Hallo Tweakers,
Na lang zeuren heeft mijn vader eindelijk een externe HDD gekocht voor de backup. Helaas heeft hij het concept Backup niet begrepen, en heeft hij alle bestanden geknipt en geplakt op de nieuwe schijf. Na een week was de schijf niet meer te benaderen en is die dus, zoals het nu lijkt, alles kwijt. En natuurlijk wordt ik ingeschakeld om het op te lossen. (ps: normaal is die wel best handig met computers, maar dit was niet zo handig)
Ik heb echter al van alles geprobeerd en krijg het niet voor elkaar. En heb toch al wat redelijk wat data van schijfjes weten te redden.
De symptomen van de schijf zijn:
Enkel is dit een samsung schijf (in een seagate hoesje).
er zijn ook meer mensen met dezelfde schijf met dit probleem:
http://forums.seagate.com...296/highlight/false#M1684
wat ik al geprobeerd heb:
Type is:
Interne schijf is:
Model: ST1000LM024
HDD P/N: HN-M101MBB/AVN
UPDATE
Van seagate mag ik hem opsturen... heel leuk maar daar ga ik mijn data niet mee redden dus heb even een reply gestuurd. Hij denkt dat het te weinig power is. Maar als ik hem direct aansluit doet die het ook niet. Daarnaast heeft die het gedaan dus "opeens" te weinig power lijkt mij knap.
moet wel toegeven dat ze snel reageren! binnen een half uur
Na lang zeuren heeft mijn vader eindelijk een externe HDD gekocht voor de backup. Helaas heeft hij het concept Backup niet begrepen, en heeft hij alle bestanden geknipt en geplakt op de nieuwe schijf. Na een week was de schijf niet meer te benaderen en is die dus, zoals het nu lijkt, alles kwijt. En natuurlijk wordt ik ingeschakeld om het op te lossen. (ps: normaal is die wel best handig met computers, maar dit was niet zo handig)
Ik heb echter al van alles geprobeerd en krijg het niet voor elkaar. En heb toch al wat redelijk wat data van schijfjes weten te redden.
De symptomen van de schijf zijn:
- Niet vindbaar door BIOS of disk manager. Niet via de externe behuizing, maar ook niet als ik hem inbouw.
- Bij aansluiten maakt de PC een ritmisch tikkend geluid, ongeveer elke halve seconde. Het is heel zacht en je moet echt je oor tegen de schijf houden om het te horen. Ik zal het geluid vanavond opnemen en hier posten.
- Datarecoverysoftware krijgt hem ook niet te pakken.
- Geluid... http://sdrv.ms/XUygfO
Enkel is dit een samsung schijf (in een seagate hoesje).
er zijn ook meer mensen met dezelfde schijf met dit probleem:
http://forums.seagate.com...296/highlight/false#M1684
wat ik al geprobeerd heb:
- Aansluiting Externe schijf getest (andere schijf eraan). Dat werkt (ligt dus niet aan de kabels)
- Harde schijf in de pc gebouwd (met sata kabel van andere werkende schijf + voeding). Zelfde getik/probleem
Type is:
Interne schijf is:
Model: ST1000LM024
HDD P/N: HN-M101MBB/AVN
UPDATE
Van seagate mag ik hem opsturen... heel leuk maar daar ga ik mijn data niet mee redden dus heb even een reply gestuurd. Hij denkt dat het te weinig power is. Maar als ik hem direct aansluit doet die het ook niet. Daarnaast heeft die het gedaan dus "opeens" te weinig power lijkt mij knap.
moet wel toegeven dat ze snel reageren! binnen een half uur
[ Voor 23% gewijzigd door Waah op 07-03-2013 12:15 . Reden: Update reply van Seagate ]