Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal , ik heb sindskort een macbook pro en kan er nog niet helemaal mee uit de voeten.
Ik was bezig met mijn bestanden een beetje ordenen toen ik onder het kopje "Gedeeld" opeens meerdere "namen" van andere computers zag staan, zoals onderandere die van mijn moeder en ook een vreemde naam van waarschijnlijk een andere computergebruiker.

Nu weet ik niet zo goed wat hiermee wordt bedoeld, omdat mijn laptop vanzelf verbinding probeert te maken met deze apparaten. Ik zit er natuurlijk niet op te wachten dat mijn bestanden door anderen bekeken kunnen worden.. dus zou iemand mij kunnen helpen? Indien er geen reden is voor hulp.. dan op zn minst kunnen uitleggen wat het precies inhoud?
Alvast bedankt :) _/-\o_

ps. Hoe krijg ik word op dit ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Voor je PS vraag: je hebt gewoon Office voor Mac dat je kan kopen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 13:33

Hoite

Goed verhaal

Dat er in het rijtje andere computers staan betekend nog niet automatisch dat al deze computers jouw bestanden kunnen inzien, wat en hoe er gedeeld wordt kan je instellen in je Sysprefs > Sharing:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h9vvMuqDzVYz9x13TY0zMJbd/full.png

Office voor Mac is gewoon te koop in de meeste computerwinkels.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:50
Onder Gedeeld staan puur de SMB / AFP computers die je Mac in het netwerk vind. Hij verbind er niet mee, zolang je de computer niet selecteert en inlogt met de credentials.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED