Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoop BTO laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.265 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Binne enkele weken ben ik van plan een nieuwe laptop aan te schaffen. Na heel wat research op het internet leek het me een goed idee om zelf een systeem samen te stellen. BTO leek me een correcte plaats hiervoor.
Doch ben ik niet de echte hardwarekenner en heb ik nog enkele vragen.

Ik zou me graag een laptop aanschaffen dat voldoet aan mijn gebruik.
De laptop zou dienen voor het dagdaaglijks surfen, voor photoshopwerk maar ook voor te gamen.

Nu had ik mezelf al enkele laptops samen gesteld, bijna allemaal met een I7 processor. Nu vroeg ik me af of ik werkelijk een i7 processor nodig heb om degelijk te gamen? Ik begrijp dat de videokaart hier ook een belangrijke rol in speelt. Graag zou ik ook een laptop hebben die niet teveel lawaai produceerd! (ik hoorde al eerder dat bto's dit vaak wel doen?)
Verder vind ik het verlichte toetsenbord zeer mooi en interessant.
Mijn budjet voor deze laptop zou tot €1000 euro mogen gaan, natuurlijk liefst lager.

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2013 00:47 ]

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Neem geen BTO, heeft een hele slechte koeling en bouwkwaliteit. Neem eerder een Lenovo of Dell. Kijk eens naar de Inspiron 15r se, die is heel goedkoop te krijgen met allemaal kortingstrucs :)

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:07
Om goed te kunnen gamen maakt een i7 of i5 minder verschil dan een goede GPU. Let dus vooral daar op. Wil je een 15 of een 17 inch?

Verwijderd

Arthur-M. schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 07:37:
Neem geen BTO, heeft een hele slechte koeling en bouwkwaliteit. Neem eerder een Lenovo of Dell. Kijk eens naar de Inspiron 15r se, die is heel goedkoop te krijgen met allemaal kortingstrucs :)
Dat dus... Doorgaans vraag ik eerst het exacte model waarnaar wordt gekeken, maar dat is hier niet nodig. Alles wat BTO verkoopt in jouw segment is slecht.

Aanraders in jouw prijssegment zijn bijvoorbeeld de asus N56 of lenovo Y500.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt alvast voor de reacties , de grootte van de laptop is niet zo heel belangrijk , ik werk nu op een 17" en het zou natuurlijk wel fijn zijn om die 17" te kunnen houden als het prijsverschil niet te groot is, de asus N56 vind ik zeer interessant :)

Verwijderd

Topicstarter
Jongens,

Ik ben er ondertussen uitgeraakt welke laptop ik me ga aanschaffen.
na enkele bezoekjes aan winkels vond ik de Asus N76vj-t4005H-be voor een schappelijke (?) €1075 euro.
Helaas waren deze op het moment uitverkocht omdat ze tegenwoordig 'hot' zouden zijn?

Denken jullie dat ik bij de aanschaf van deze laptop een correcte keuze zou maken?
Zijn hier misschien mensen die ervaring hebben met dit toestel?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:08

Quad

Doof

Een 17R SE van Dell biedt meer prestatie qua GPU. Maar ik zie dat je van België bent?

Jouw type die je vond is leverbaar bij Coolblue: http://www.laptopshop.be/...6vj-t4005h-be-azerty.html

Wel erg prijzig alleen.. Voor €990,- heb je al een 17R SE met i7 en een GT650M.
Dan heb ik nog geen kortingen mee geteld.

[ Voor 69% gewijzigd door Quad op 10-03-2013 14:15 ]

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Verwijderd

Topicstarter
Dit kan kloppen , helaas vind ik het design van de 17R SE spuuglelijk. Wanneer ik de N76 aanschaf is dit bij een erkend dealer waar ik ook mijn vorige laptop kocht. Zo ben ik alvast zeker van een uitstekende service.

Ik ben trouwens ook van belgië ja O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2013 14:35 ]

• Quad

Quad

Doof

Als je hem dan snel wilt hebben gewoon via laptopshop.be, fantastische webshop met misschien de beste service die er is :)

nggyu nglyd

• Dr.McKay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-06 16:25
Mag ik eventjes inpikken (zonder het draadje te willen kapen) ?

Ben ook op zoek naar een laptop, maar dan wel voor Linux.
Had een Lenovo Thinkpad E530 op het oog maar ondertussen ook eens bij BTO gaan kijken. Beide laptops hebben een i7 (de Lenovo 3620QM, de BTO 3630QM). De BTO heeft een nVidia 650, de Lenovo een 635, beiden met Optimus techonologie (HD4000). De Lenovo heeft een hybride schijf (16Gb SSD, 1Tb HDD), bij de BTO heb ik de keuze (zelfs voor 2de HD) maar zou initieel niet voor een tweede HD of SSD gaan.
Wel is de BTO 17inch full HD, de Lenovo is 15" 1600x900.
Ook kan je bij de Lenovo maar max 8Gb RAM plaatsen, bij de BTO tot 16. Ik vraag me dan ook af of een laptop kopen waar je maar max. 8Gb in kwijt kan vandaag de dag nog een goede keuze is...

Zoals TS zou ik de laptop ook gebruiken voor dagdagelijks surfen en om alles te leren over Linux en wat games (geen dingen zoals Crysis, vooral Valve Steam games en wat Indie games).
De Lenovo kost 999 euro bij coolblue, de BTO kost 60 euro meer maar daar krijg ik dan ook een gratis draagtas, muis, muismat en oordopjes bij.
Dell moet ik niet, m'n vrouw en m'n ma hebben beiden een Dell, en 'k vind dat niet echt goeie kwaliteit.

Verwijderd

De BTO waar je het over hebt is hetzelfde model als dat van aron225, wat een wat grotere variant van http://www.anandtech.com/...1400-clevos-w150hr-tested is met modernere hardware (de behuizing is hetzelfde).

Dat de 17CL48 slecht zou zijn is wat lastig te beargumenteren, maar dat gaat bij het door jou gekozen model niet op. De bouwkwaliteit is slecht, het toetsenbord dramatisch, het touchpad is nog erger dan het exemplaar op mijn latitude, en de koeling is zodanig waardeloos dat-ie zelfs met standaard throttelende CPU nog overhit raakt. Ik maak geen grapje als ik zeg dat dit de ergste miskoop van een laptop is die je kan doen.

Als je linux gebruikt zul je wel niet veel waarde hechten aan de grafische kaart, in dat geval is de asus N76 een aanrader. In het 15.6" segment zijn de inspiron 15R SE, lenovo Y500 of asus N56 allemaal beter dan de door jouw gekozen lenovo E530, met als voornaamste argumenten de grotere accu en 1080p scherm. Een SSD kan je er beter zelf inzetten.

• Dr.McKay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-06 16:25
't Gaat over de 17CL45...
Enfin, niet makkelijk om een keuze te maken, want over zowel de Lenovo als de BTO hoor je negatieve en positieve feedback.
Een full hd scherm is voor mij zeker geen deal maker or breaker. Asus lijkt me wel goeie kwaliteit maar op hun site modellen vergelijken, is onbegonnen werk : N, K, V series... Pff.

Verwijderd

Ik had al door dat je het over de 17CL45 had, gezien de grafische kaart die je noemde.

Verder moet je niet kijken naar de positieve of negatieve feedback. Je moet kijken waarom die feedback wordt gegeven. Zo was er ooit iemand die het touchpad en toetsenbord en accuduur van zijn BTO (een compal) helemaal afkraakte en vervolgens alsnog tot de conclusie kwam dat het een geweldige laptop was. Terwijl je volgens hoog aangestelde reviewsite Y de beste multimedialaptop aller tijden voor minder euro's in huis kon halen 8)7

Je kan ook beter de pricewatch gebruiken voor het zoeken naar een geschikte laptop. In plaats van de website van de fabrikanten.

• Quad

Quad

Doof

Dr.McKay schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 11:50:

Dell moet ik niet, m'n vrouw en m'n ma hebben beiden een Dell, en 'k vind dat niet echt goeie kwaliteit.
Dat je vrouw en ma een Dell hebben die jij niet goed vind en dus geen Dell wilt is natuurlijk een non argument, Welke Dell hebben ze?

nggyu nglyd

• Quad

Quad

Doof

Nu overtreed ik de policy ook door even te reageren ipv een TR aan te maken, maar ik hoop voor jullie beiden (Darkstone en Alpha_delta) dat je de waarschuwing van zeef hebben gelezen..

zeef in "Beste Laptop voor max €1200,-"

nggyu nglyd

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-11 01:17
:X
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.