Toon posts:

BSOD zomaar uit het niets..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag luitjes!

Ik heb sinds korte tijd een klein probleem. Ik heb een aantal keren een BSOD gekregen zomaar uit het niets.. De ene keer was ik aan het gamen.. de andere keer zat ik gewoon op internet..

Ook komt het vaker voor dat als ik mijn pc wil opstarten, ik terecht kom in de bios van het moederbord. Als ik vervolgens hier uit ga start de computer gewoon op. verder vertoont de pc geen gebreken loopt echt als een zonnetje..

Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen om er voor te zorgen dat dit niet meer gebeurd?

Wie o wie!?

Bijgevoegd

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 1a
BCP1: 0000000000041790
BCP2: FFFFFA800199C3B0
BCP3: 000000000000FFFF
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\030513-10311-01.dmp
C:\Users\Jules\AppData\Local\Temp\WER-12012-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:59
Wat heb je zelf al gedaan?

Heb je het geheugen, HDD al op fouten getest? Heb je alle USB apparaten al een keer losgekoppeld om te kijken of het probleem daar zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te zijn zou ik niet weten hoe ik de hdd en ssd test op fouten. Alles in de bios staat wel aangekoppeld. Teminste dat geeft ie aan. Kan het met usb aansluotingen te maken hebben? Moet ik dan het betreffende usb device vervangen? Ik zou eerlijk gezegt niet weten waar te beginnen. (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt op defect geheugen, download even memtest en maak daar een bootable cd (of iets anders bootable) van en test het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Download memtest: http://www.memtest.org/do...6+-4.20.usb.installer.zip

"Installeer" het op een lege usb. Herstart de computer en start op via usb.
Weet niet welke key het is maar probeer, f11, f12, tab, f2. Of zet de boot order in de bios op 1-usb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Even voor de duidelijkheid. Alles dort het verder voor mijn gevoel gewoon. Het is alleen gewoon dat ie er af en toe mee stopt. Maar ik kan verder alles draaien zware games enz.. vergeef me. Ik ben een beetje een noob wat dit betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen! Na flink wat uitzoeken en proberen. Heb ik zowel getest met memtest en met windows diagnose. Beide (vooral memtest) gaven ontzettend veel fouten aan. Na pass 30 vond ik het wel welletjes omdat de fouten zich bleven opstapelen. De volgende dag besloot ik de fout verder te lokaliseren door 1 voor 1 de geheugen modules er uit te halen en deze te testen.. nu bij de eerste module gaf de test 0 fouten aan. En warempel, bij de 2de ook niet. Dan nog maar een paar keer samen geprobeerd te testen, en ook hier weer geen fouten meer.. ik moet toegeven ik ben al niet al te handig met dit soort dingen, maar je kunt je voorstellen dat ik nu erg aan mezelf begon te twijfelen. Maar goed. Misschien dat het probleem zich vanzelf heeft opgelost? Of dat de modules niet goed ingeplugd zaten? Ik weet het ook niet. Ik ben nu de laatste test aan het draaien met beide modules maar dan omgeswitched. En ook hier lijken tot op dit moment geen fouten meer op te springen.. Als iemand deze onlogische gebeurtenissen nader zou kunnen verklaren zou ik dat natuurlijk erg op prijs stellen! Maar ik heb het idee dat dit een moeilijkertje word! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:21

ResuCigam

BOFH

Als je nu geen fouten meer krijgt met je geheugen dan zou ik gewoon afwachten of je BSOD's nog terugkomen.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik inderdaad van plan :) aangzien de pc pas 4 maanden oud is en ik dus nog flink wat garantie over heb, heb ik idd nog tijd genoeg om te kijken of de bsods nog terug komen. Maar toch bl ook jft het vreemd :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Als je volgende keer een foutmelding copy-paste hier, misschien handig om het ook zelf door te lezen, zodat je de eventuele dmp bestanden erbij kan posten. Verder zou ik nu gewoon afwachten, soms is dit genoeg om het te fixen :P

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Btw ik heb windows diagnose voor het ram geheugen nu ook laten draaien met beide modules. Ook deze geeft geen fouten meer aan waar die dat gister nog wel deed. Wat in en uitprikken wel niet allemaal kan doen blijkbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:17:
De volgende dag besloot ik de fout verder te lokaliseren door 1 voor 1 de geheugen modules er uit te halen en deze te testen.. nu bij de eerste module gaf de test 0 fouten aan. En warempel, bij de 2de ook niet. Dan nog maar een paar keer samen geprobeerd te testen, en ook hier weer geen fouten meer..
Bedorven stroom :P

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
Ruikt u eens aan het stopcontact.. Ruikt u een vreemde geur? :+

[ Voor 4% gewijzigd door da_PSI op 14-03-2013 09:40 ]

Pagina: 1