Nieuw vervangend moederboard kapot of CPU?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77892

Topicstarter
De pc van mijn meisie is laatst kapot gegaan. Moederboard was geen leven in te krijgen, ook niet buiten de kast. Ik heb een nieuwe besteld met dezelfde socket (775) en zelfde geheugen sloten. Een Asrock G41C-GS. Deze krijgt stroom, echter de CPU fan draait op z'n hardst, er is geen beeld en moederboard maakt geen piep geluid. Ik heb nu ook buiten de kast getest en ook daar hetzelfde probleem.

Hoe groot is de kans dat de CPU kapot is? Of moet ik eerder gokken op een kapot nieuw moederboard? Ik lees namelijk dat die kans op kapotte CPU vrijwel onmogelijk is... maargoed het oude board is natuurlijk ook kapot gegaan door kortsluiting o.i.d. Ik heb het overigens getest met twee voedingen.

Iemand avies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Hoor je piepjes?

En probeer deze eens: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 74% gewijzigd door J.S. Bach op 05-03-2013 16:06 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Staat in OP "er is geen beeld en moederboard maakt geen piep geluid"

Ik ben er overigens achter gekomen dat de metalen backplate van de cpu cooler evt kortsluting zou kunnen maken omdat de achterkant anders is op dit moederboard. Heb nu even heel snel aan en uit gedaan zonder cooler en deze backplate. Geen pieps, geen beeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stom. Moederboard heeft geen speaker. Heb nu 1 aangesloten. 3 beeps. Geheugen probleem als ik asrock mag geloven :D Hele dag aan het klooien geweest, toch te vroeg topic geopend. Excuus. Ik ga even verder troubleshooten.