Budget/Basis Game pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLimited
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-12-2019
hallo mensen,

Na een lange tijd ben ik eindelijk van plan om mijn eerste game pc zelf in elkaar te knutselen. Ik heb zelf bijna geen verstand van het technische gedeelte, dus heb ik pas geleden een account aangemaakt om wat rond te snuffelen op het forum en dergelijke, zodat ik niet al te onnozel zou klinken.

nu is het me dus gelukt om een lijstje te maken van onderdelen die mijn nieuwe game pc zou moeten vormen. Ik ben niet van plan om te gaan overklokken dus het is niet nodig om je daar druk over te maken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 149,90€ 149,90
1ASRock B75 Pro3-M€ 54,90€ 54,90
1Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5€ 209,90€ 209,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 57,85€ 57,85
1Corsair Carbide 300R€ 61,71€ 61,71
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,80€ 24,80
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 50,-€ 50,-
1XFX Pro 550W€ 52,60€ 52,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 661,66

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
zoals aangegeven in me korte introductie, wil ik het gebruiken voor gamen. Overigens zal ik het ook gebruiken voor school maar daar zal die waarschijnlijk wel aan voldoen

Wat mag het systeem gaan kosten?
mijn budget ligt rond de 700 euro, meer kan ( niet al te veel natuurlijk) en minder mag altijd

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles wat een game pc nodig heeft (behuizing, koeler, cpu, gpu, ram geheugen etc.) met uitzondering van randapparatuur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
ik heb geen voorkeur, alhoewel ik het een beetje merk dat de intel procesoren veel worden gebruikt bij game pc's. (corrigeer me als ik het fout heb)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
nee

Graag zou ik jullie mening ook willen hebben en eventuele aanpassingen of verbeteringen. Ik sta open voor nieuwe ideeën ( al verwisselen jullie alle parts) zolang het binnen het budget blijft en goed werkt.

Alvast bedankt,

Jordan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474628

Is er een reden waarom je geen SSD hebt toegevoegd? Dat is toch wel heel fijn voor de dagelijkse werkzaamheden voor school enzo, de hele PC voelt er opeens "sneller" door. Je zou er wel iets over je budget mee gaan. Veel aangeraden wordt de pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB. Eventueel kun je kijken naar de 64GB versies, maar die zijn wel relatief duur.

Wellicht kun je wat geld besparen door de externe cooler weg te laten. De boxed cooler doet het prima (voor niet overklokken) en als het geluid je niet zoveel uitmaakt, zou ik lekker die houden.

Voor de rest ziet het eruit als een prima configuratie. Ik ben alleen niet zo thuis in de grafische kaarten wereld, dus daar mogen andere Tweakers nog iets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JLimited
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-12-2019
ja, ik heb er zelf ook nog over na gedacht. maar omdat ik zelf nog nooit met een ssd heb gewerkt, was ik van plan om later eentje aan te schaffen omdat ik het nu toch nog niet als een gemis zal zien.

Al is het wel een optie om het net anders om te doen en een 128gb ssd er eerst in te plaatsen en dan pas een 1tb harde schijf. maar ik weet zelf niet of ik dan krapjes uit kom in schijf ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459694

Het is inderdaad een goed idee om er een ssd bij te nemen. De crucial m4 is een goede ssd, maar aangezien je natuurlijk zo min mogelijk over budget heen wilt kun je beter naar een pricewatch: Kingston SSDNow V Series V300 120GB kijken, is toch net iets goedkoper. Zoals hierboven al gezegd, kun je de aftermarket cpu koeler inderdaad weglaten. Aangezien je niet gaat overklokken maakt het qua prestaties niet zo veel uit of je de boxed of aftermarket koeler neemt, maar het kan in geluidsproductie nog wel veel schelen. Als het niet bijzonder stil hoeft is een boxed koeler inderdaad een prima keuze. Je zou ook nog aan alternatieven voor de kast kunnen denken. pricewatch: BitFenix Shinobi of pricewatch: Corsair Carbide 200R zijn net even iets goedkoper en er zit weinig verschil in kwaliteit tussen. Met een goedkopere kast en zonder aftermarket koeler kun je met ssd toch nog zeer dicht bij je budget komen dan.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 459694 op 05-03-2013 21:50 ]