Aangezien ik een leek ben met voltage's en dergelijke was ik benieuwd of iemand voor mij een paar vragen kan beantwoorden.
Ik ben van plan om vier ( 4 ) Fan Speed Controllers aan te schaffen van GELID.
Deze heeft de volgende specificaties:
Vraag 1:
Hoeveel van deze fans kan ik op een enkele fan controller aansluiten?
Heb zelf even zitten kijken en weet niet of mij simpele berekening goed genoeg is, maar ik kom gemakkelijk uit op 4 fans per controller gezien de amperage. Maar wat ik al zei; ik heb hier weinig tot geen verstand van, dus waarschijnlijk zit ik fout?
Vraag 2:
Als het lukt om 4 (3, of slechts 2) fans aan te sluiten op een enkele controler, draaien deze fans dan allemaal op hetzelfde aantal toeren?
De reden voor deze simpele fan controllers is éénvoudig; ik wil deze weggewerkt hebben uit het zicht. En ik vind bijna alle "gewone" 5.25"(bay) fan controllers gewoon niet mooi (genoeg). Dus vandaar dat ik het op deze manier wil doen.
Alvast bedankt!
Ik ben van plan om vier ( 4 ) Fan Speed Controllers aan te schaffen van GELID.
Deze heeft de volgende specificaties:
In combinatie met acht ( 8 ) fans van Noiseblocker (NB-BlackSilentPRO PK2) met de volgende specificaties:Input voltage: 12V
Output voltage range: 5-12V
Maximum current output: 700 mA
Nu een aantal vragen met betrekking tot het bovenstaande.Nominal voltage: 12V
Starting voltage: 4,5V
Current draw: 0,09A
Vraag 1:
Hoeveel van deze fans kan ik op een enkele fan controller aansluiten?
Heb zelf even zitten kijken en weet niet of mij simpele berekening goed genoeg is, maar ik kom gemakkelijk uit op 4 fans per controller gezien de amperage. Maar wat ik al zei; ik heb hier weinig tot geen verstand van, dus waarschijnlijk zit ik fout?
Vraag 2:
Als het lukt om 4 (3, of slechts 2) fans aan te sluiten op een enkele controler, draaien deze fans dan allemaal op hetzelfde aantal toeren?
De reden voor deze simpele fan controllers is éénvoudig; ik wil deze weggewerkt hebben uit het zicht. En ik vind bijna alle "gewone" 5.25"(bay) fan controllers gewoon niet mooi (genoeg). Dus vandaar dat ik het op deze manier wil doen.
Alvast bedankt!