Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-08 22:09
Hey, ik al sinds een tijdje een 5870 die last heeft van de GSOD issue, ten minste dat denk ik.
Soms als ik een serie aan het kijken ben, dus met lage GPU load krijg ik een grijs / andere kleur scherm met verticale strepen, het geluid stopt er ook mee maar mijn PC blijft nog wel draaien en deze moet ik zelf eerst uitschakelen.

Is dit de bekende GSOD en ligt het aan de 5870, of zit het probleem ergens anders. Ik vond het namelijk al erg raar dat mijn scherm dus niet altijd grijs is en de pc niet zelf opnieuw opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Aan de verticale strepen die jij noemt kan je het wel afleiden: dit is een typisch videokaart probleem. Het geluid dat blijft hangen is een bij-effect wat dan ook voor kan komen, ik denk dat alleen de videokaart de boosdoener is.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet zijn er geen extreme problemen bekend met deze kaart. Test een andere kaart of instaleer Windows opnieuw uit voorzorg. Zorg ook dat de kaart goed gekoeld is en schoon is of haal de koeler los en vervang de koelpasta want denk dat er toch geen garantie opzit? De kaart of je systeem is verder niet over geklokt natuurlijk want dan gaat er wel vaker wat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-08 22:09
Hij is inderdaad niet overgeclockt, maar ik zal de koeler er eens af halen om schoon te maken en de paste opnieuw te doen, maar weet niet of dat zal helpen aangezien hitte geen probleem is. Ik heb het probleem ook echt alleen bij lage load, nog nooit een GSOD tijdens het gamen.

EDIT: Aangezien de issue niet hitte gerelateerd is, denken jullie dat het probleem op te lossen valt door een flash?

[ Voor 17% gewijzigd door WitchHunter op 06-03-2013 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ordieee
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-05 23:44
WitchHunter schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 01:34:

EDIT: Aangezien de issue niet hitte gerelateerd is, denken jullie dat het probleem op te lossen valt door een flash?
Je kan het altijd proberen, als je het goed doet kan het sowieso geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:21

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 01:18:
Zover ik weet zijn er geen extreme problemen bekend met deze kaart.
Toen de Radeon 5000 serie net uitkwam was de GSOD wel een bekend issue.
Dit is echter grotendeels verholpen in de latere drivers die uitkwamen.

Zelf heb ik ook regelmatig issues gehad met m'n Radeon 5770 dat ie de verkeerde clocks/voltages pakt (niet zozeer GSOD gelukkig, maar toch dat ie op een te laag pitje bleef draaien wanneer er meer power nodig was).

Ik heb het toen opgelost door een CCC Overdrive profiel te maken, nadeel is dat je die iedere keer moet laden na een reboot.
Een flash is iets riskanter, maar volgens mij een betere oplossing voor clock/voltage probleem (bij sommige BIOS'en worden de idle clocks, die het probleem grotendeels veroorzaken, verwijderd. Iets meer stroom verbruik doordat de kaart op hogere clocks blijft, maar ook betere stabiliteit).
Ligt er natuurlijk wel aan welke BIOS je erin flashed.
Pagina: 1