Ik was eraan het denken om een AlienwareX51 (zie de specs hieronder) te bestellen bij DELL. Mensen wat die hebben gekocht zijn er zeer tevreden over. Alleen vind ik de prijs wat aan de hoge kant en ook andere vroegen mij, waarom stel je niet gewoon een soort gelijk system zelf samen? Dan zou ik stukken goedkoper uit zijn. Nou ik heb hetzelf geprobeerd, maar ik kom er niet echt ver mee. Zodoende deze post op Tweakers.
Specs Alienware X51:
-Intel® Core™ i7-3770 (3,40 GHz, 8 MB L3-cache, 4C)
-8GB4 Dual Channel at 1600Mhz - 2 DIMM's
-256 GB5 Solid State
-1,5 GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 660
-Geïntegreerd 802.11 a/b/g/n WiFi draadloos LAN
-Alienware™ 330-watt voeding
-Chipsetarchitectuur
Intel® H61 Express Chipset
-Fysieke afmetingen van systeem
Hoogte:
Hoogte voor: 343 mm
Hoogte achter: 318,5 mm
Diepte: 318 mm
Breedte: 95 mm
Startgewicht: 5,49 kg
Windows 7 of 8, zit erop, maar dat hoeft voor mij niet.
Waarom ik de AlienwareX51 zo aantrekkelijk vind, is omdat deze veel belooft, hoge prestaties (zoals Battlefield 3 met 50FPS en hoger op maximale video settings) en dat de computer erg klein is. Ik wil hem namelijk gewoon in de woonkamer in de televisiekast kunnen leggen en aansluiten op de TV. (daarom heb ik ook de Fysieke Afmetingen van het systeem erbij gezet)
Ben dus op zoek naar een samengestelde mini-ITX computer, die qua prestaties en omvang gelijk of zelfs beter is als de AlienwareX51, maar dan wel goedkoper. (ik hoef sowieso geen besturingssyteem software erbij) Voorkeuren gaan uit naar Intel CPU, ASUS Nvidia GPU en liefst ook ASUS MB. Misschien kan het ook met een minder grote SSD (ik hoef alleen maar 1 OS en 1, hooguit 2 spellen te kunnen installeren. Ik weet dus niet zeker of een SSD van 128GB dan ook al genoeg zou zijn?)
Indien mogelijk de kosten onder de €1000 houden. Nog een extra toevoeging: Ik wil best afwijken van ASUS, zolang als de prestaties er niet onder lijden.
Bedankt alvast voor alle hulp!!
Specs Alienware X51:
-Intel® Core™ i7-3770 (3,40 GHz, 8 MB L3-cache, 4C)
-8GB4 Dual Channel at 1600Mhz - 2 DIMM's
-256 GB5 Solid State
-1,5 GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GTX 660
-Geïntegreerd 802.11 a/b/g/n WiFi draadloos LAN
-Alienware™ 330-watt voeding
-Chipsetarchitectuur
Intel® H61 Express Chipset
-Fysieke afmetingen van systeem
Hoogte:
Hoogte voor: 343 mm
Hoogte achter: 318,5 mm
Diepte: 318 mm
Breedte: 95 mm
Startgewicht: 5,49 kg
Windows 7 of 8, zit erop, maar dat hoeft voor mij niet.
Waarom ik de AlienwareX51 zo aantrekkelijk vind, is omdat deze veel belooft, hoge prestaties (zoals Battlefield 3 met 50FPS en hoger op maximale video settings) en dat de computer erg klein is. Ik wil hem namelijk gewoon in de woonkamer in de televisiekast kunnen leggen en aansluiten op de TV. (daarom heb ik ook de Fysieke Afmetingen van het systeem erbij gezet)
Ben dus op zoek naar een samengestelde mini-ITX computer, die qua prestaties en omvang gelijk of zelfs beter is als de AlienwareX51, maar dan wel goedkoper. (ik hoef sowieso geen besturingssyteem software erbij) Voorkeuren gaan uit naar Intel CPU, ASUS Nvidia GPU en liefst ook ASUS MB. Misschien kan het ook met een minder grote SSD (ik hoef alleen maar 1 OS en 1, hooguit 2 spellen te kunnen installeren. Ik weet dus niet zeker of een SSD van 128GB dan ook al genoeg zou zijn?)
Indien mogelijk de kosten onder de €1000 houden. Nog een extra toevoeging: Ik wil best afwijken van ASUS, zolang als de prestaties er niet onder lijden.
Bedankt alvast voor alle hulp!!