Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

'Willekeurig' crashen van pc na verhuizing.

Pagina: 1
Acties:

• Stelash
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 01:11
Beste Tweakers,

Ik ben sinds eergisteren verhuisd en natuurlijk moest mijn computer ook mee ( Desktop ).
Ik gebruik mijn desktop voornamelijk om te gamen en photoshop.
Hoewel het een verouderd systeem is ( 3 a 4 jaar oud ) doet hij het nog goed of allesinds deed.
Voor de verhuis kon ik nog perfect gamen en had ik nergens last van ( buiten computer lag bij recente games zoals far cry 3 )
Toen ik de desktop afkoppelde voor het verhuizen is hij gekanteld en heeft de onderkant vanvoor een lichte val gemaakt van + - 10cm.
Toen ik de computer terug aanzette vandaag en League of Legends opende werd mijn scherm zwart en was mijn computer uitgevallen.
Ik starte mijn computer opnieuw en opende League of Legends opnieuw en weer viel mijn computer uit.
Na nog wat testen had ik besloten de binnenkant is te inspecteren voor de zekerheid bij de verhuis en heb ik de videokaart afgekoppeld, afgestoft en terug aan gekoppeld omdat ik dacht dat het hier misschien aan lag.
Maar helaas viel mijn computer weer uit.

Toen heb ik besloten een diagnose van mijn harde schijf te maken. De test merkte niks op dus deze werkte perfect.
Toen heb ik mijn videokaart getest d.m.v. Ati Control Center overclocking test. Geen crash en de test zei dat het geslaagd was dus hier lag het ook niet aan.
Daarna heb ik een windows mem test gedaan, en helaas weer een crash.
Om te zien of het echt aan het geheugen lag heb ik een cpu test gedaan met Prime95 denk ik op low ram usage. En nog maar is een crash.
Hierdoor denk ik dat het een probleem is met de cpu, gedetailleerder: oververhit. Ik heb dan ook Speedfan geïnstalleerd en zag dat mijn cpu rond de 70°C zat op dat moment. De cores waren 90°C wat allebei vrij hoog is.

Toen heb ik nog eens een cpu test gedaan en hield ik Speedfan in de gaten, tot mijn verbazing waren mijn cores -17°C wat dus een foutieve melding is en mijn cpu zat weer rond de 75°C.

Hierbij denk ik dat het een hitte probleem is maar ik had graag jullie mening hierover gehad.
Ik zou echt niet weten wat het nog kan zijn en wat ik er aan kan doen.

M.v.g Shadowblink

• K93
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-11 09:33

K93

Zit de CPU cooler nog wel goed vast?

• Oynky
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-10 11:23
Als je de mogelijkheid hebt zou ik de CPU cooler reseaten en / of controleren. Dan kan je weer wat uitsluiten.

• Stelash
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-11 01:11
Bedankt voor de reacties, naar aanleiding van jullie reacties heb ik mijn cpu cooler gecontrolleerd en hij zat inderdaad vrij los.
Ik heb hem terug goe gemonteerd (en afgestoft) en hij werkt terug perfect, bedankt! ;)

Maar toch heb ik nog een vraagje, ik ken niet veel van koeling maar toen ik de cpu cooler er af haalde zag ik dat er grijs spul op hing, dit is koelpasta toch? Zo ja is het normaal/erg als deze gedroogd is ? ( Precies zoals droge verf )

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:34
Stelash schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 14:37:
Bedankt voor de reacties, naar aanleiding van jullie reacties heb ik mijn cpu cooler gecontrolleerd en hij zat inderdaad vrij los.
Ik heb hem terug goe gemonteerd (en afgestoft) en hij werkt terug perfect, bedankt! ;)

Maar toch heb ik nog een vraagje, ik ken niet veel van koeling maar toen ik de cpu cooler er af haalde zag ik dat er grijs spul op hing, dit is koelpasta toch? Zo ja is het normaal/erg als deze gedroogd is ? ( Precies zoals droge verf )
nee, deze had je eigenlijk meteen even moeten vernieuwen met het hermonteren van de koeler.
dat deze op den duur droogt is normaal.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Meestal is het wel zo dat als hij zo droog is, dat je hem niet kan reseaten. Hou het lekker zo en hou de temps in de gaten, en bestel in de tussentijd even nieuwe pasta.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1