Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor een programmeur

Pagina: 1
Acties:

• Shamone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-11 14:36
Hallo allemaal,

Mijn huidige laptop begint de geest te geven en daarom ben ik op zoek naar een nieuwe laptop.

Ik zal de laptop voornamelijk gebruiken om op te programmeren. Ik zal voornamelijk Flash en Photoshop gebruiken, maar Visual Studio (Unreal Development Kit) zal er ook aan te pas komen. Er zullen weinig tot geen games op gespeeld worden. De programma's (en Windows) moeten snel geladen kunnen worden.

Het liefst heb ik de volgende specificaties in de laptop;
  • 15"-17" (1920x1080) scherm
  • SSD (voldoende ruimte om Adobe Master Collection en Windows 8 op kwijt te kunnen)
  • HDD (voor de optionele bestanden zoals muziek, filmpjes, etc.)
  • Nvidia grafische kaart
  • 3e generatie i5/i7 processor
De laptop zal veel vaker op één plek staan dan meegesleept worden (meestal op de vrijdag mee naar huis en maandag weer mee naar het werk) dus het gewicht en de duur van de accu zal niet de grootste zorg zijn.

Ik heb momenteel een Asus laptop (geen idee welk model), maar ben er geen fan van. Verder heb ik naar een aantal laptops gekeken; een Sony Vaio (half zelf samengesteld) en een Dell. De Sony zag er goed uit en kwam niet verkeerd over.

Mijn budget zal rond de €900,- liggen.

Alvast bedankt allemaal.

• Shamone
Mag ik deze na zo'n lange tijd een bumpje omhoog geven?

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

Dell 15R SE, dan een SSD plaatsen? Met kortingsbonnen kan je hem wel goedkoper krijgen.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-11 17:02

Liveshort

Certified Crazy Person

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y500-MBG2AMH en dan een mSATA SSD erbij prikken? Dell is ook een goede keuze, maar heeft niet de mogelijkheid tot het toevoegen van een SSD naast de HDD, daarvoor moet je minstens de 17R SE nemen.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Shamone
Als ik zelf een SSD erin zou zetten, verbreek ik dan de garantieperiode? Weet iemand ook hoeveel korting je ongeveer zou kunnen krijgen bij Dell? Ik hoor verschillende bedragen van €50 euro tot hogere bedragen.