Oem licentie Asus N56VZ - clean install onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 22:14
Alvorens dit topic te maken heb ik mijzelf helemaal kapot gegoogled en met de instellingen gegoocheld dus spaar mij uw snelle oordeel.

Het stuk hardware betreft een nieuwe Asus N56VZ met windows 8 64-bit vooraf geïnstalleerd en geactiveerd op eerste boot/verbinding met internet. Ik wil graag de langzame HDD uitwisselen voor een 128GB Samsung SSD en via een USB-stick een clean install van windows doen.

Vooraf heb ik de serial opgezocht in de laptop via een tool (ookal zit deze voorgebakken in de bios/mobo) en gezien dat ik gewoon "windows 8" heb, en geen pro o.i.d. Daarnaast is het een Nederlandse installatie.

Nu schijnt het mogelijk te zijn om direct van microsoft een ISO te downloaden via de upgrade tool, hiervoor heb je alleen een serial nodig. Bij mijn serial geeft hij echt aan dat het niet mogelijk is om hiermee een handelsversie te installeren. Het is dus een untouched iso van usenet geworden.

Na installatie van de SSD, boot hij netjes de windows 8 installatie vanaf de USB-stick, maar geeft hij nu aan "De opgegeven productcode komt niet overeen met een van de beschikbare windows installatie kopieen". Na een beetje zoeken bleek dat je via "ei.cfg" dingen kan aanpassen.

Omdat het (denk ik) de Core versie van win8 betreft heb ik daarvoor eerst de volgende settings geprobeerd;
[EditionID]
CORE
[Channel]
OEM
[VL]
0

De installatie geeft echter weer de error: "De opgegeven productcode komt niet overeen met een van de beschikbare windows installatie kopieen"

OEM uitwisselen voor Retail heeft ook geen effect. Maar als je in plaats van "CORE", "PROFESSIONAL" invult installeert hij wel netjes, maar vraagt hij later om de serial, welke dan wederom niet geschikt is.

Ik sta nu op het punt alle data van de HDD, incl crapware, over te zetten naar de SSD omdat ik werkelijkwaar niet weet wat ik nog kan doen. Zit er nog verschil in installatie iso's dat ik kan proberen? Ik heb een nederlandse "upgrade" iso gedownload, omdat ik begreep dat het toch niet zo veel uitmaakt wat je neemt.

Hulp wordt zeer op prijs gesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:20

The Executer

Lekker belangrijk!

Je kunt contact opnemen met Asus met het verzoek OEM media op te sturen. Als je aangeeft dat je er een SSD inzet denk ik niet dat ze moeilijk doen, immers, SSD's zijn een mooie upgrade welke op zich wel logisch is. Misschien dat je de verzendkosten moet betalen, maar dat mag niet zo'n probleem zijn ga ik vanuit ;).

Met de OEM media word de licentiecode automatisch uitgelezen als Windows wordt geïnstalleerd. Je hoeft dan niet moeilijk te doen om andere versies te installeren o.i.d..

Ik heb zelf deze ervaring ook gehad, maar dan met Dell. Zij hebben mij netjes gratis een DVD opgestuurd (3 zelfs, bedrijfsomgeving, was een order van 100 laptops, dat maakt misschien wat verschil).

[ Voor 23% gewijzigd door The Executer op 06-03-2013 12:06 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
Bedankt voor je snelle reactie ;) Ik denk dat je een goed punt maakt. Ik zal even proberen contact op te nemen met ASUS

Ik kom zelf net op dit topic uit, waaruit blijkt dat er dus inderdaad een aantal soorten SKU's zijn voor de core editie;
Core
CoreN
CoreSingleLanguage
CoreCountrySpecific
CoreARM

Het zal wel een singlelanguage of countryspecific zijn, die dus niet in mijn ISO file zitten.

[EDIT]
Het lijkt er op dat ik wel een gewone "core" versie heb, maar een Pro-only ISO heb.

Volgens http://d-fault.nl/PidCheck.aspx deze checker heb ik het volgende;

Product Key : XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
Validity : Valid
Product ID : 00179-60287-49414-AAOEM
Activation ID : 9e4b231b-3e45-41f4-967f-c914f178b6ac
Edition Type : Core
Description : Win 8 RTM Core OEM:DM
Edition ID : X18-15561
Key Type : OEM:DM
Crypto ID : 1796

Nieuwe iso downloaden en proberen dus :) :)

[ Voor 34% gewijzigd door straider op 06-03-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straider
Opgelost;

Deze ISO gepakt, hier zit Core en Pro in;

File Name: en_windows_8_x64_dvd_915440.iso
Languages: English
SHA1: 1CE53AD5F60419CF04A715CF3233F247E48BEEC4

Alles werkt nu naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 15:10
Sorry dat ik dit topic weer opgraaf, maar ik zit in precies dezelfde situatie. Een nieuwe Asus Win8 laptop met een SSD upgrade, en geen zin om de HDD content te clonen naar de SSD (inclusief boatware en what have you...). Uiteraard heeft Asus geen Windows installatiemedia meegeleverd.

In de laatste post wordt gerefereerd aan een Engels iso bestand: en_windows_8_x64_dvd_915440.iso

Heb je hiermee de Nederlandse taal kunnen instellen, en kun je bevestigen dat deze inderdaad compatible is met je (waarschijnlijk Nederlandse) OEM licentie? De laptop is namelijk bedoeld voor iemand van een jaar of 9, dus een Nederlandse Windows versie is wel gewenst.

EDIT: Zojuist geïnstalleerd met en_windows_8_x64_dvd_915440.iso, activatie is volledig automatisch gegaan tijdens Engelstalige installatie vanaf USB stick. Daarna in Control Panel -> Language de Nederlandse language pack gedownload en ingesteld. Werkt prima zover :D

[ Voor 17% gewijzigd door Robbio85 op 20-11-2013 22:49 . Reden: Antwoord zelf gevonden ]