iPhoto + iTunes bilbliotheek: kopie + wijzigingen bijhouden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim D
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-02-2024
Goedemiddag,

Ik ben in het bezit van een Mac Mini, een MacBook Pro en een 4TB NAS. Omdat ik beide computers door elkaar gebruik en ik op beide computers dezelfde iPhoto en iTunes-bibliotheek wil gebruiken, heb ik de bibliotheken op de NAS gezet.

Ik loop echter tegen het probleem aan dat de NAS op de een of andere manier niet snel genoeg is, waardoor er bijna niet te werken is met iPhoto. Het duurt een aantal seconden voordat een foto geladen is. Uiteraard is de eerste stap meer snelheid creeren, en hier wordt ook aan gewerkt, maar bestaat er een programma waarmee ik de bibliotheken kan bijwerken? Ik bedoel dit als volgt:

- De centrale bibliotheek staat op de NAS
- De Macs maken contact met de NAS en kopieren de bibliotheek (of de wijzigingen die zijn doorgevoerd) naar hun interne schijf
- iPhoto en iTunes wordt gestart vanaf de interne harde schijf

Dit lijkt me in theorie niet moeilijk, maar volgens mij kom ik in de problemen wanneer ik de database op de NAS leidend maak: als er iets wordt toegevoegd op Mac A, dan staat dit niet op de NAS dus zal dit bij synchronisatie verwijderd worden. Wat is hier een oplossing voor, en welk programma kan mij hier bijvoorbeeld mee helpen? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe dit met mijn synology nas en dan de cloud station app.
mijn itunes db staat in de cloud station directory op de nas en die sync ik naar alle devices lokaal.
zodra ergens een update is word het overal synced.
werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_W
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-05 11:36

J_W

Tim D schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:01:
Goedemiddag,

.....
Ik loop echter tegen het probleem aan dat de NAS op de een of andere manier niet snel genoeg is, waardoor er bijna niet te werken is met iPhoto. Het duurt een aantal seconden voordat een foto geladen is. Uiteraard is de eerste stap meer snelheid creeren, en hier wordt ook aan gewerkt, maar bestaat er een programma waarmee ik de bibliotheken kan bijwerken? Ik bedoel dit als volgt:

- De centrale bibliotheek staat op de NAS
- De Macs maken contact met de NAS en kopieren de bibliotheek (of de wijzigingen die zijn doorgevoerd) naar hun interne schijf
- iPhoto en iTunes wordt gestart vanaf de interne harde schijf

Dit lijkt me in theorie niet moeilijk, maar volgens mij kom ik in de problemen wanneer ik de database op de NAS leidend maak: als er iets wordt toegevoegd op Mac A, dan staat dit niet op de NAS dus zal dit bij synchronisatie verwijderd worden. Wat is hier een oplossing voor, en welk programma kan mij hier bijvoorbeeld mee helpen? Bedankt!
Sorry voor de kick...

Ik zit met een soortgelijk iets, allereerst ben ik benieuwd naar de oplossing die jij mogelijk al gevonden hebt?! Of de oplossing van @151407 ? Zou je daar wat meer tekst en uitleg over kunnen geven?
Ik gebruik namelijk eveneens een NAS bij mijn macbook pro maar omwille van de snelheid heb ik mijn iphoto blibliotheek op een externe usb hd. Deze wordt echter niet gebackuped door timecapsule icm mijn NAS. Weet iemand hoe ik dit kan ondervangen? Ik draai nu regelmatig handmatig een backup van mijn externe hd maar dit moet toch ook de automatiseren zijn?

Fuji X-T2|18-55 2.8-4|23mm 1.4