Toon posts:

Inkoopactie FanExpanders (60mm -> 80mm)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is redelijk wat interesse voor zulke FanExpanders om het geluid van de CPU fan te minderen, dmv zo'n expander op je heatsink te zetten en dan daar een 80mm fan op te zetten, die meer CFM heeft en minder dBa!
Oftewel, meer lucht minder geluid!

Er is een Amerikaans bedrijf dat deze dingen verkoopt, namelijk HighspeedPC.

Afbeeldingslocatie: http://highspeedpc.com/fanexblack1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://highspeedpc.com/FanExClear.jpg

Link

We zouden wel gek zijn als we geen inkoopactie zouden doen!
Ik bestel er een aantal en als ik ze dan binnen heb verstuur ik ze naar degene die geïnteresseerd zijn en zullen we de invoerkosten/rechten etc. gezamenlijk verdelen.
Hij kost $13.95.

Als je interesse hebt mail me dan op: sanderkaasjager@wanadoo.nl of ICQ#22295888.

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ff een quote van hun site.
* Adaptor only fits heatsinks that use screws to attach the stock fan, not for use with heatsinks using clipped-on fans like the Global Win FOP38, ect.

Verwijderd

Hij past wel op de fop38 hoor. Zie je aan de binnenkant die 4 gaten op die FanExpander? De fan op de Fop38 bijv zit vast met clip, maar je kan er zo een lange schroef doorheen doen die in je heatsink klemt. Das geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 12:25 schreef O.D.Smolik het volgende:
Ff een quote van hun site.
[..]
Logisch, toch? Als er geen schroefbevestingen op die heatsink zitten gaat het moelijk (of je gaat gewoon zitten lijmen kan ook)

Verwijderd

Topicstarter
Nog animo voor?

Verwijderd

Jazeker,lijkt me wel wat,een fan expander van 60 naar 80mm en daarop een 80mm Papst fan
8412NGML(26 CFM bij 19dB).

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 14:44 schreef rjw het volgende:
Jazeker,lijkt me wel wat,een fan expander van 60 naar 80mm en daarop een 80mm Papst fan
8412NGML(26 CFM bij 19dB).
19dB is ECHT stil!! :)
Volgens mij hoor je geen verschil tussen 19dB en 29dB, die ook nog eens veel meer CFM trekt (in de meeste gevallen dan) :)

Maar goed ik heb je bij het lijstje gevoegd.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Heb ff die berichtjes omtrent die van xiphoid weggehaald.
Ik neem aan dat je die niet in je topic wilt hebben..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 14:50 schreef Phreak het volgende:
Heb ff die berichtjes omtrent die van xiphoid weggehaald.
Ik neem aan dat je die niet in je topic wilt hebben..
Dank je! :)

Verwijderd

Voeg mij ook maar aan de lijst toe! :)

Verwijderd

Eh ik stond al op je lijst,ik had je eerst gemaild(audiojunk.....)

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Ik wil er misschien ook wel 1.
Heb een FOP38 en moet ff kijken of hij gaat passen. Zit nu een Delta HP op die erg veel lawaai maakt. Maar ik vind 35,- wel een beetje veel voor zo'n ding.

Ik zie nog wel.

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 14:49 schreef Vo0 het volgende:

[..]

19dB is ECHT stil!! :)
Volgens mij hoor je geen verschil tussen 19dB en 29dB, die ook nog eens veel meer CFM trekt (in de meeste gevallen dan) :)
De Papst 8412NGM geeft 34 CFM bij 26dB dat moet toch genoeg zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 15:14 schreef eXistence het volgende:
Voeg mij ook maar aan de lijst toe! :)
Gelieve mij mailen met al je gegevens :)

Verwijderd

Topicstarter
BALEN!
Ik heb nog eens alles op de site goed doorgenomen en ik las dat je speciaal moest betalen ofzo, iig iets wat IK niet in huis heb. Andere (volwassenen :P) denk ik wel..
Misschien dat iemand anders de bestelling opzich kan nemen? Dat zouden ik en vele anderen erg prettig vinden als dit toch nog door kan gaan, want ik kan iig niet de bestelling op me nemen |:( |:(

Dus.. iemand?...

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Beetje duur voor een stukkie metaal/plastic.

Zijn er geen handige jongengs onder de tweakers die deze dingen zelf kunnen fabrieken uit blik?

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Uhm.. na het lezen van dit topic tikte ik bij google fan adapter in, waarna ik op de volgende url terecht kwam: Club Overclocker

Een review dus, waar het dingetje een 3 van de 5 krijgt. op de foto zag ik dat ie een eindje boven het koelelement zweeft. Ook niet echt optimaal denk ik.

Kortom: ik dacht erover en laat het maar waaien.. ;)

Als je zelf ff een google actie doet zie je dat er ook metalen modellen zijn, enzenz..

/edit

Een andere review waar ze er wat beter over te spreken zijn: Oxford PC

De meningen zijn dus verdeeld, ik denk dat de tussenruimte bij de eerste review de boosdoender is.

/edit2

En Hier heb je een zelfbouwgids voor een fanadapter.

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 16:03 schreef TeleManiac het volgende:
Uhm.. na het lezen van dit topic tikte ik bij google fan adapter in, waarna ik op de volgende url terecht kwam: Club Overclocker

Een review dus, waar het dingetje een 3 van de 5 krijgt. op de foto zag ik dat ie een eindje boven het koelelement zweeft. Ook niet echt optimaal denk ik.

Kortom: ik dacht erover en laat het maar waaien.. ;)

Als je zelf ff een google actie doet zie je dat er ook metalen modellen zijn, enzenz..

/edit

Een andere review waar ze er wat beter over te spreken zijn: Oxford PC

De meningen zijn dus verdeeld, ik denk dat de tussenruimte bij de eerste review de boosdoender is.

/edit2

En Hier heb je een zelfbouwgids voor een fanadapter.
Die tussenruimte hoort bij die heatsink, dat is de GlobalWin CAK38 die daar zo'n dingen heeft zodat de airflow wat beter is als je een 60mm fan gebruikt. Dus die tussenruimte ligt NIET aan die fanadapter. De tussenruimte is idd wel de boosdoener.

• Cheezus
  • Laatst online: 19:27

Cheezus

Luiaard

fan expander??? ik gebruik daar elastiek voor...zo blijft m'n 80mm ook wel op m'n heatsink hangen...(en de heatsink is ook bijna 80mm dus dat komt goed uit)

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 15:46 schreef Vo0 het volgende:
BALEN!
Ik heb nog eens alles op de site goed doorgenomen en ik las dat je speciaal moest betalen ofzo, iig iets wat IK niet in huis heb. Andere (volwassenen :P) denk ik wel..
Misschien dat iemand anders de bestelling opzich kan nemen? Dat zouden ik en vele anderen erg prettig vinden als dit toch nog door kan gaan, want ik kan iig niet de bestelling op me nemen |:( |:(

Dus.. iemand?...
Hoe bedoel je, speciaal betalen? Creditcard? Want dat is geen probleem

Verwijderd

Is er nou nog iemand die dit wil regelen?? Ik wil wel graag zo'n ding hebben, maar ook ik heb geen creditcard dus dan wordt het moeilijk! ;)

Verwijderd

Ze accepteren buiten de USA geen creditcard,dus er moet vooruit betaalt worden met een bankcheque of via PayPal(?).

Verwijderd

Ik wil ook wel meedoen...

Verwijderd

Is er dan niemand die dit wil regelen?? :'(

• O.D.Smolik
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Snap niet dat jullie zo'n stuk plastic voor $13.95 willen. Voor een $1 meer heb je wel de Thermal Volcano2 :)
En trouwens, zo'n expander kun je ook gemakkelijk zelfmaken. Kosten zijn: 1 ritje naar de supermarkt voor wat karton.
Pagina: 1