Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke Dell Inspiron?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Graag ontvang ik advies die mij kan helpen een goede keuze te maken. Bij voorbaad dank!

Ik zoek een laptop waar ik een aantal jaar mee vooruit kan, minstens 5.

Ik gebruik de laptop om te studeren, voor multimedia, voor creativiteit als photoshop en electronisch muziek maken.

Ik heb de neiging om tijdens het internetten veel tabs open te laten staan. Ik wil graag dat de laptop dit goed aankan.

Ik wil de laptop ook redelijk makkelijk kunnen meenemen.

Mijn budget reikt tot maximaal 800 eur.

De volgende laptops wekken mijn interesse:

Inspiron 15 R SE
http://www.dell.com/nl/p/...l_id=inspiron-15r-se-7520

Inspiron 15 R.
http://www.dell.com/nl/p/...odel_id=inspiron-15r-5521

Inspiron Z Ultrabook
http://www.dell.com/nl/p/...k=dellSearch&isredir=true

Is touchscreen al van goede kwaliteit bij laptops? Gezien RSI klachten vind ik een touchscreen aantrekkelijk, naast dat het gewoon leuk is. :) Maar als ik er nog weinig aan heb, dan vind ik het weer zonde van het geld.

Maakt het voor mij veel uit of ik 6 of 8 GB intern geheugen neem? 4 lijkt me te weinig.

Intelcore i7 lijkt me ook te hoog gegrepen. i5 is dus zeker goed, maar kan i3 ook, of is dat weer te weinig?

Goede alternatieven zijn ook welkom!

O+

Bedankt voor t meedenken! Merci

Groet,

Mlle Mraouw

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 10:33 ]

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Touchscreen op een laptop, mij lijkt het niks. Misschien is het iets persoonlijks, de een zal het tof en handig vinden, de ander niet. Ik heb zelf ook een hekel aan vingerafdrukken op een scherm, maar goed...

Uit deze 3 opties zou ik persoonlijk voor de SE gaan. Full HD scherm, daarom. Je geeft aan er een jaar of 5 mee te willen doen wat op zich niet onmogelijk is. Stop er dan wel een SSD schijf in.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Met jouw budget zou ik ook voor de 15R SE gaan, icm een Crucial m4 of Samsung 840 Pro SSD. Heb je een mooi vlotte laptop. De Y500 is ook een goede, maar is denk ik meer geschikt voor gamers. Daarbij blijft er, als je voor de Y500 gaat, geen budget over voor een SSD.
Als je de 15R SE met alle kortingen kunt krijgen en exclusief de externe HDD dan is er misschien nog wel ruimte in het budget voor een 256GB SSD :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:36

Quad

Doof

De 15R SE is de beste keuze, met name omdat je aardig wat aan multitasking doet. Echter is dit niet een heel draagbaar systeem maar wel de prijs/prestatie voordeligste wat je kan krijgen.

Om de 15R SE met i7 (€849,-) even als voorbeeld te nemen betaal je met kortingen van €50,- en EPP korting van 5% een bedrag van € 759,- wat je betaald aan Dell. Als je via shopkorting.nl nog op hun referentie link klikt na registratie krijg je daar ook nog eens 7% van terug over het bedrag excl. BTW.

Overigens heb je nu de pech dat de externe HDD niet meer weg te halen is.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Lenovo IdeaPad U410-MAH9GMH

deze voldoet ook aan t budget, heeft ssd, is alleen wat kleiner

Als je in de 15R SE een ssd zet gaat dan de garantie verloren?

• Quad

Quad

Doof

Tsja en een waardeloze resolutie, een trage ULV processor en een grafische kaart wat langzamer is dan een integrated GPU van een normale processor.

Nee garantie gaat niet verloren. Mits je bij een eventuele opstuur procedure alles in originele staat weet te zetten, dus de originele HDD moet je wel bewaren :)

Indien je nog inhome garantie hebt kijkt de monteur er niet naar.

[ Voor 35% gewijzigd door Quad op 06-03-2013 15:20 ]

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik kan al weer wat stapjes verder denken.

• Quad

Quad

Doof

Neem dit topic anders maar even door: Quad in "Dell Waardebonnen Topic - Deel 2" Hier staat eigenlijk alles in. Maar zoals gezegd, Dell heeft weer het eea aangepast waardoor je nu verplicht een externe HDD krijgt, die kon je tot gisteren iig er nog af halen waardoor je zo €75,- extra pakte.

nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
@MartijnLoarne, wat bedoel je met dat de laptop meer geschikt is voor gamers?
Maar ik ga zeker de mogelijkheid bekijken om een SSD te plaatsen in de 15R SE.

@Quad die kortingen klinken zeker interessant.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de 15R SE neem en ik wil er een SSD in plaatsen, kan de oude schijf er dan in blijven of moet deze er uit?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Die moet eruit, maar je kan besluiten hem op de plaats van je DVD speler te doen. Dan heb je uiteraard geen optische drive meer, maar laatste keer dat ik die heb gebruikt is ook heel lang geleden.

Over die Lenovo en Acer: houd er rekening mee dat die spiegelende schermen hebben, sommige vinden dat een pré, voor mij vallen ze dan automatisch af. Zelf eens wachten tot morgen, dan is de externe HDD actie voorbij, kijken of er dan meteen iets nieuws komt.
Pagina: 1