IBM, IBM, IBM toch... alweer!?

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Denk ik net ff windows opnieuw te installeren; dus ik opstarten in DOS; type format c: >> vind ie verdomme 1.2 MEGABYTE aan beschadigde sectoren verdeeld over 10 gebieden op de schijf...!!

Nou; mooi is dat, dacht ik.
Dus ik ga verder met format e: (daar staat win2k op, en die was ook in de soep gelopen) >> vind ie 0.2 MEGABYTE aan beschadigde sectoren!

Fijn; nu zit ik dus met 1.4 MB aan beschadigde sectoren op een schijf van een paar maanden oud die ik terugkreeg via de garantie omdat z'n voorganger (zelfde model) was overleden aan een crash

Het gaat hier om zo'n berucht IBM 30 GB, 7200 RPM geval; die het nogal vaak schijnen te begeven...

Dinsdag meteen ff met Informatique bellen en weer om een nieuwe vragen. De vorige keer werd het zeer goed afgehandeld, dus ik hoop dat ik hem met bijbetaling tegen een ander model mag ruilen, in dit model heb ik niet zoveel vertrouwen meer. :(

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Waarom meld je dit nu, en niet wanneer je die zaak hebt gebeld om het af te handelen? Nu weten we alleen dat je schijf beschadigd is, en dat is weinig nieuws.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Wouter
  • Niet online
owjah

waarom ik dit eigenlijk post :) ;

1) Is dit ook een bekend probleem met deze schijven; ik weet dat ze het vaak compleet begeven, maar ook op deze manier? langzaam aan met bad sectors?

2) Hoe kan zoiets anders onstaan dan een fout door de schijf zelf? Ik heb m'n PC al maanden niet verplaatst; en de foute sectoren zijn pas een tijd daarna ontstaan.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zondag 03 juni 2001 11:59 schreef Wouter17 het volgende:
2) Hoe kan zoiets anders onstaan dan een fout door de schijf zelf? Ik heb m'n PC al maanden niet verplaatst; en de foute sectoren zijn pas een tijd daarna ontstaan.
Ik weet niet precies wat er fout zit in die beruchte serie van IBM, maar het zou kunnen zijn dat de koppen niet goed opgehangen zijn zodat

1. de koppen kunnen beschadigen, maar dan zou je elke keer op een andere plek op een willekeurig moment fouten moeten hebben

2. de koppen het schijfoppervlak beschadigen, zodat de schijf na verloop van tijd steeds meer errors krijgt.

Dat laatste lijkt me het meest waarschijnlijke :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Wouter
  • Niet online
Hmmz; dus iig een fout in de schijf.

Snel ff een backupje maken via netwerk;
dinsdag ff bellen.

Ik post nog wel hoe het af is gelopen. :)

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

waarom heb je hem dan gekocht?

http://mrfloris.com

• Wouter
  • Niet online
Toen ik hem kocht was ie net uit.

Toen was nog niet bekend dat het zo'n onbetrouwbare schijf was.

Verwijderd

afloop:

m'n vader heeft de GXP75 - 30 GB vandaag naar Informatique gebracht, en kwam terug met een GXP60 - 41 GB voor f75,- bijbetaling. :9~

Alle data is overgezet, ik stopte hem er net (5 min geleden) in en alles deed het als van ouds.

Perfecte service van Informatique,
daar ga ik vaker kopen :)

Verwijderd

Die van me vader is net overleden, naja hij doet het nog wel maar maakt het geluid van roestige fiets...

1min stilte dan maar.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Inderdaad een goeie betrouwbare winkel, Informatique
Vaak dingen gehaalt,(vrijwel) altijd snel in huis, en als er problemen waren, kon ik het op hun kosten terug sturen en zij sturen een goeie terug. Koste me nix, alleen een paar dagen :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Gigabyte Gaming OC 16G 5080 RTX, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op woensdag 06 maart 2002 12:34 schreef XLerator het volgende:
Inderdaad een goeie betrouwbare winkel, Informatique
Vaak dingen gehaalt,(vrijwel) altijd snel in huis, en als er problemen waren, kon ik het op hun kosten terug sturen en zij sturen een goeie terug. Koste me nix, alleen een paar dagen :)
Mjah, leuk.. Maar voor dit soort dingen heb je de shopsurvey op de frontpage. En verder is het niet zo nuttig om een oud topic met deze mededeling omhoog te schoppen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.