Toon posts:

Philips of Iiyama ?

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde laatst van onze systeembeheerder dat Philips ook zeer goede moniteren maakt.
Zelf wil ik de VM410 van Iiyama eind van deze zomer kopen.
Nu ben ik wel gecharmeerd van de Philips beeldbuizen maar verder weet ik niets daarvan af.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de Philips 107P20 ??

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

iiyama !!!!

http://mrfloris.com

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Iiyama heeft toch 2 van die lijntjes door het beeld heen lopen??? In dat geval als je dat irritant vind moet je voor Philips gaan.

They made me do it.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
iiyama

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:12

Wallie

Herr

Mijn ouders hebben de Philips 107P20, prachtig ding, 100% vlak en erg scherp, verder geen afwijkingen in het beeld.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

iiyama, aan 'die' twee lijntjes ben je zo gewent.en je ziet het alleen met een witte achtergrond.*D

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• HaaZ
  • Laatst online: 23:31

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Philips vin ik maar niks
(tenminste 107S niet)

ik zou voor een iiyama gaan

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:02

Flexx

This side up

Philips.

Ik heb een IIyama en wat is dat een kut monitor. Had ik nou maar een Philips gekocht.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-07 23:09
m'n pa heeft de phillips 109P

heerlijk ding, lekker plat :)

geen iri lijntjes over het scherm :):)

zou zeker de philips nemen :)

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 00:01
Het zijn in principe allebei prima monitoren.
Ik heb zelf de Philips 107P, en ik ben er zeer tevreden over. Haarscherp beeld, hoge resoluties en refresh mogelijk, en hij ziet er ook nog mooi uit.
Heb zelf geen ervaring met Iiyama, maar heb ze wel bij anderen gezien, en er is niks mis mee.
Het voordeel van de Iiyama is dat ze een betere prijs/kwaliteit verhouding hebben, die van Philips zijn toch over het algemeen wat duurder.
Een hoop mensen roepen over Philips meteen al iets negatiefs zonder dat ze ervaring mee hebben, maar gebaseerd op een combinatie van ervaringen op andere Philips produkten.
Ik koop nooit iets van Philips, behalve monitoren en televisies. Die zijn goed en vaak ook mooi.
Ga voor de Philips als geld niet zo'n punt is en als je het uiterlijk belangrijk vindt.
Ga voor de Iiyama als je het financieel wat binnen de perken wilt houden, en als je uiterlijk wat minder belangrijk vindt (ik zeg niet dat ze lelijk zijn, vindt ze alleen minder mooi)

*K7of9 vraagt zich weer af of ie Iiyama nu eigenlijk goed geschreven heeft. :)

Mijn fotografie en videografie

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Zelf ik ook een 107P20.
Prima bakkie, ik zou voor geen goud een Iiyama willen hebben (krijgen nogal eens last van rare balken e.d. over beeld).

Die Philips heeft overigens ook gewoon 2 lijntjes door beeld lopen, maar deze zijn haast niet zichtbaar.

ALs je veel DVD's kijkt of veel Photoshopt dan is de Lightframe-optie op die Philips monitor ook wel een handige extra.

• Marv
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op zondag 03 juni 2001 13:00 schreef Coyote het volgende:
...ik zou voor geen goud een Iiyama willen hebben (krijgen nogal eens last van rare balken e.d. over beeld).

Die Philips heeft overigens ook gewoon 2 lijntjes door beeld lopen, maar deze zijn haast niet zichtbaar.
Rare balken over beeld? :? Nog nooit last van gehad en ik heb d'r nog niets over gezien....
Die lijntjes bij de iiyama zijn ook bijna niet zichtbaar dus dat vind ik geen goed argument...

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Philips met een Lightframe zijn prima. Heb zelf nog een oude 107S,prima bakkie. Als je niet van die "hoge" (CAD tekenen of zow?) eigen stelt voldoen ze prima.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 12:57

Robert

You have your answer..

Philips is zeer goed, heb zelf de 109P20 en ik ben er echt supertevreden mee, was wel prijzig (destijds gekocht voor 1700,- oid ) maar goedkoop=duurkoop

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Xandrios
  • Laatst online: 20-07 23:09
Op zondag 03 juni 2001 13:12 schreef tOcoOl32 het volgende:
Philips is zeer goed, heb zelf de 109P20 en ik ben er echt supertevreden mee, was wel prijzig (destijds gekocht voor 1700,- oid ) maar goedkoop=duurkoop
zoveel?

m'n pa heeft de 109P20 voor hfl 500 meegekregen....
Van een failliet bedrijf, hij was nog in een ongeopende doos :) :)

was wel een mooie koop dus... :P

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Op zondag 03 juni 2001 13:06 schreef Marv het volgende:

[..]

Rare balken over beeld? :? Nog nooit last van gehad en ik heb d'r nog niets over gezien....
Die lijntjes bij de iiyama zijn ook bijna niet zichtbaar dus dat vind ik geen goed argument...
Bij mij op de opleiding hebben ze allemaal van die 17" Iiyama's staan, en een grote hoeveelheid van deze monitoren heeft last van donkere vrij brede verticale balken over het beeld.
Mijn broer (op GOT bekend als Dexter) heeft ook zo'n 17" Iiyama, ondertussen wel een wat ouder beestje, maar ook deze heeft in vrij sterke mate last van dit fenomeen.

En dat van die lijntjes bedoelde ik ook niet als argument, er werd alleen gezegd dat die Philips geen lijntjes heeft, maar dat heeft ie dus wel.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Klopt...ik heb inderdaad ook last (nou jah..last is een groot woord), van die verticale balken (links wat bredere en rechts smallere) in mijn beeld. Ik weet niet waar het door komt, en eerlijk gezegd..het kan me ook niet zo heel veel schelen...ik heb er geen last van. Als iemand anders naar mijn scherm kijkt beginnen ze meteen te zeiken over die balken... rustig laten zeiken denk ik dan bij me eige, ik heb er niet zoveel last van. Ding gaat ondertussen dan ook bijna 5 jaar mee, en heeft nooit kuren gehad (afkloppen). Maar als ik nu een nieuwe zou moeten kopen zou dat toch wel een pro-model worden (Philips, Sony, EIZO). Het kost een paar centen in de aanschaf, maar is zijn geld meer dan waard...

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• PolarBear
  • Niet online
Volgens mij zijn zowel Philips als Iiyama goed monitoren. Je moet gewoon kijken wat je krijgt dus verversingsnelheden, diagonaal, resoluties etc.

Verwijderd

Die lijntje (damp wires) zijn WEL zichtbaar en ik vind het super irritant. Ik moet mijn beeld perfect hebben en geen irri lijntjes. Die je alleen niet ziet op een zwarte achtergrond. Sommige mensen wennen eraan, ik blijf me eraan dood ergeren. Er zijn trouwens ook genoeg andere merken zonder damp wires die een net zo scherp beeld neerzetten dan iiyama.

• ronaz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-04 19:13

ronaz

Wishmaster

Ik ben altijd een Iiyama-fan geweest, maar sinds mijn problemen met de VMPro 451 heb ik mijn mening bijgesteld. Op het werk werk ik o.a. met de 107P20 en de 109P20 en die zijn m.i. toch beter. Het scherm is mooier, de brilliance modellen hebben overigens óók die lijntjes.

Als je ze naast elkaar vergelijkt, vindt ik de Philips een zichtbaar mooiere buis hebben.

"Endure.... In enduring, grow strong." (Dak'kon)

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 00:01
Tja, ik wist het niet van die damp-wires toen ik m'n systeem aanschafte. Ik dacht meteen dat er iets mis mee was. Het is inderdaad maar hoe erg je je eraan stoort. In het begin vondt ik het ook irritant, maar ik ben er erg aan gewend, ze vallen me niet meer op. Misschien dat ze bij de ene monitor ook wat meer opvallen als bij de andere, ze zijn bij mij echt heel dun. Bij Sony zitten ze er ook.
Ik weet niet precies welke merken ze niet hebben, LG dacht ik in ieder geval niet, omdat die een andere techniek gebruiken.
Het is een kwestie van voor- en nadelen, het nadeel van de lijntjes weegt voor mij niet op tegen een haarscherp beeld en volledig platte beeldbuis.

Mijn fotografie en videografie

• n0m0r3
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-07 11:27
test

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ja je account werkt nog steeds :?
Doe alleen de volgende keer eens een nuttige 'test' ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.