Toon posts:

Nieuwe Processor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe CPU voor mijn Gaming-Systeem.

Budget:
175 euro

Wat wil ik doen op mijn computer?:
Gaming, zware spellen zoals: Far Cry 3, Battlefield 3, Black ops 2, Medal Of Honor, etc.
en het renderen van filmpjes.

Ik speel op een resolutie van 1920x1080p @60Ghz en de meeste spellen zou ik graag op Ultra of Extra High willen kunnen spelen.

Ik zat te denken aan een FX-8350 i.v.m dat die 4Ghz kloksnelheid heeft, 8MB Cache en 8 Processoren voor multitasking,

De setup die ik nu heb:

CPU: AMD X4 965BE
RAM: 8GB Corsair 1600Mhz
GPU: AMD 6950HD 2GB Dual Fan
Mobo: ASRock Extreme3 R2.0
CPU FAN: Cooler Master TX3 Evo

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje helpen, ik ben bang dat als ik zomaar een CPUtje pak dat die dan mischien bottleneck kan krijgen met mijn GPU.

Mvg,
Preorderme

Verwijderd

Een bottleneck van GPU of CPU is niet erg. Het betekend alleen dat het langzaamste component de boel iets afremt maar dit kan je altijd laten met een nieuwe upgrade van dat component oplossen natuurlijk. Dus hoe sneller je CPU hoe minder snel je daar tegen aanloopt in de toekomst. Ik geloof dat de betere AMD CPU van het moment de AMD FX-8350 Eight-Core is, deze is rete snel en goed betaalbaar. Bij intel kom je dan al snel op een 3570, 3770 die iets duurder zijn zoals vanouds.

• funnyname
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-11-2025
Voor games kun je het beste de i5 3570 nemen. kijk hier en hier ff. In het algemeen ontlopen ze elkaar niet zoveel. Bij veelvuldig multy core gebruik zal de AMD sneller zijn ..

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:12

Wish

ingwell

Moet je dan ook niet een nieuw moederbord? En red je dat dan met je budget?

No drama

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:00

D4NG3R

kiwi

:)

De bottleneck in je huidige systeem is je Videokaart (Nee de higher-end HD6xxx kaarten waren niet geweldig te noemen).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Zet de phenom op 4GHz, dan draait ie alle games probleemloos en het renderen gaat ook wel aardig.
De FX8350 past ook op je moederbord en is qua renderen inderdaad een stuk sneller, qua gaming scheelt het (momenteel) niet zoveel.
Een vergelijkbare intel setup kost je simpelweg veel meer.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
mitsumark schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 12:54:
Zet de phenom op 4GHz, dan draait ie alle games probleemloos en het renderen gaat ook wel aardig.
En die HD6xxx dan?

Als je op Ultra wil draaien, zul je beide moeten upgraden

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• benurk!
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-02 15:59
Als je hetzelfde moederbord wilt houden zou ik voor de FX8350 gaan, je moet dan wel eerst je bios updaten.
hier heb je een supportlist van je moederbord: http://www.asrock.com/mb/AMD/870%20Extreme3%20R2.0/?cat=CPU

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Hoe word je cpu nu belast tijdens gamen?

Ben pas ook van een 3ghz Phenom X4 overgestapt op die FX8350 en ging van ~90% belasting op alle cores naar max 15% op alle cores. dat was dus wel een upgrade, alleen nu merk ik duidelijk dat mijn videokaart (6970) de bottleneck is.

Ik denk dat je in jou geval het beste je cpu een eind overklokt en een dan de videokaart vervangt, ga je meer aan hebben ws.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• stimmits
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 12:40
Ben voor twee weken geleden overgestapt van een Phenom II X4 965 naar een FX-8350. Heb er echt goed aan gedaan (icm 7950), en dat voor een goed prijsje. Enige nadeel was wel dat ik er een nieuw moederbord voor aan moest schaffen (overgestapt op ASRock 970 Extreme3) aangezien deze processor officieel pas vanaf chipset 970 wordt ondersteund. Geen ramp want ben nu (eindelijk) ook Crossfire compatible.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het slim zijn om nog een HD 6950 2GB erbij te kopen zodat ik deze in crossfire kan draaien dan?

Dan zou mijn setup dit worden:

CPU: AMD FX-8350 @4Ghz
GPU: Sapphire 6950HD 2GB Crossfire
RAM: 8GB @1600Mhz
Mobo: ASRock 870 Extreme3 R2.0

Zou deze setup dan nogsteeds voor een bottleneck zorgen ? en is er een grote kans op microstuttering ?

• stimmits
Verwijderd schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:12:
Zou het slim zijn om nog een HD 6950 2GB erbij te kopen zodat ik deze in crossfire kan draaien dan?

Dan zou mijn setup dit worden:

CPU: AMD FX-8350 @4Ghz
GPU: Sapphire 6950HD 2GB Crossfire
RAM: 8GB @1600Mhz
Mobo: ASRock 870 Extreme3 R2.0

Zou deze setup dan nogsteeds voor een bottleneck zorgen ? en is er een grote kans op microstuttering ?
Ik draai op het moment een FX-8350 icm een 7950 en overweeg een tweede 7950 aan te schaffen omdat mijn CPU niet volledig wordt benut (videokaart is de bottleneck). Ik denk dus dat het geen gek idee is om een extra 6950 aan te schaffen :)

Dubbel-check wel even voor de zekerheid of je mobo de FX-8350 aan kan. En vergeet niet de bios te updaten voordat je de CPU's verwisseld. Is mij ook overkomen :F

Verwijderd

Topicstarter
op mijn mobo staat dat hij 8 core cpu's aan kan, is dit genoeg informatie om te weten dat hij daadwerkelijk de 8350 aan kan ? of moet ik voor de zekerheid het nog op een andere manier checken ?

• stimmits
Je mobo kan het aan:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/50324y.jpg

Zorg dus wel dat je je bios update naar versie 1.80 voordat je de cpu verwisseld anders start hij niet op.

Link naar de download-pagina voor je moederbord: Klik

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie allemaal voor jullie hulp ! ben jullie erg dankbaar ! :D
Pagina: 1