Domein intern netwerk bereikbaar maken

Pagina: 1
Acties:

• jozuf
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-11 21:58
Beste allen,

Ik heb sinds enige tijd een nieuw internet abo, overgestapt van online ADSL2+ naar Tele2 VDSL (50/5 Mbit/s ipv 20/1).
Lekker snel ivm het ouwe maar uiteraard nog een issue anders post ik niet

Ik draai thuis een NAS met daarop een websiteje die gekoppeld is aan een (sub) domein. Voorheen was dit subdomein vanuit het interne netwerk bereikbaar, nu niet meer. Ik geloof dat dit te maken heeft met iets genaamd "internal loopback" maar heb hier geen kaas van gegeten.

De tele2 modem is als DMZ ingesteld en sluist al het verkeer door naar een TP-Link TL-WR1043ND die DDWRT draait. Uiteraard al gegoogled en kwam dit al tegen;
http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?t=89353

Geprobeerd maar heeft helaas niet echt de uitwerking die ik zoek.
In de huidige opstelling is de webinterface van de tele2 modem onbereikbaar geworden (wellicht doe ik daarin iets fout hoor qua settings), na het uitvoeren van bovenstaande commando's wordt die interface weer bereikbaar op het genoemde subdomein (dus toch wel handig opzich) vanuit het interne netwerk. Maar uiteraard wil ik dat hij uitkomt bij de website.

Nou vermoed ik dat dit ook wel mogelijk moet zijn door een eigen DNS ergens te gaan draaien (b.v. op de NAS) maar dat doe ik liever niet als het niet nodig is.

Tips zijn welkom!

p.s.
Mocht ik belangrijke info vergeten zijn, let me know

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
De NAT-loopback moet worden uitgevoerd door de tele2 modem, niet door de TP-Link. Het is me niet duidelijk waarom de bereikbaarheid van de tele2 modem wordt beinvloed door het enabelen van de NAT-loopback op de TP-Link, dat zou geen effect moeten hebben.

Overigens is dat DD-WRT verhaal uit 2011, ik zou verwachten dat het inmiddels standaard gefixt is.

Kun je de Tele2 niet in bridgemodes zetten?

• jozuf
De Tele2 modem kan echt bijna niets.
Ik heb toegang tot wat WiFi settings, NAT en DMZ, that's it.

Aangezien de tele2 modem soms crashed heb ik nu voor de DMZ oplossing gekozen om iig het routeer werk van het ding over te nemen (draait nu paar dagen 100% stabiel, te vroeg om conclusies te kunnen trekken).
Na wat leeswerk lijkt het er ook naar dat het instellen van een DMZ meer doet dan standaard of iig wat ik verwacht. Als voorbeeld; dit schakelt ook de DHCP service uit (geen probleem, draait nu ook op de tplink).

Ik denk dat wat ik wil enkel mogelijk gaat worden icm een DNS server. Aangezien ik de NAS niet te zwaar wil gaan belasten (draait nu al de site op en wat andere services) denk ik dat ik het maar op geef.

[ Voor 25% gewijzigd door jozuf op 05-03-2013 18:06 ]

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Een DNS server belast je NAS niet echt, dus dat is misschien wel een overweging waard. En anders kan DD-WRT ook een DNS server draaien.

Luctor et Emergo || specs

• jozuf
Thx DutchNutcase, heb het nu opgezet op de DD-WRT router met deze tutorial;

http://www.dd-wrt.com/wik...g_the_.2Fetc.2Fhosts_file

Ging simpeler dan verwacht :)

[ Voor 7% gewijzigd door jozuf op 06-03-2013 09:33 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:52

timovd

Voorsprong door techniek

*Kick
Ik heb dezelfde situatie; een DD-WRT achter een crapy Tele2 modem/router.

Volgens DIT topic zou het opgelost moeten zijn, aangezien mijn versie 20k is van DD-WRT.

Je moet dus alsnog de how-to volgen van DD-WRT?

Edit: en met DIT is het gelukt.

[ Voor 12% gewijzigd door timovd op 22-10-2013 10:26 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Pagina: 1