Game PC +/- 1000e

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King510
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
Beste allemaal,

Graag zou ik een game systeem willen bouwen (wel enigzins met een budget). Het budget zelf ligt rond de 1000 euro, natuurlijk, als ik voor een paar tientjes meer veel beter kan, zou ik dat nog wel willen bijleggen.

Het systeem zal worden gebruikt voor een selectie aan spellen. Waaronder Starcraft 2, Civ 5, Age of Empires 3, Call of Duty, Total War serie.

Momenteel heb ik nog een oude monitor staan, een Acer van 23" (VGA) die ik binnenkort zal vervangen voor een goeie monitor met een HDMI aansluiting, ook 23". (als iemand nog tips hierover heeft, graag!). Mijn muis en toetsenbord gaan ook mee, respectievelijk een Rocat Kone [+] en een Razer Lycosa. Mijn speakers gaan ook mee, simpele 2.1 setje van Logitech, maar die worden ooit wel vervangen als zij defect zijn.

Hieronder heb ik alvast wat samen gesteld, ook aan de hand van het advies van de BBG van Maart 2013.
(reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2013)

Zelf wil ik het systeem draaien onder Windows 7 Home Premium 64 bits. Heb deze namelijk legaal al op DVD en wil dus graag besparen op het OS op deze manier.

Nog een kleine schoonheids opmerking. Graag zou ik zoveel mogelijk alles in 1 of 2 kleuren willen hebben. Dus geen zwarte kast, met rode en groene fans, met een blauw moederbord, met rode RAM. Beetje neutraal kwa kleur, of 2 goed gecombineerde kleuren zou leuk zijn..

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 197,50€ 197,50
1MSI Z77A-G45€ 92,99€ 92,99
1Asus GTX660-DC2O-2GD5€ 213,90€ 213,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 77,-€ 77,-
1Sharkoon T9 Value Red edition€ 57,90€ 57,90
1Scythe Mugen 3 Rev. B€ 34,95€ 34,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 51,-€ 51,-
1LG GH24NS70 Zwart€ 17,-€ 17,-
1OCZ ModXStream Pro 600W€ 67,61€ 67,61
1Kingston SSDNow V Series V300 60GB€ 53,-€ 53,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 862,85

Kleine toelichting bij het wenslijstje.

De grafische kaart heb ik zelf uitgekozen. Vriend van mij gebruikt deze en hij heeft geen klachten erover, maar als iemand met een andere wil komen, of een tip heeft, dan mag dat altijd. Graag zou ik wel een kaart willen van het merk Asus met een Nvidia chipset.

De voeding heb ik zelf uitgekozen, 600watt leek mij voldoende voor deze samenstelling met maar 1 grafische kaart, verwacht er nooit 2 te nemen. Daarnaast had hij een zilver keurmerk.

De kast heb ik ook zelf uitgekozen, er zitten al 3 fans in, en de kast lijkt me erg stevig. Lees geen slechte reviews er over zo 1,2,3. Maar ook hier zou ik eventueel nog wel extra geld voor willen uittrekken als ik een merkbare betere kast krijg.

De SSD van Kingston heb ik ook zelf uitgekozen, wil een klein SSDtje hebben, puur voor mijn OS en misschien wat spelletjes. De lees en schrijf snelheid van Kingston was goed en het prijskaartje was ook leuk. Wil ook niet meer dan 60GB SSD.

Ik weet dat ik momenteel ook rond de 860e zit, dus er is ruimte voor uitbreiding op componenten. Natuurlijk wil ik dan wil verbeteringen op wat ik nu heb, of betere kwaliteit. (Minder mag ook altijd natuurlijk :)! )

Hoop iedereen zo goed geinformeerd te hebben, mocht iemand nog tips of opmerkingen hebben, dan hoor ik dat graag!

Groetjes,

Alexander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Voor een monitor zou ik is kijken naar een Dell 23"met IPS paneel : http://tweakers.net/product/296944/dell-ultrasharp-u2312hm/ niet de goedkoopste maar wel een van de betere.
Verder mooi systeem al zou ik als er verder niks veranderd aan de config gaan voor de Intel 3770 want mijn motto is hoe sneller hoe beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Anoniem: 91626 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 01:32:
Voor een monitor zou ik is kijken naar een Dell 23"met IPS paneel : http://tweakers.net/product/296944/dell-ultrasharp-u2312hm/ niet de goedkoopste maar wel een van de betere.
Verder mooi systeem al zou ik als er verder niks veranderd aan de config gaan voor de Intel 3770 want mijn motto is hoe sneller hoe beter!
die i5 3570k niet overclocked is niet eens trager dan een i7 3770..
als je hem overklokt dan is die i5 zelf gewoon sneller (aangezien het geen 3770k is).

i7 = hyperthreading goed gebruiken of het is een waste of money

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King510
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik gebruik geen hyperthreading. Dus vandaar dat ik de I5 koos.

Overigens, zag ik ook dit monitortje voorbij schieten:
pricewatch: LG IPS234V-BN Zwart

Beter contrast en betere MS dan die Dell, of zit ik nu verkeerd te denken? Overigens heb ik zelf goeie ervaring met LG schermen (waaronder hun 224, pricewatch: LG IPS224V-PN Zwart en enkele LG TV's).

Zou graag een scherm hebben met HDMI overigens, zodat ik deze eventueel later nog voor andere doelen zou kunnen gebruiken :)