Welke laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504527

Topicstarter
Halllo mensen,

aangezien jullie hoogstwaarschijnlijk wel iets meer weten van laptops ed. dan mij stel ik de vraag is aan jullie. Ik ben aan het kijken naar een leuke laptop, nu zag ik de asus r500-sx093h. Deze laptop is ong. 700eu. Heeft een i7 processor en een 2 gb videokaart. Mijn vriend weet dat dit niet verkeerd is, en ik onderhand ook niet, nu was mijn vraag is deze laptrop aan te raden vooor mijn budget van 700eu of zijn er nog betere of iets dergelijke, mijn eisen zijn niet veel hoor, maar ik wil wel een goede laptop uitmijn budget kunnen halen :) Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en nog een beetje snappen.

Groetjes,
Laura

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:02
Nee, eigenlijk is dit niet zo veel. De resolutie van het scherm is crap en de GPU is zo mogelijk nog slechter. Zoals je misschien in andere topics al gelezen hebt wordt in dit segment vrijwel nog steeds de Dell Inspirion 15R SE aangeraden. Lees dit topic even door voor handige korting tips

Dell Waardebonnen Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik leef nu met een 8 jaar oude pc, dus alles is beter voor mij, verder ben ik geheel niet thuis in de laptop wereld en alles. Ik ga het is lezen, dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:05
ChrisLNFF schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 11:31:
Nee, eigenlijk is dit niet zo veel. De resolutie van het scherm is crap en de GPU is zo mogelijk nog slechter. Zoals je misschien in andere topics al gelezen hebt wordt in dit segment vrijwel nog steeds de Dell Inspirion 15R SE aangeraden. Lees dit topic even door voor handige korting tips

Dell Waardebonnen Topic
Gebruik deze even: KLIK

Deze gaat naar deeltje 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Snap eigk nog niks van het topic als ik eerlijk ben en als ik eerlijk ben wil ik geen dell, hihi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nouja zeg :(

Er is ook maar 1 game die ik er eigk op wil doen en dat is league of legends. Verder gewoon office en skype etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zeg niet dat ik deze wil, ik heb indd slechte ervaringen met dell, dus vandaar. Ik wil eventueel nog 100 euro omhoog gaan maar meer zal ook niet kunnen, ik wil een leuke snelle laptop die dus league kan doen eventueel tegelijkertijd nog een internet scherm open houd en skype actief houd. De laptop moet zowiezo nog 2 jaar meegaan. Ik weet niet of je nog eventueel andere suggesties hebt. Asus, Toshiba en Acer vind ik zelf een heel fijn merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:38
De dell is absoluut de beste keuze. Als jr budget nu dus 800 is neem je de goedkoopste 15R SE plud een ssd van 128/250 gb. Daar heb je veeeeeel meer aan dan een i7 die je toch niet gebruikt.

Iets lagers als de i7 is niet slecht hoor. Sterker nog, een i7 is alleen nodig als je zwaar rekenwerk gaat doen of heel veel professioneel met databases /VMware /photoshop werkt. Voor 99% van de games is het niet nodig.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, nouja ik hou het het liefste natuurlijk op 700 euro of minder, en kijk dan ook even naar andere merken dan dell. Dan ga ik dus doorsparen na deze aankoop voor een wat duurdere laptop, opleiding die ik denk ik wil gaan doen heb ik hem dan wrnslk wel weer voor nodig. Dus als jullie mij miss met een ander merk kunnen helpen of toch nog richting de 700 euro.

Als ik bij best buy ga kijken dan kom ik deze tegen:
reviews: Laptop Best Buy Guide: februari 2013

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 504527 op 06-03-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:37
€50 euro meer maar wel redelijke videokaart en i5: pricewatch: Lenovo IdeaPad Z580-M81H4MH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

€150 minder met een vergelijkbare videokaart, gigabit ethernet en 1080p scherm: inspiron 15R SE.

Sowieso is de Z580 een totale miskoop daar waar je voor 5 tientjes extra de Y500 hebt van datzelfde merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga is kijken, dankjewel :)

Ik kijk ook een beetje op bol.com en daar lijken me ook wel wat leuke in te zitten, hebben jullie nog adviezen wat ik dan kan invoeren? Kwa dingen met video kaart etc. Dan kan ik zelf ook nog zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16-07 09:55
Of je kijkt bij de pricewatch... http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/ Daar kan je alles invoeren wat je graag wilt hebben.

Maar zoals eerder gemeld is. Voor dit budget is het beste was je kan krijgen een Dell 15R SE. Vooral omdat er een 1080p scherm inzit. Iets wat je bij andere merken alleen voor veel geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:52
De 15R SE is met zijn 1080p scherm de beste keuze. Zoek dus even in Dell Waardebonnen Topic - Deel 2 hoe je die kortingen krijgt. Hier een omschrijving van hoe het werkt: wortelsoft in "[Ervaringen] Dell Inspiron 15R Special Edition"
Die EPP korting (veranderen van de URL) zorgt ervoor dat het langer duurt voor je order verwerkt is en volgens mij kun je dan ook niet met iDeal betalen. Het is maar 2% (is een tientje ofzo), dus je zou die voor het gemak ook kunnen laten vallen. De shopkorting en kortingsbonnen zou ik wel gebruiken als ik jou was ;)

Het geld dat je bespaart zou ik in een SSD steken, dat is een erg goede upgrade. Dit is een goede: pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
Om de harde schijf te kunnen gebruiken heb je een caddy nodig, die zet je op de plek waar nu de DVD speler zit. De DVD speler vervalt dan, maar die zul je waarschijnlijk toch niet zo vaak gebruiken :P
De SSD doe je dan op de plek waar nu de HDD zit, en de HDD doe je in de caddy en die plaats je waar nu de DVD speler zit :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat laatste wat je zei snap ik dus echt niks van..

Verder ben ik nog steeds niet overtuigd dat ik die dell wil en vind ik het een lelijke laptop, hihi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:13

Quad

Doof

Anoniem: 504527 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 16:50:
Dat laatste wat je zei snap ik dus echt niks van..
Er zijn jou tientallen, nee honderden voor gegaan op mijn en Darkstone's advies. Beetje uitzoeken kan geen kwaad en als het jou veel geld kan schelen kan je er best wat moeite voor doen.
Verder ben ik nog steeds niet overtuigd dat ik die dell wil en vind ik het een lelijke laptop, hihi.
Met ^^, dan neem je een vrouwelijke laptop hihi..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja het spijt me, ben eigenwijs als hell dus ja. Niet thuis in deze wereld.
Ik denk dat ik weet voor welke ik wil gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

En welke wordt het dan en op basis waarvan? :)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een asus r500 ofde k55 :)

In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Jammer dat er geen FullHD scherm aan zit, is de Lenovo Y500 dan niet wat voor je? Ik zou in elk geval iets pakken met een FullHD scherm, zo veel fijner als dat verschrikkelijke 768p scherm. :(

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Quad schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:25:
Jammer dat er geen FullHD scherm aan zit, is de Lenovo Y500 dan niet wat voor je? Ik zou in elk geval iets pakken met een FullHD scherm, zo veel fijner als dat verschrikkelijke 768p scherm. :(
Agree! Nog steeds spijt van dat ik mijn xps toen niet met FHD heb gekocht. Verder een geweldige laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn vriend zijn laptop heeft ook geen full hd scherm, vind het prima kwaliteit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:02
Anoniem: 504527 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:44:
Mijn vriend zijn laptop heeft ook geen full hd scherm, vind het prima kwaliteit hebben.
Omdat dat je standaard is. Je bent niet beter gewend. Het verschil tussen 768 en 1080 is echt immens.

Maar je moet het verder natuurlijk helemaal zelf weten waar je je geld aan uitgeeft. Tis alleen opmerkelijk dat je hier voor een enigszins deskundig advies komt en vervolgens toch bij je 1e plan blijft, zonder verdere argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Even foto's van Darkstone gejat als voorbeeld. Het verschil tussen 1080 en 720p

Als je voor school bezig bent en je open ms word dan zie je op 720p 1 pagina. Op 1080p zie je twee pagina's naast elkaar. Iets wat heerlijk werkt als je in bijvoorbeeld twee documenten aan het werken bent. Links je word geopend en recht je PFD file.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5ywTajSbQNuaEe7C6u1PISd1/full.png
1080

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/69JYJLyoe8T71owIVmzWkw71/full.png
720

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/333jufqCbkzO7UJfrCnvt7XK/full.png
Werken op een 1080p scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Haha, vermakelijk draadje,
Ik zou zeggen, ga lekker voor een 768p schermpje als het je geen bal uitmaakt. Maar nog 1 ding, de resolutie zegt in principe geen bal over de kwaliteit van het scherm, alleen kan er meer content op een 1080p scherm. Maar goed, waar doen we moeilijk over, als zij de laptop van haar vriend een prima scherm vindt hebben, is het toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:38
Nee, resolutie zegt nog niks, maare laptops met een 1080p scherm hebbem een redelijk goed tot zeer goed scherm. En als je de laptop lelijk vindt, dam koop je toch een een leuke laptop sticker.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

jorrit91 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 21:43:
Haha, vermakelijk draadje,
Ik zou zeggen, ga lekker voor een 768p schermpje als het je geen bal uitmaakt. Maar nog 1 ding, de resolutie zegt in principe geen bal over de kwaliteit van het scherm, alleen kan er meer content op een 1080p scherm. Maar goed, waar doen we moeilijk over, als zij de laptop van haar vriend een prima scherm vindt hebben, is het toch goed?
Alleen zijn alle 768p schermen op laptops van bedroevende kwaliteit, en zijn er maar een handvol laptops met 1080p scherm die geen prima paneel hebben. En die worden dus nooit aangeraden.

Per definitie beter? Nee, maar in de praktijk wel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Inderdaad, mijn notebook zie je dus in mijn sig, deze heeft een 768p scherm, gelukkig werk ik zowat altijd op mijn externe monitor, gewoon omdat je daar meer op ziet! Niet omdat hij 24" is maar omdat 768p -> 1080p veel veel prettiger is.
Het liefst ga ik nog dit jaar over op een 1200p monitor, nog meer pixels en nog meer werkruimte. Het is gewoon klote om op mijn notebook scherm verslagen te gaan tikken.

PVOutput☀️

Pagina: 1