Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Onvrede over [Telfort] en het in kaart brengen van snelheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar een softwarepakket(je) dat op een zelf in te stellen interval een aantal connectiviteits/download/upload testen doet en deze op slaat in een of andere database of output file. De reden voor dit verzoek is als volgt: Na een overstap op het 30Mbit Alles in 1 abbonement van Telfort zijn mijn download/upload snelheden, met name in de avonduren zo extreem traag, dat zelfs de gemiddelde kabelverbinding uit het jaar 1998 nog meer kbits p/s weet op te brengen. Voor de geinteresseerde:

- Telfort noemt het pakket "30mbit"
- Op de website geven ze al aan in de regio Utrecht nooit hoger dan "9 mbit" te halen
- En de daadwerkelijke snelheid in de avond ligt rond te "700 kbit"

Na contact te hebben gehad met Telfort, en de gebruikelijke dingen te hebben gecheckt (hoewel je al weet dat het hier echt niet aan ligt) zoals de afstand van het KPN kabel punt en de modem en andere softwarematige problemen kreeg ik het vermoeden dat Telfort niet van plan is door het vuur te gaan om mijn probleem op te lossen, en wil ik graag overstappen.

Ik wil dus graag wat bewijslast opbouwen wat mij kan ondersteunen in het opzeggen van het contract met Telfort. Maar ik verbaas me over het feit dat ik nergens een toolset kan vinden die op een zelf in te stellen interval snelheidsmetingen uitvoert. Er is een legio van tools wat metingen doet, maar de opties zijn of "continu downloadtesten doen" of "manueel downloadtesten doen". Daarnaast geven ze zelden de mogelijkheid de informatie op te slaan in een csv of txt file.

Is er iemand die mij hiermee op weg kan helpen?

--------------------------------
Wat geprobeerde tools:
- SpeedConnect Internet Accelerator
- Absolute Futirity SpeedTestPro
- DSL Speed
- IPJudo
- Internet Speed Tester
- LAN Speed Test

- testmy.net <-- Kan dit op zich wel, maar heeft een limiter op de hoeveelheid testen, waardoor ik elke 6 uur terug moet komen hem weer aan te zetten. Daarnaast liep tik egen wat vastlopers aan na een series van testen. Het is niet echt handig dat het vanuit een browser werkt.

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 07:46
- Telfort noemt het pakket "30mbit"
Die reden kan je wel wegstrepen hoor :)
Er staat nergens dat je altijd gegarandeerd 30Mbit/s krijgt, er staat namelijk altijd bij xDSL TOT ... Mbit/s

Verwijderd

Topicstarter
Beste Dennis-L,

Bedankt voor je reactie. Het contract geeft inderdaad duidelijk aan dat je tot 30Mbit krijgt. Er is overigens wel een groot verschil tussen 30Mbit en 350kbit. Daarnaast verwijzen ze overduidelijk in de brief naar een snelheidsmeting op hun website voor je regio, die de voorgenoemde 9mbit als indicatie geeft.

Mijn argumentatie zal ook niet zijn dat ik niet de 'beloofde' 30 of 9 MBIT haal, maar dat 350kbit niet in overeenstemming is met de prijs van het abbonement.

Verwijderd

@MKirederf,

Vervelend om te lezen dat je problemen ervaart met de snelheid van de internetverbinding.

Ik zou graag met je mee willen kijken voor een eventuele oplossing. Wil je mij in een DM jouw postcode, huisnummer en mobiele telefoonnummer willen sturen? Dan kan ik voor je aan de slag.

Henk

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Je woont in Utrecht waar je voor een tientje meer per maand Ziggo kabel kan nemen.
Ja alle waarde naar ze geld.
Wel fijn dat Telfort je wilt helpen

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-11 14:23

MCP cloud

Op het web sinds 1998

jeroen028 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:12:
Je woont in Utrecht waar je voor een tientje meer per maand Ziggo kabel kan nemen.
Ja alle waarde naar ze geld.
Wel fijn dat Telfort je wilt helpen
verspil je tijd niet aan de helpdesk/adsl enz....help niks ben ook weg gegaan ooit na veel gezeik.
eerst naar kabel daarna glasvezel toen het hier lag :9

lkr naar kabel of glasvezel weet je zkr dat je waarde naar je geld krijgt.
adsl is leuk voor simpel internet meer niet.