Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• beertie1
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-12-2023
Hallo

Ik had de vid gezien over sailfish nu maak ik in mijn vrije tijd graag apps voor android nu vraag ik me het volgde af:

1 Wordt het ontwikkelen voor sailfih het zelfde als voor android
2 Is er een devepers editie van sailfish ?

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dit moment is er alleen voor Linux een SDK beschikbaar: https://sailfishos.org/develop.html. Zover ik weet is geen publieke rom of zoiets welke je zelf uit kan proberen.

Verder heb ik geen kaas gegeten van apps ontwikkelen, dus daar kan ik geen antwoord op geven.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 22:26

mpol

root@localhost

Wat ik begreep is dat Android apps beperkte integratie hebben met Sailfish. Dus geen widgets geloof ik.
Voorkeur voor apps maken zal vergelijkbaar zijn met de N9, met Qt.

https://timelord.nl

Verwijderd

Apps voor Sailfish worden bij voorkeur gemaakt met Qt's QML (een declarende taal, lijkt een beetje op CSS) en dan i.c.m. JavaScript of C++. Er zijn ook bindings voor Python in de Mer/Sailfish repo' s (PySide) en er is ook een QtRuby binding, maar ik weet niet of die in de Mer repo' s beschikbaar is.

Android apps draaien idd wel op Sailfish, maar het is niet de bedoeling om een Android app te gaan ontwikkelen speciaal voor Sailfish! ;) Android apps zien er niet zo mooi uit in Sailfish/sluiten niet zo goed aan met de Sailfish UI. Plus dat ze niet gebruik kunnen maken van exclusieve Sailfish features, zoals Ambiance en Covers/Homescreen controls/

Nee, er is geen publieke ROM op het moment. Maar bij de Sailfish SDK komt wel een emulator op basis van Virtualbox. Daarin kan je je app testen en een klein beetje met het interface spelen (het is wel een beetje versobert, er komen bijv. geen apps mee, ook geen default apps. Niks, behalve een UI components dem app)

Overigens kan er op dit topic volgens mij wel een slotje, want er is al een speciaal Jolla Sailfish topic. En app dev specifieke vragen kunnen beter in het IT Pro/Devschuur gedeelte van GoT gesteld worden.

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-11 09:59
Ik denk dat dit topic bedoelt wordt.