.
[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:02 ]
[ Voor 99% gewijzigd door SaphuA op 31-01-2022 15:02 ]
Afhankelijk van de situatie kan je natuurlijk ook gewoon een hoog IP adres gebruiken. Ik heb destijds in een situatie gewoond met ruim 25 clients, maar goed, hoe groot is de kans dat je dan alsnog 192.168.1.200 tegenkomt?Bartjezz schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:46:
IP-adressen vastleggen in de apparaten die zich op je netwerk bevinden.
Zelf geef ik alle "vaste" apparaten zoals een NAS en printer altijd een vast ip en laat ik alle apparaten die weleens het huis uit komen een ip-adres aanwijzen door de router.
Ik gebruik nooit de ip-mac-binding functie, puur door dit gerotzooi. Heb er al vaker problemen mee gehad, bijvoorbeeld dat de dhcp-server het adres al uit had gegeven toen ik een apparaat aanmeldde dat dit adres nodig had...
Bovenstaande is natuurlijk te voorkomen door alle ip-mac-binding adressen buiten de dhcp-pool te houden, maar sommige routers pikken dit niet...
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.
[ Voor 6% gewijzigd door Janoz op 06-03-2013 21:37 ]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq