTON brengt in het genre doet het heel goed. Ik hou van de narratieve gameplay, van het statpool systeem met effort en edge en van de geweldige wereld die Numenara heeft. Ik hou er ook van om intellectueel uitgedaagd te worden door het spel en daarom alleen is het de moeite om het te spelen, maar er mocht allemaal wel een beetje meer meat aan hangen en beter afgewerkt zijn. Dat komt misschien wel nog in een Director's Cut ofzo...

Toen ik met het spel begon, vond ik het een 9 waard. Nu geef ik het nog max een 8, maar ik vrees dat ik op het einde (afhankelijk van hoe goed het einde is, want ik ben er wel benieuwd naar) door de beperkte mogelijkheden in de gameplay maar op een 7 of een 7,5 ga eindigen. Deze game zit in kwaliteit zeker onder Divinity: Original Sin, Pillars of Eternity en zelfs Tyranny. Maar het doet wel iets nieuws in het genre en vooral zijn eigen ding en daarom het is toch wel ergens de moeite waard. Zeker voor de liefhebbers van het genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben nu een uur of 10 op weg en kan mij ten dele vinden in bovenstaand relaas.

Er lijkt wat 'cohesie' te missen in het geheel. Er zit niet echt een lekkere flow in. Misschien heeft dat ook te maken met het vele leeswerk. Over de teksten niets te klagen trouwens; de lore is heel interessant! En ik lees alles netjes.

Ik loop nog steeds rond in Sagus cliffs. En als The Bloom de enige andere 'grote hub' is dan maak ik mij wel zorgen over de lengte van het spel... Dan zijn er dus echt weinig locaties. En dat met alle stretch goals die tijdens de funding gehaald zijn?

Combat is inderdaad iets wat onderontwikkeld is. Gisteren een gevecht met 3 'monsters'. Één van mijn partyleden mocht eerst aanvallen. En daarna... Alle drie de tegenstanders. Die lopen doodleuk allemaal naar mijn Castoff, slaan raak en ik ga dood. Niet eens de kans gehad om wat te doen. Wapens en mogelijkheden zijn sowieso erg beperkt, dus een strategie komt er niet echt bij kijken.

Ik krijg het idee dat tijdens de ontwikkeling een hoop content geschrapt is en dat ze het overblijfsel hebben gepolijst.

Ik wacht met een definitief oordeel tot ik het spel heb uitgespeeld uiteraard. Maar mijn enthousiasme is wel afgekoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Voor de mensen die de text wel als wazig ervaren, crashed heeft een fix geregeld die voor mij 95% van de text weer goed leesbaar maakt.
Het is een kwestie van downloaden van deze plugin, Torment opstarten en dan ttonps.exe starten. En middels [ activeer je de plugin en met ] deactiveer je het. Zo kan je makkelijk en snel het verschil zien. :)
Ik kan weer lekker lang hoofdpijnvrij spelen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gisteren tegen mijn eerste echte bug op de PC aangelopen:
In The Bloom kun je bij de slave pit met Rhin praten. Zij zat niet in mijn party omdat ik haar kwijt was geraakt...
Wanneer ik met haar ga praten verschijnt er een dialoogvenster met enkel twee aanhalingstekens. Geen dialoog. Ik kan alleen voor 'Continue' kiezen en dan wordt het venster weer gesloten.

Zijn meer mensen hier tegenaan gelopen?

Pagina: 1