Hoe kom ik van de .NET optimisation sevice af?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 12:21
Op mijn media pc heb ik het volgende probleem, na een paar minuten wordt de .NET optimisation service gestart, het geheugen loopt vol en de pc is onbruikbaar traag, als je ergens klikt duurt het een minuut voor er iets gebeurt.

Ik heb de .net framework al uitgezet bij windows features maar dat kreng blijft starten. Ik kan het bestand ook niet verwijderen want dat mag alleen de trusted installer.

weet iemand een manier om van dit probleem af te komen? wachten tot ie klaar is is geen optie, heb hem al eens een nacht laten gaan, geen resultaat.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:06

Fiber

Beaches are for storming.

Is je Windows up to date? Welke Windows versie draai je? Is dit pas sinds kort of altijd al?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:21

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik neem aan dat je deze stappen al geprobeerd hebt?
MSDN: .NET Runtime Optimization Service causes slow machine
Try using ngen.exe to troubleshoot this problem. The "update" command line option forces all pending compilations to finish. The "queue status" command lets you find out what is pending.

[ Voor 31% gewijzigd door Mavamaarten op 05-03-2013 19:19 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Desbetreffende service uitschakelen zou de trick moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:08

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het verwijderen van .NET Framework vanuit Windows Onderdelen zal alleen 3.5 verwijderen. Aangezien 4.0 er al is, heb je daar je service van. Wil je er vanaf, dan zal je alle .NET Framework updates moeten verwijderen en uitschakelen. Houd wel rekening mee dat dan een aantal onderdelen van Windows, alsmede programma's die hierin gemaakt zijn niet meer zullen werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Bedankt voor de reacties, had nog geprobeerd de andere .net meuk weg te gooien, maar er stond niet echt een description bij de updates.

De gewraakte .NET update komt idd via windows update binnen, heb het nu "opgelost" door een restore point te gebruiken en windows update uit te zetten. ;) smerig en onveilig, maar goed, de pc in kwestie wordt toch alleen gebruikt om films af te spelen, dus dat is geen probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door haarbal op 14-03-2013 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het probleem is dat het uitschakelen van de service niet werkt. Zodra er een update komt springt die service weer aan ookal heb je 'm op uitgeschakeld gezet. Ik heb wel eens geprobeerd die service "kreupel" te maken, dat ie niet kán starten, maar dan installeren .NET Framework updates niet meer....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
maar die komt dus niet 8) .NET is volledig overbodig op die pc.

[ Voor 10% gewijzigd door haarbal op 14-03-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:08

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom zet je niet gewoon zo dat je melding moet krijgen over updates en 't systeem niets uit zichzelf moet gaan doen? Dan kan je alle .NET updates verbannen naar /dev/null en toch de andere security updates krijgen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1