[HotS] Multiplayer ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Beste allemaal,

Dit is alvast een topic voor alle ervaringen van HotS random de multiplayer. Dit om de mensen die gefocused willen zijn op de singleplayer er niet door gestoord worden en wij niet door hun. Heb jij een tof verhaal te vertellen over de multiplayer? Heb je weer een noob ingemaakt, of was jij dat zelf? Vertel het hier, stel je vragen en discussier vooral over mogelijke oplossingen!

Mag btw ook over de beta gaan om het topic een beetje op stoom te helpen O-)

TS wordt na de launch verder uitgebreid.

[ Voor 8% gewijzigd door Gropah op 06-03-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-08 10:34
Weet iemand of er nog dingen veranderen tussen de laatste beta patch en de game die in de winkel komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabbyData
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:47
Dit om de mensen die gefocused willen zijn op de mutliplayer
Moet dat niet singleplayer zijn?

OT: Ik heb me erg weten te vermaken met het eerste deel! Kan niet wachten tot HotS uitkomt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
@MrTi

Daar heeft blizzard niet over gezegd. Denk wel dat je de bugfixes van 2.0.5 die nog relevant zijn voor HotS ook worden gepatched

offtopic:
@CrabbyData
Oeps, ik ga mij schamen in een hoekje van het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKennedy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 10:04
Ik vind het in ieder geval niet leuker geworden als Zerg speler. Twee lastig goed te gebruiken, vrij late-game units erbij, tegenover stróntirritante nieuwe Terran units en upgrades, en risicoloze harrass van Protoss early (recall) + ongelofelijk irritante en sterke nieuwe flying units. Mijn jimmies zijn in ieder geval rerustled.

WEBN & chill (@IBKR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

DeadKennedy schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:36:
Ik vind het in ieder geval niet leuker geworden als Zerg speler. Twee lastig goed te gebruiken, vrij late-game units erbij, tegenover stróntirritante nieuwe Terran units en upgrades, en risicoloze harrass van Protoss early (recall) + ongelofelijk irritante en sterke nieuwe flying units. Mijn jimmies zijn in ieder geval rerustled.
En dat inderdaad uit de "Zerg" expo... Met in het achterhoofd waarschijnlijk dat ze net als voor T in WoL nog een tiental wél gave units in de SP hebben zitten.

Ik ging er vanuit dat ik komen HotS Zerg weer een serieuze kans ging geven, maar eerlijk gezegd vind ik enkel de Hydra een leuke plus en lijkt crackling + Hydra naar Ultra chargers + Hydra. Ik had eigenlijk ook verwacht dat Zerg misschien meer / sterkere air zou krijgen, de Viper was in ieder geval niet wat ik in gedachten had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:11
djunicron schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:14:
[...]

En dat inderdaad uit de "Zerg" expo... Met in het achterhoofd waarschijnlijk dat ze net als voor T in WoL nog een tiental wél gave units in de SP hebben zitten.

Ik ging er vanuit dat ik komen HotS Zerg weer een serieuze kans ging geven, maar eerlijk gezegd vind ik enkel de Hydra een leuke plus en lijkt crackling + Hydra naar Ultra chargers + Hydra. Ik had eigenlijk ook verwacht dat Zerg misschien meer / sterkere air zou krijgen, de Viper was in ieder geval niet wat ik in gedachten had.
Zerg heeft al hele sterke air, ze missen alleen wat op de grond om te engagen :P ik mis nog steeds de mogelijkheid om op tier 1 wat anti-air te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Queens? Oké zijn redelijk puur defensief, maar heb sinds queen range patch nooit meer een zerg gezien met een gebrek aan tier 1 anti-air.

Qua air hebben ze waarschijnlijk wel de beste air-to-ground, maar het is waar dat ze zware air-to-air missen. De corruptor is enorm effectief tegen kleinere groepen capital ships, en zolang ze niet voldoende support hebben werkt het ook nog wel omdat je ze zo snel kan maken. Maar tegen grotere groepen, en met void support voor toss, raven voor terran, wordt het toch redelijk lastig. In het geval van terran is het altijd bijzonder moeilijk geweest daar te komen, maar toss lijkt het nu redelijk goed te lukken.

Iets waar zerg in het algemeen tegen skytoss nog wat meer van moet maken zijn spore crawlers, en dan heb je als voordeel dat je die mee kan laten lopen met je army. Die moeten volgens mij ook behoorlijk effectief zijn tegen skytoss: als non-bio terran is voor mij het engagen van skytoss army ook enkel een goed idee als ik minstens stuk of 10 missile turrets bij mijn army heb tegen interceptors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Ik heb eens gehad dat ik als toss maxed op 200 was met Carriers, fully upgraded.
Toen kwam terran met wat vikings, no problem. Maar: Tijdens het gevecht liep een groepje widowmines+marines onder mijn slome carriers. De mines burrowden in een seconde ---> bam, alles kapot door de clutter :D

Ik was erg boos op de widowmines.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Als Masters WoL speler zeg ik..

Afbeeldingslocatie: http://i.qkme.me/3ojtze.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:10

Rem

Ik heb me tot nu toe niet echt bemoeid met HoTS en ook maar erg kort de beta gespeeld. Ben diamond in WoL, speelde laatste tijd wat minder dus master-af! :(

Wat ik niet echt duidelijk kan vinden: Welke rol vervult de Tempest nou eigenlijk voor protoss? Zeker gezien de 'vernieuwde' carrier ben ik erg benieuwd wat de voordelen/nadelen van de tempest t.o.v. de carrier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Long range hard counter tegen alles wat massive is. In een air army vooral wat aanvulling op carriers. Maar je kan ze ook boven een normaal leger hangen om je tegenstander te dwingen jou aan te vallen, en is goed tegen bijvoorbeeld colossi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Ik duik er ook weer in! Bronze league haha.
Misschien maak ik eindelijk eens een beetje kans tegen échte noobs.
De Beta was kansloos voor me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Gisteravond met een vriend even 2v2 tegen de AI gespeeld, die AI die gaat kijken hoe goed je bent zeg maar, viel alleszins mee. We hebben maar een paar potjes gedaan maar de Very Hard kregen we er toch ook al goed onder...

Wat ik persoonlijk ERG waardeer aan de multiplayer is het leveling systeem...spelen doe ik sowieso wel, maar waar je in WoL best veel moest spelen om weer eens wat te unlocken en dan vaak nog moest winnen ook, krijg je nu met het experience systeem veel sneller het gevoel dat ieder potje dat je speelt ook echt iets bijdraagt...nu was dat voorheen ook wel, iedere pot die je speelt word je weer een beetje beter, maar nu is het voor mij iig nog wat extra motivatie om door te gaan.

Btw, voor mensen met 'laddervrees', de eerste 2 weken kan je de ladder beter even links laten liggen.
Het gaat even duren voordat iedereen weer in de league zit waar hij/zij thuishoort dus grote kans dat je spelers tegen komt die echt een stuk beter zijn dan jij. Daarbij zijn er veel goede spelers die ergens in WoL gestopt zijn, die beginnen nu weer in HotS maar omdat hun matchmaking rating ondertussen zowat volledig gereset is komen die ook weer in brons/zilver terecht en doordat hun rating gereset is gaan ze even tijd nodig hebben om zich omhoog te werken...

TL;DR, als je laddervrees hebt beperk je dan voor het moment tot de 'unranked' versie, dan komt je matchmaking rating vast op het juiste punt te staan en minimaliseer je de kans dat je in de verkeerde league terecht komt wanneer je straks ranked gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
ik vind het level systeem ook erg leuk, extra motiverend en je krijgt zelfs exp met unranked games.

Ik heb WoL een lange tijd verlaten doordat ik LoL ging spelen en unranked is perfect om weer op niveau komen.

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Laatst online: 20:37
Okay goed ben ik niet constant ook niet helaas maar in bronze is de gamespeed normal inplaats van fastest, voeld allemaal zo ontzettend traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
Psyonara schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:07:
Okay goed ben ik niet constant ook niet helaas maar in bronze is de gamespeed normal inplaats van fastest, voeld allemaal zo ontzettend traag.
Is gamespeed lager op bronze? Niet als ik tegen een bronze league speler speel volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Gezien de Campaign ook niet op full speed is/was ( je kan het wel sneller instellen daar)
En toen ik wat mutli ging spelen voelde alles het zelfde tempo aan als de Campaign die op Normal was in gesteld dus van daar.

Vraag me af of dat gewoon een beleving is of dat het daadwerkelijk zo is? Niemand anders die dit ook ervaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeQuin
  • Laatst online: 22-12-2022
Vandaag maar eens beginnen aan de campaign, om daarna maar in het diepe te springen en meteen multiplayer te gaan doen, dan maar veel verliezen, practise makes perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik had echt het gevoel dat ik slechter was geworden in MP met de Zerg na de campaign.
Wat ook zo was, ik ging even tegen de AI spelen, wat ik in WoL altijd op Very Hard deed, en ik zat opeens op Medium placement. Tempo verschil, maar ook gewoon dat je helemaal niet hoeft te macro-en in de SP.

Leuk hoor, de SP speelt een beetje als een RPG waar je amper een basis hoeft te bouwen en je altijd met maxed upgrades uit komt. Maar goed spelen leer je er niet van. De training optie is overigens wel goed uitgewerkt, die is zeker de moeite waard als je alle luiheid van de campaign er weer uit wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxidda
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-12-2023

Oxidda

Heer Opblaaskrokodil

djunicron schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:39:
Ik had echt het gevoel dat ik slechter was geworden in MP met de Zerg na de campaign.
Wat ook zo was, ik ging even tegen de AI spelen, wat ik in WoL altijd op Very Hard deed, en ik zat opeens op Medium placement. Tempo verschil, maar ook gewoon dat je helemaal niet hoeft te macro-en in de SP.

Leuk hoor, de SP speelt een beetje als een RPG waar je amper een basis hoeft te bouwen en je altijd met maxed upgrades uit komt. Maar goed spelen leer je er niet van. De training optie is overigens wel goed uitgewerkt, die is zeker de moeite waard als je alle luiheid van de campaign er weer uit wil hebben.
Bij mij is het, met spelen van zerg, er wel wat beter op geworden, omdat ik in WoL er totaal niet mee overweg kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Meh, als je nou eenmaal placed bent en je zit in zo'n cheese league als silver kom je er geloof ik niet meer uit.
Ik wordt heletijd met van die cheese mensen gequed in een game en ik win dus noppes :( Terwijl ik gold / plat was zit ik hier dus vast...

GG bliz

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als cheese effectief was in hogere leagues werd het daar ook gewoon gedaan (en het gebeurd ook wel). Het is niet zo dat er nagenoeg geen cheese is in diamond omdat de spelers zich daar moreel boven verheven voelen, maar omdat het gewoon niet werkt, mensen kunnen het counteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTi
  • Laatst online: 14-08 10:34
Met goed scouten kan je cheese redelijk hard counteren. Zowieso als je er vaker tegen speeld leer je het herkennen en ben je er beter op voorbereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Scouten blijf ik tricky vinden gezien ik dan mijn macro vergeet, is hier soms een foefje voor kwa hotkeys e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Cheeses heb je enkel aan het begin last van, dan hoef je nog niet zoveel te macro'en, dat doe ik bijna compleet op hotkeys.

Maar scouten begint bij je worker de basis van je tegenstander in te sturen, en als je iets ziet wat niet lijkt te kloppen (te weinig buildings, 2 gas is sowieso redelijke kans op cheese/all-in), net zo lang units in het rond sturen totdat je erachter bent wat er niet klopt. Als je denkt dat bijvoorbeeld proxy stargate een redelijke kans heeft, begin dan met kijken waar jij zelf vandaan zou cheesen als je de tegenstander was. Meestal is dat in de buurt van jouw basis en dan de andere kant als waar de basis van je tegenstander heen is. Zo net nog een potje gewonnen tegen toss, hij had 2 gas, dus voor zekerheid stuurde ik mijn reaper eerst even andere kant op, en ja hoor, een proxy stargate (volgende optje zag ik niks bijzonders, bleek hij ook proxystargate te hebben :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Psyonara schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:04:
Scouten blijf ik tricky vinden gezien ik dan mijn macro vergeet, is hier soms een foefje voor kwa hotkeys e.d.?
Je unit en je basis hotkeyen ja. Het beste is het om zelf een systeem te verzinnen eerlijk gezegd.

Vooral als Zerg vind ik het wat lastiger, weet niet waarom eigenlijk. Hatchery hotkey, voor je scout alle rally's zetten natuurlijk. Even vooruit denken wat je volgende 2-3 zetten zijn tijdens het scouten. Nadat je je drone wegstuurd die dingen allemaal even doen en ondertussen op de minimap kijken.

Zodra je iets ziet, naar je gehotkeyde scoutje door dubbel de hotkey in te drukken, nieuwe commando's geven, snel weer een macro hotkey om opdrachten te geven, daarna weer snel terug naar je scout indien nodig.

Persoonlijk vind ik dat een 5 ~7 minuut scout beter dood kan gaan dan dat je je macro op dat moment negeert. Na 10 min als je geen idee hebt wat er bij je tegenstander gebeurt kan je beter 200 minerals weggooien aan scouting dan dat je zonder reden detectie / AA gaat neergooien of straks je leger verkeerd opbouwt.

===

Dan even iets anders; kan iemand mij toch uitleggen wat ik met de nieuwe Zerg units moet. Ik speel eigenlijk voornamelijk 2 upgrade hydra - roach - ling - bling, steeds meer focus op hydra naarmate de waves z'n zooi niet slopen. Tegen Toss wordt het wat vaker roach -> ling hydra -> air.

Het probleem zit em erin dat ik SH vaak gewoon te traag vind, ze mengen niet lekker met de rest van je leger en eigenlijk zijn 2 locusts ook niet genoeg, je heb er meteen een stuk of 6 nodig wil je echt iets beginnen ermee. Scans / Observers pakken ze zo op, airtoss of stims + scan en ze zijn weg. Alleen ZvZ zou je er nog wat mee kunnen beginnen, tot er 1 bling + een handje lings + overseer bij komt.

Ook de Viper is lang niet zo nuttig. Je kunt er leuk reddingen mee uitvoeren als het Ravens zijn met HS, slecht micro-ende MMM kan je ermee counteren, en zo nu en dan is abduct vs tanks / collosi nog wel aardig, maar ze zijn eigenlijk te duur en te micro intensief.

Ligt dit aan mij en moet ik de units nog eens beter proberen in te zetten?

[ Voor 31% gewijzigd door djunicron op 16-03-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Bedankt voor de Tips, betreft ZvZ SH geen idee tijdens de beta verwachte ik het gewoon dat ze het gingen doen, Roach Hydra met wat lings.

Swarm host vind ik maar een rare unit uit eindelijk, Infester doet relatief hetzelfde alleen je moet elke keer wachten op energie. Daarnaast Infested marines kunnen air.

Ook omdat het wat een ondergrondse broodlord is, nou snap ik wel dat techen naar Broodlord wat moeite kost.

Als Terran word Mech nu wat populairder, niet dat het erg is maar vond het altijd wel leuk om te kiezen tussen Mech en MMM. nu ga ik later meer voor MM Raven/Thor. Seeker missle is helaas nutteloos geworden naja moet nog wennen dat het nu anders werkt.

Protoss heb ik echt nog geen flauw idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
De Viper is echt de meest ondergewaardeerde unit. Vooral tegen protoss is hij relaxt om Collosi echt binnen een seconde uit te schakelen dmv abduct (zeker nodig als je roach/hydra) gaat en ik heb gemerkt dat ook blinding cloud heel handig kan zijn als je tegen een stalker/sentry/immortal leger speelt. Zodra ze in die cloud blijven maak je ze echt helemaal af. Het is ook handig bij bv. bunkers, want die kunnen dan niet meer schieten en dan loop je er zo overheen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mmm wellicht. Maar om nou te zeggen dat het een beter unit is late game (want daar hoort ie) dan een Ultra om schoten op te vangen nu die zo veel schade doen of Broodlords die net als de SH blokkerende gratis units schieten... Nu begin je met Broodlords niet heel veel tegen tanks / collosi als er stalkers / marines bij staan, maar deze trekken wel vaak veel aggro. Dat ik één keer blinding cloud gooide, liepen de MM gewoon weg met stim en binnen een sec was de naar voor geschoven Viper stuk, de andere twee die tanks hadden getrokken gingen daar ook aan dood. Tank vs Viper traden schiet ook niet erg op.

Ik ga nog maar eens proberen, misschien juist een nederlaag leggen met chain-abduct ver vóór de confrontatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Laatst online: 04-06 19:19
Net mijn placement matches af. 4 verloren. 1 gewonnen. Laatste was vooral rot. Kreeg een roach rush naar mijn terran toe en was voor hellions gegaan ipv marauders. Zag ze niet aankomen bij de ramp en was meteen alles kwijt. Crap! Had ik toch marines moeten spammen. Veel ragen is sc2 nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

doordat ik toevallig met 2vs2 een goede medespeler had ben ik nu in Silver geplaatst. 8)7 elke match verlies ik dus nu aangezien ik net aan in Brons hoor te zitten, eigenlijk nog lager.
lekker toppie dus NOT!

[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 17-03-2013 21:57 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Fietsbel schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:56:
doordat ik toevallig met 2vs2 een goede medespeler had ben ik nu in Silver geplaatst. 8)7 elke match verlies ik dus nu aangezien ik net aan in Brons hoor te zitten, eigenlijk nog lager.
lekker toppie dus NOT!
Speel een paar matches en je MMR gaat vanzelf omlaag. Zelfs als je in Diamond geplaatst zou worden wordt je na genoeg verlies met Bronze spelers gekoppeld. De league is niet het belangrijkste. Gewoon spelen en als je verliest, even terugkijken wat je tegenstander nou werkelijk beter deed, dit zelf gaan doen!

Komt vanzelf goed, er wordt daarnaast volgens mij weer lekker veel gespeeld door ongelijke duo's in vast-team >1vs>1, één ster speler die de ander probeert wat bij te brengen, lekker een paar keer inactief zijn en leaven, daarna snel weer als enkele speler twee anderen platwalsen, met wat hulp van de lerende pupil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Gister mn placements maar gedaan, kwam de eerste 3 potjes tegen bronze/silver mensen en daar won ik makkelijk van, helaas kwam ik de laatste 2 potjes tegen diamond spelers en door hen werd ik van de map geveegd, zit nu dus in gold dan maar opklimmen vanaf gold. ook nog veel teamgames gespeeld in het weekend en die zijn zeker leuk om te doen met de nieuwe units.

Heb de placements met zerg gespeeld omdat ik van plan was om met zerg te gaan spelen, maar gisteravond in de team games met terran gespeeld(het ras waar ik eigelijk altijd al mee speelde) maar daar voel ik me toch een stuk comfortabeler mee, dus ik ga weer switchen naar terran, vanavond maar weer spelen. =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

djunicron schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:32:
[...]

Speel een paar matches en je MMR gaat vanzelf omlaag. Zelfs als je in Diamond geplaatst zou worden wordt je na genoeg verlies met Bronze spelers gekoppeld. De league is niet het belangrijkste. Gewoon spelen en als je verliest, even terugkijken wat je tegenstander nou werkelijk beter deed, dit zelf gaan doen!

Komt vanzelf goed, er wordt daarnaast volgens mij weer lekker veel gespeeld door ongelijke duo's in vast-team >1vs>1, één ster speler die de ander probeert wat bij te brengen, lekker een paar keer inactief zijn en leaven, daarna snel weer als enkele speler twee anderen platwalsen, met wat hulp van de lerende pupil...
Okay gelukkig dat het niet definitief is. Mij kan die hele ladder niet veel boeien, maar het moet wel leuk blijven door gelijkwaardige (stuntelende) tegenstanders :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
Fietsbel schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:30:
[...]

Okay gelukkig dat het niet definitief is. Mij kan die hele ladder niet veel boeien, maar het moet wel leuk blijven door gelijkwaardige (stuntelende) tegenstanders :P
Hoewel dit tot op zekere hoogte wel waar is, zal je op lange termijn meer lol hebben als je je instelling een beetje verandert. In plaats van aandacht te schenken aan het feit of je wint of verliest kan je (zeker in het begin) beter gewoon iedere match die je speelt analyseren en kijken waarom je verloor en wat je allemaal beter kan doen.

Je speelt bijvoorbeeld eerst een 5-tal matches, maakt van iedere match een lijstje met aandachtspunten en vervolgens pak je uit die lijst de belangrijkste punten die over meerdere matches voorkwamen. Vervolgens ga je een paar matches spelen waarbij je je vooral op die punten concentreert en wat minder op de rest van het spel. Na een tijdje merk je dan dat je je problemen wegwerkt en dat je je weer bezig kan houden met de dingen die je wat genegeerd hebt en ben je dus weer een stuk beter geworden!

Een voorbeeldje, in het begin hebben spelers vaak moeite met macro, en dan vooral het blijven maken van probes, supply depots/pylons/overlords en het blijven maken van units gedurende de match. Door je dan een aantal matches lang op deze zaken te concentreren terwijl je je leger simpelweg orders geeft om een bepaald punt aan te vallen ("1-A" style"). Waarschijnlijk zal je de eerste paar matches verliezen maar na een tijdje merk je dat het een automatisme begint te worden en kan je weer 'gewoon' gaan spelen.

Door op die manier aan je zwakke punten te werken voorkom je dat je op een gegeven moment de handdoek in de ring gooit omdat je het gevoel hebt dat 'niets lukt' oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Zit ik kansloos telkens een spire te bouwen voor mijn Vipers blijkt dat je die niet eens nodig hebt lol

Welcome to the League of Draven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
@Cronax, dat is zeker nuttig als je beter wilt worden, maar uiteindelijk blijf je erbij dat je gewoon 50% van je potjes wint, onafhankelijk hoe goed je bent. Ik speel zelf liever dan dat ik ga analyseren wat ik allemaal fout doe. Ik kijk ook nooit naar replays enzo. Granted ben nog wel diamond, maar zou vast beter kunnen zijn als dat mijn doel was, maar wil gewoon lol hebben.

Ik ga alleen wel naar strats van pros zoeken als ik echt een specifieke matchup heb die maar niet wil lukken.

Ondertussen: me <3 widow mines. Vooral in TvT (denk niet dat je ze in TvP veel late game zal zien, TvZ heb je beetje probleem dat eerste zerg units melee zijn, en dan splash ook je marines raakt). Maar ik ben groot fan van voor een tank line wat widow mines te burrowen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
furby-killer schreef op maandag 18 maart 2013 @ 20:06:
@Cronax, dat is zeker nuttig als je beter wilt worden, maar uiteindelijk blijf je erbij dat je gewoon 50% van je potjes wint, onafhankelijk hoe goed je bent. Ik speel zelf liever dan dat ik ga analyseren wat ik allemaal fout doe. Ik kijk ook nooit naar replays enzo. Granted ben nog wel diamond, maar zou vast beter kunnen zijn als dat mijn doel was, maar wil gewoon lol hebben.

Ik ga alleen wel naar strats van pros zoeken als ik echt een specifieke matchup heb die maar niet wil lukken.

Ondertussen: me <3 widow mines. Vooral in TvT (denk niet dat je ze in TvP veel late game zal zien, TvZ heb je beetje probleem dat eerste zerg units melee zijn, en dan splash ook je marines raakt). Maar ik ben groot fan van voor een tank line wat widow mines te burrowen.
Het probleem mijns inziens is dat je wel heel leuk strats kan gaan volgen, maar als er wat scheelt aan je 'basisvaardigheden' zeg maar dan kom je met die strats ook niet ver ;) Ik kan me goed voorstellen dat het allemaal wat overdreven lijkt maar het werkt voor veel mensen echt goed om de lol er in te houden zo. Staat je nog steeds vrij om het anders te doen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Weet iemand een goede link met protos builds ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Arnevld schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:56:
Weet iemand een goede link met protos builds ?
Heb niet specifiek naar een protoss build gezocht maar in dit forum vind je een hoop tactics en builds.

edit: oops vergeten link te plaatsen: http://www.teamliquid.net/forum/index.php?show_part=34

[ Voor 15% gewijzigd door garriej op 19-03-2013 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Ik wil zeggen dat komt als geroepen, nog niet 1x met Protoss gewonnen :(

Whilwind ook nog nooit succes gehad, doe het wel verassend beter met Zerg. Terran is voor mij wat het zelfde gebleven.

Nou heb ik al een paar keer Cheese moeten counteren en zodra ik mijn eerste Counter attack vaak doe geven ze het gelijk al op. Serieus echt moeilijk om voldoening te krijgen uit een match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22:17
Ik vind MP zo leuk!
Moet heel erg wennen en ben ook hard aan het trainen. Maar nooit verwacht dat ik het zo leuk ging vinden (byebye Time)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Psyonara schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:21:
Ik wil zeggen dat komt als geroepen, nog niet 1x met Protoss gewonnen :(

Whilwind ook nog nooit succes gehad, doe het wel verassend beter met Zerg. Terran is voor mij wat het zelfde gebleven.

Nou heb ik al een paar keer Cheese moeten counteren en zodra ik mijn eerste Counter attack vaak doe geven ze het gelijk al op. Serieus echt moeilijk om voldoening te krijgen uit een match.
Ik vind het juist altijd een voldoening als ik cheese afhouw en de tegenstander vervolgens van de map veeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 22:17
Vandaag ook eerste training gedaan met Zerg (naast Terran & Protos die ik al beheers).
Vind de Zerg (nog) weinig aan, wel proberen tot level 5 te krijgen, en dan definitieve beslissing nemen.

Maar zoals het er nu naar uitziet ga ik vooral veel Protos doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
garriej schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:05:
[...]

Ik vind het juist altijd een voldoening als ik cheese afhouw en de tegenstander vervolgens van de map veeg.
Heb al geregeld gehad dat ik bij mijn counter alleen een paar workers naast cc/hive/nexus heb af gemaakt ze gelijk quiten, je hebt net momentum op gebouwd en nog niet eens je build/plan kunnen uitwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
Psyonara schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:38:
[...]

Heb al geregeld gehad dat ik bij mijn counter alleen een paar workers naast cc/hive/nexus heb af gemaakt ze gelijk quiten, je hebt net momentum op gebouwd en nog niet eens je build/plan kunnen uitwerken.
Hmm, als je als zerg snel tech bouwt naar bv roach en een early game agression dik verliest door cannons of iets, dan quit ik vaak ook. Dat win ik never nooit meer. Ik heb te weinig drones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Toch quit ik dan nog vaak niet, zeker niet als de tegenstander "Lol, out!" oid roept.

Nou Cheese ik ook niet vaak, eigenlijk nooit. (Met zerg, Toss / Terran als ik die speel vind ik het nog wel eens grappig)

Je kan nog wel terugkomen, ik heb het wel gehad (Gold niveau) dat iemand gewoon toch nog niet komt aanvallen maar aan z'n plannetje blijft zitten. B.v. toch nog cloaked banshees bouwen. Ik heb wel eens de all-in roach build gevolgd, niet de FE variant (foutje, 11 roaches bouwen ipv bij 7 of 9 stoppen). Verloren tegen één tank + marauders, ik had dus ling moeten gaan...

Vervolgens een overseer gemaakt om te kijken wat er kwam, blijkt dat weinig, geen expo, blijft op 1 base, dus ik kon de wedstrijd alsnog pakken. Waarschijnlijk iemand die off-race speelde ofzo.

Zodra je ziet dat je wél kapot zal gaan, kan je inderdaad net zo goed wel eruit gaan. Voorheen dan, tegenwoordig ga ik vaak nog wel even de confrontatie aan voor de xp.

[ Voor 9% gewijzigd door djunicron op 20-03-2013 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Mischa_NL schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 02:16:
[...]

Hmm, als je als zerg snel tech bouwt naar bv roach en een early game agression dik verliest door cannons of iets, dan quit ik vaak ook. Dat win ik never nooit meer. Ik heb te weinig drones.
Elk nieuw seizoen zit ik in bronze dus bij zerg heb ik altijd een benauwde hive, dus redelijk wat lings en roach. en sinds HotS ook veel spine crawlers heeft al verschillende keren mijn huid gered. Ook al vrij snel 2 hives op één base heb ik veel liever dan dat ik Fast expand.

Bij protoss ga ik vaak Blink Stalker/Phoenix tegen zerg is dat gewoon een simpele fijne mix. Alleen in HotS kom ik niet eens zover.

Terran blijft voor mij meer hetzelfde op Thors na ga normaal nooit voor Thors, sinds HotS wel in één keer.

Speel het liefst lange match passief met map control en alleen expansions afmaken. Frontale aanval late game probeer ik zelfs zolang mogelijk uit te stellen en of te omzeilen. Echt hun resources uit laten bloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
djunicron schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:27:
Toch quit ik dan nog vaak niet, zeker niet als de tegenstander "Lol, out!" oid roept.
Had tijd geleden een toss die me cannon rushde, en die klaagde continue dat ik moest opgeven, schold me voor wat dingen uit, etc. Ondertussen werd mijn main base steeds kleiner door zijn cannons die dichterbij kwamen, en zijn klachten dat ik niet opgaf steeds heftiger. Toen zijn cannons in range van mijn CC kwamen vond ik het wel grappig genoeg, lifte ik de OC, en viel ik zijn main basis aan met 8 siege tanks + support ofzo die ik van een hidden expansion had gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Omdat de ladder nog niet gesettled is, is het aanbod van tegenstanders redelijk absurd.
Gisteren moest ik bijvoorbeeld nog tegen een Wings of Liberty GM,
ook zat top masters,
mid masters,
dan soms weer een low diamond enzo.

Ik zit momenteel rond te slingeren in top diamond, de nieuwe metagame builds onder de knie krijgen, wat nog redelijk stroef gaat :P.

Als je interesse hebt in een (bijna) masters HQ zerg stream (720p 50fps) -> www.twitch.tv/kaluroo
Advies is welkom en ik geef ook graag feedback, heb een 2e scherm voor continue interactie met de chat!

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:00
furby-killer schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:44:
[...]

Had tijd geleden een toss die me cannon rushde, en die klaagde continue dat ik moest opgeven, schold me voor wat dingen uit, etc. Ondertussen werd mijn main base steeds kleiner door zijn cannons die dichterbij kwamen, en zijn klachten dat ik niet opgaf steeds heftiger. Toen zijn cannons in range van mijn CC kwamen vond ik het wel grappig genoeg, lifte ik de OC, en viel ik zijn main basis aan met 8 siege tanks + support ofzo die ik van een hidden expansion had gemaakt :P
:D zo een had ik vandaag ook tijdens mijn placement matches, de begon met "Shut up you Faggot!" en dat soort dingen, probeerde mij ook te cannon rushen (mislukte hopeloos, maar was wel genoeg om mij van mijn macro af te houden)

Uiteindelijk terwijl we een baserace aan het houden waren zegt die ineens "LOL you really suck" waarop _hij_ de game verlaat 8)7

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ik ben er wel achter dat TvZ nog steeds mijn slechtste match-up is, gisteren weer paar keer van zerg verloren. Ik weet dat bio-mine populair is tegenwoordig maar ik speel liever met (bio-) mech. En ik heb dan gewoon heel veel moeite om expansions te securen, en belangrijker nog met snelheid van zerg leger om zijn expansions binnen de perken te houden. Tegen toss en terran doe ik dat probleemloos, maar zerg leger is gewoon zo snel dat als ik groep units stuur dat altijd een suicide missie is.

Bijvoorbeeld daarvoor nog een TvT. Uiteindelijk had hij een air army dat ik geen schijn van kans tegen had, maar daar lukte het me na een heel lang potje wel om met superieure mobiliteit van bio zijn infrastructuur te slopen, en ondertussen met minefields + thors + ravens + missile turrets zijn air fleet genoeg te vertragen om te voorkomen dat hij mijn basis kon slopen. Maar een zerg in zon situatie kan gewoon altijd met speedlings, speedroaches, etc, één voor één elke groep slopen die je stuurt. Uberhaupt met creep is elke groep die je over land stuurt zo dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 15:15
furby-killer schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:57:
Ik ben er wel achter dat TvZ nog steeds mijn slechtste match-up is, gisteren weer paar keer van zerg verloren. Ik weet dat bio-mine populair is tegenwoordig maar ik speel liever met (bio-) mech. En ik heb dan gewoon heel veel moeite om expansions te securen, en belangrijker nog met snelheid van zerg leger om zijn expansions binnen de perken te houden. Tegen toss en terran doe ik dat probleemloos, maar zerg leger is gewoon zo snel dat als ik groep units stuur dat altijd een suicide missie is.

Bijvoorbeeld daarvoor nog een TvT. Uiteindelijk had hij een air army dat ik geen schijn van kans tegen had, maar daar lukte het me na een heel lang potje wel om met superieure mobiliteit van bio zijn infrastructuur te slopen, en ondertussen met minefields + thors + ravens + missile turrets zijn air fleet genoeg te vertragen om te voorkomen dat hij mijn basis kon slopen. Maar een zerg in zon situatie kan gewoon altijd met speedlings, speedroaches, etc, één voor één elke groep slopen die je stuurt. Uberhaupt met creep is elke groep die je over land stuurt zo dood.
TvZ lategame draait maar om 1 ding:

Drops om de expansions onder controle te houden en het zerg leger uit elkaar te trekken.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
Holy crap! Net een zieke game...
Zerg (ik) vs toss... Hij doet een FFE. Ik verkloot het eigenlijk en hij teched naar collosus waarmee hij in zn wall gaat staan. Ik had alleen MASS zergs...
Ik morph wat banes en bam 3 colossus dood, zerg army moves in. Ik verwachtte eigenlijk een GG van 'm, maar nee hij had een shitload aan DT, en ik geen overseers (foutje). Ziekste base trade ever daarna...
Wauw, wat een prachtige pot, wat een prachtig spel.

edit/
met 100 zergs win je die basetrade uiteraard. op alle plekken op de map hatches geknalt, en maar zoeken waar die nexus stond... Darn. The excitement! :o

[ Voor 15% gewijzigd door Mischa_NL op 22-03-2013 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Na een weekje oefenen en een handje vol unranked met Zerg m'n 1e placement gespeeld. lvl 12 totaal Zerg uit Bronze.

Bronze m'n neus. 2 drones in m'n base voor harrasment na 3 minuten, 7 pool en dat op Korhal city. Gelukkig redelijk op tijd z'n basis gevonden, de 6 lings kwamen er net uit lopen. Net aan afgehouden, eigenlijk redelijk greedy drones gebouwd, ik wist na de 2 wave lings dat ik er 5 voor liep en net m'n 2e hatch neer had. Één set van 4 lings naar z'n basis wat drones terugpakken, toen stond ik er 12 voor. Over en weer wat aanvallen, maar ik kon em uiteindelijk netjes door macro aanpakken.

Na de game, hij 0 sec supply blocked, gemiddeld 500 in z'n bank en een 268 APM. FFS, als dat Bronze is... Ik vond het al weer heel wat dat ik vs AI tot Harder was gekomen (Platinum plaatje erachter - nog een haartje van één hoger) en in Unranked wat Silver / Gold spelers versloeg met gemak.

Dacht trouwens dat Bronze games langzamer gingen, maar deze was gewoon op Faster... Is dat omdat ik nog unranked was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa_NL
djunicron schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 03:03:
Na een weekje oefenen en een handje vol unranked met Zerg m'n 1e placement gespeeld. lvl 12 totaal Zerg uit Bronze.

Bronze m'n neus. 2 drones in m'n base voor harrasment na 3 minuten, 7 pool en dat op Korhal city. Gelukkig redelijk op tijd z'n basis gevonden, de 6 lings kwamen er net uit lopen. Net aan afgehouden, eigenlijk redelijk greedy drones gebouwd, ik wist na de 2 wave lings dat ik er 5 voor liep en net m'n 2e hatch neer had. Één set van 4 lings naar z'n basis wat drones terugpakken, toen stond ik er 12 voor. Over en weer wat aanvallen, maar ik kon em uiteindelijk netjes door macro aanpakken.

Na de game, hij 0 sec supply blocked, gemiddeld 500 in z'n bank en een 268 APM. FFS, als dat Bronze is... Ik vond het al weer heel wat dat ik vs AI tot Harder was gekomen (Platinum plaatje erachter - nog een haartje van één hoger) en in Unranked wat Silver / Gold spelers versloeg met gemak.

Dacht trouwens dat Bronze games langzamer gingen, maar deze was gewoon op Faster... Is dat omdat ik nog unranked was?
bronze gaat net zo goedo op faster speed as far as i know. (hoe kunnen ze anders bronze aan silver linken voor een matchup als ineens de speed hoger is)
Anyhow. Je komt idd regelmatig spelers tegen die veel beter zijn om vervolgens knetterhard punten te verliezen omdat ze nog niet geplaced zijn of bronze zitten.
Ik denk dat dit even tijd nodig heeft voordat alles 'gesettled' is kwa ladder en mmr's.
Ik vermaak me iig op dit moment prima. Kwam net een heeeele gekke (en eigenlijk kansloze) ghost build tegen van een gold speler. Okay hij nukete 1 base waarna ik over hem heen walste. maar je komt de gekste en leuskte builds tegen! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
RobbieB schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:18:
[...]

TvZ lategame draait maar om 1 ding:

Drops om de expansions onder controle te houden en het zerg leger uit elkaar te trekken.
Dan kom je dus toch op iig bio-mech ipv mech uit? Want ik ben nooit echt onder de indruk geweest van late-game mech harrasment opties.

Dat is ook één van de redenen waarom in beta ik tegen toss van mech naar bio-mech geswitched was, bio kan late game veel beter harassen. Nu moet ik vooral uitvogelen hoe ik de toss air-all ins het beste kan afhouden. Zelfs als ik ze scout verlies ik nog vaak genoeg. Dat is dan weer het goede nieuws, voorlopig missen de toss enige vorm van creativiteit dus meestal bouwen ze hun stargate in de meest obvious plek die je kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb in WoL heel veel protoss gespeeld met speel nu wat meer zerg. Op een of andere manier vind ik het moeilijk om daar de macro in de gaten te houden. Na 3 a 4 bases verlies ik toch het overzicht. Ook heb ik nog geen builds of een strategie die ik gebruik, ik doe eigenlijk maar wat. Zijn er ergens wat builds tegen de verschillende rassen te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik speel het liefst teamgames en nu met HOTS ook eens op andere servers aan het spelen. Ik moet zeggen dat het daar er allemaal een stuk gemoedelijker aan toe gaat! Europa is echt een stelletje asocialen als je het soms ziet. Altijd gescheld en opwinding tijdens het spelen als er weer eens gecheesed wordt of als je eigen cheese niet werkt. Of als iemand een keer een fout maakt, vreselijk als je soms ziet wat mensen zeggen. Ik speel dus fijn op de andere servers :)
Pagina: 1