Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sexy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06-2021
Onlangs heb ik een beetje lopen zoeken voor custom roms, en ben ik totaal nieuw met het systeem.
Ik heb dus mijn galaxy s advance proberen te rooten met odin, wat lukte, alleen Super su zegt""er is geen su binary geinstalleerd en supersu kan deze niet installeren. Dit is een probleem'
Dus ben ik wat gaan kloten, zo kwam ik bij het recovery systeem uit waar ik mijn os er af heb geswypt?
als ik nu mijn telefoon opstart blijft die bij ''galaxy advance +type nummer'' staan.

Wat nu?

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11 21:20
Originele firmware terug flashen? (als dit te vinden is natuurlijk)
Anders een bootloader en vervolgens een custom rom flashen.

Even voor je gekeken op de Samsung site. Hun bieden geen stock rom aan waardoor je bent aangewezen op de community. Als ik jouw was zou ik hier eens even informatie op doen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1945806

En op je vraag wat verderop: Ja, je kan direct een custom rom flashen zonder de originele rom te hebben "geïnstalleerd".

Voor stock firmwares kun je hier kijken: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2014516
Voor custom firmwares in bovengenoemde topic (link)

[ Voor 80% gewijzigd door NL-RaVeR op 05-03-2013 21:05 . Reden: extra info ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Niet slim om ergens aan te knoeien als je niet helemaal weet wat je doet.
Als je daadwerkelijk je phone hebt gewiped met recovery is het gewoon een kwestie van, inderdaad, de stock rom er terug op te flashen. Ik heb geen idee hoe het juist zit bij de Galaxy S Advance, maar dat moet wel te vinden zijn op het internet.

Misschien een vraagje, heb je CWM recovery (die .zips kan flashen)? Zo ja, dan kan je waarschijnlijk gewoon je rom opnieuw flashen.

[ Voor 17% gewijzigd door Mavamaarten op 05-03-2013 20:59 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• Sexy
Mavamaarten schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:59:
Als je daadwerkelijk je phone hebt gewiped met recovery is het gewoon een kwestie van, inderdaad, de stock rom er terug op te flashen. Ik heb geen idee hoe het juist zit bij de Galaxy S Advance, maar dat moet wel te vinden zijn op het internet.

Misschien een vraagje, heb je CWM recovery (die .zips kan flashen)? Zo ja, dan kan je waarschijnlijk gewoon je rom opnieuw flashen.
Mijn doel was om een custom rom te runnen, kan ik die dan meteen er op zetten in plaats van de stock?

• Sexy
Mavamaarten schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 20:59:

Ik heb teamwin recovery project v2.2.1 als je dat bedoeld?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als nu nog gewoon in de recoverymode kan booten is het geen probleem. Dan gewoon een ROM op de SD van je telefoon zetten en deze flashen.

• Sexy
PilatuS schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:03:
Als nu nog gewoon in de recoverymode kan booten is het geen probleem. Dan gewoon een ROM op de SD van je telefoon zetten en deze flashen.
Heb je speciaal een SD daarvoor nodig?

• PilatuS
  • Niet online
Sexy schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:08:
[...]

Heb je speciaal een SD daarvoor nodig?
Interne of externe SD maakt niet uit. Je kan de ROM dus ook op de intere kaart van de telefoon zetten.

• Sexy
PilatuS schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:10:
[...]

Interne of externe SD maakt niet uit. Je kan de ROM dus ook op de intere kaart van de telefoon zetten.
kan dat ook met een custom rom?

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:04
Sexy schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:11:
kan dat ook met een custom rom?
De meeste custom Roms werken zo. Flashen vanaf een SD, ofwel intern dan wel een "losse" SD-card.

Nickname does not reflect reality

• Sexy
Brad Pitt schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:14:
[...]

De meeste custom Roms werken zo. Flashen vanaf een SD, ofwel intern dan wel een "losse" SD-card.
Pff. oke ik ga nu even uitzoeken hoe dat werkt omdat ik geen flauw benul heb. :'(

Verwijderd

Gelukkig doet Google wonderen ;)

• PilatuS
  • Niet online
Sexy schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:14:
[...]

Pff. oke ik ga nu even uitzoeken hoe dat werkt omdat ik geen flauw benul heb. :'(
Volgende keer dat doen voordat je ook maar ergens aan begint. Als je de telefoon bricked heb je dure onderzetter. Nou gebeurt dat niet zo snel maar ik snap niet dat je dingen gaat doen als je niet wat je doet.

Mijn S3 heb ik een paar maanden en dat is ook gelijk mijn eerste smartphone. Ik wist ook helemaal niets af van rooten en custom roms. Ik ben eerst een avond aan het lezen geweest en heb een paar goede stap voor stap guides gevonden voordat ik iets ben gaan doen.

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 05-03-2013 21:18 ]

• Sexy
PilatuS schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:16:
[...]

Volgende keer dat doen voordat je ook maar ergens aan begint. Als je de telefoon bricked heb je dure onderzetter. Nou gebeurt dat niet zo snel maar ik snap niet dat je dingen gaat doen als je niet wat je doet.

Mijn S3 heb ik een paar maanden en dat is ook gelijk mijn eerste smartphone. Ik wist ook helemaal niets af van rooten en custom roms. Ik ben eerst een avond aan het lezen geweest en heb een paar goede stap voor stap guides gevonden voordat ik iets ben gaan doen.
Je moet toch ergens beginnen als je iets wilt leren, en het was inderdaad omzomaar iets aan te klikken, ben ik het volledig met je eens.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:51

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als je ergens mee wilt beginnen, lees je dan eerst even goed in voordat je begint met rooten en flashen :)
Lees je dus eerst even goed in, dan weet je wat je aan het doen bent en wat je kunt verwachten. Kom je er dan nog niet helemaal uit, post dan gerust maar doe eerst zelf even wat lees & zoekwerk.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1