Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alle downloads Mislukken - Virus gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

• royteusink
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-01-2023
Mijn laptop heeft de laatste paar dagen last van een download probleem.
Bij alle type downloads zeggen de browsers dat er een virus is gedetecteerd, zelfs een afbeelding opslaan als... werkt niet.

Chrome: Mislukt virus gedetecteerd.
IE: ... bevatte een virus en is verwijderd.

Ik draai een geupdate windows vista en AVG virus scanner.
Volgens AVG staat er geen virus om mijn computer.
Internet instellingen > Beveiliging instellingen aanpassen heeft ook geen effect.

Wie heeft er een idee wat het probleem is?

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-11 21:23

BUR

...aan het typen

Opstarten in Veilig modus en vanaf een usbstick met daarop een gedownloadde versie van malwarebytes-anti-malware installeren en runnen? (prog is gratis)

Die virusmeldingen zijn over het algemeen geen goed teken! Heb je opeens een schildje rechtsonderin met Firewall2010 of Antivirus2010 oid? Die zijn nasty en alleen (makkelijk) weg te krijgen met een daarvoor speciaal geschreven scripts door symantec. Die dien je te runnen in veilige modus.

[ Voor 49% gewijzigd door BUR op 06-03-2013 10:39 ]

Verwijderd

BUR schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:34:
Opstarten in Veilig modus en vanaf een usbstick met daarop een gedownloadde versie van malwarebytes-anti-malware installeren en runnen? (prog is gratis)

Die virusmeldingen zijn over het algemeen geen goed teken! Heb je opeens een schildje rechtsonderin met Firewall2010 of Antivirus2010 oid? Die zijn nasty en alleen (makkelijk) weg te krijgen met een daarvoor speciaal geschreven scripts door symantec. Die dien je te runnen in veilige modus.
Wel even opstarten in veilige modus met netwerkondersteuning dan. Anders kan mwbytes niet updaten.

• royteusink
Malwarebytes heeft nog wel 4 gevaren gedetecteerd en verwijderd, maar heeft niet het probleem opgelost. Ook in veilige modus werkt het downloaden van bestanden niet.

Ik heb ook geen schildjes of andere icoontjes die ik niet ken in de taakbalk staan.
In msconfig bij tab opstarten zijn alle programma's die ik niet vertrouwde uitgeschakeld.

Nog andere ideeen? 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door royteusink op 06-03-2013 13:33 ]

Verwijderd

SuperAntiSpyware draaien, en je browser even volledig resetten/herinstalleren?

• royteusink
Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 13:45:
SuperAntiSpyware draaien, en je browser even volledig resetten/herinstalleren?
Ook hiermee geen gevaren gevonden, het probleem doet zich voor in alle browsers (IE, FF, Chrome, Safari...)

[ Voor 13% gewijzigd door royteusink op 06-03-2013 14:16 ]

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Heb je in je anti-virus instellingen recentelijk wat veranderd? Het kan zijn dat hij alle downloads niet toestaat vanwege een bepaalde config.
Probeer anders je anti-virus programma te verwijderen en opnieuw te installeren. (Gebruik hiervoor desnoods een speciale tool om je anti-virus product compleet te verwijderen, zoals b.v. Mcaffee heeft voor het verwijderen van hun producten).

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Klinkt eerder als corrupte downloads, maak je gebruik van draadloos internet? If so, probeer hem eens via een utp aan te sluiten?

Doe ook voor de grap eens een cmd -> netsh winsock reset

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Browsers herinstalleren, Hitman Pro draaien.

• royteusink
Ik heb de oplossing gevonden. Ik had een oude versie van AVG geinstalleerd en die geupdate, blijkbaar gaf dit het probleem van het downloaden. De oude versie van AVG stond echter nog wel in Program Files.

Ik vond dit op een ander forum:

---
It took some investigating but I fixed it by finding and renaming "avgoff2k.dll" to "avgoff2k.bak". I don't use AVG (but used to) but renaming this DLL and restarting chrome fixed my problem.
(The DLL was located in "C:\Program Files (x86)\AVG\AVG8" for me)
---

Alles werkt nu weer :)

Verwijderd

Voor de zekerheid kun je nog de Kaspersky of Bitdefender LiveCD draaien.
Pagina: 1