[Windows 8] geen keyboard en muis na uitschakelen services

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padawatje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Op mijn Windows 8 desktop PC konden niet-admin gebruikers niet meer inloggen, boodschap was dat de "Windows All-User Install Agent service" niet beschikbaar was.
Ik kon als admin nog wel inloggen en zag in de Event Viewer dat er inderdaad een heel aantal services niet opgestart konden worden. Ik heb de bovenstaande service nog handmatig gestart, maar deze stopte weer vanzelf.
Ik heb even op de support site van Microsoft gekeken en daar werd aan een user met een gelijkaardig probleem gesuggereerd om een clean boot uit te voeren: alle niet-Microsoft services uitschakelen en opnieuw opstarten.
Dat leek mij logisch, misschien dat een recent geïnstalleerde component verhinderde dat die services konden starten. Dus ik voer msconfig uit, vink bij services alles wat niet Microsoft is uit en start opnieuw op.

PC boot zonder problemen, tot op het Welcome screen, maar daar zie ik geen muiscursor en ook geen reactie op keyboard :?

Geen hardware probleem, want ik kan zonder problemen met het keyboard in de BIOS. Ik veronderstel dus dat ik een service teveel heb uitgeschakeld, zodat de USB drivers voor keyboard en muis niet worden geladen ? Alle LEDjes op het keyboard (NumLock status e.d.) gaan trouwens uit zo gauw Windows start.
Ik heb ook al geprobeerd te booten zonder keyboard en muis (dat lukt zonder problemen trouwens) en om deze nadien terug in te pluggen als Windows gestart is, maar zonder resultaat.

Ik kan dus niet meer inloggen om de configuratie te herstellen. Windows 8 heeft geen boot options menu meer, dus zo geraak ik ook niet in mijn systeem en de remote desktop service staat blijkbaar default uit, want ik kan niet op het systeem inloggen vanop een andere PC in het netwerk :(
Ik heb ook geen bootable Windows DVD/CD (Medion PC van Aldi: alle recovery files staan op de harde schijf ...)
Wat nu ? Een bootbale USB stick aanmaken met een Windows Recovery Environment erop lijkt mij de enige mogelijkheid.

Iemand andere tips ?

(Oh ja: ik was al geen fan van Windows 8, maar nu helemaal niet meer |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:35
Al een PS/2 muis/tobo geprobeerd? Kan zijn dat hij die drivers wel pakt en je de usb drivers opnieuw kan installeren... Just a suggestion

[ Voor 22% gewijzigd door Royy op 05-03-2013 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padawatje
Dat was ik ook zonet aan het denken. Maar ik weet niet of er op die PC nog wel PS/2 poorten zitten en bovendien heb ik onlangs nog een heleboel oude hardware weggegooid, dus vrees ik dat ik ook geen PS/2 apparaten meer heb ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Start hem op, plug vervolgens pas je randapparatuur erin. Misschien detecteert Windows ze dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padawatje
padawatje schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 12:20:
Ik heb ook al geprobeerd te booten zonder keyboard en muis (dat lukt zonder problemen trouwens) en om deze nadien terug in te pluggen als Windows gestart is, maar zonder resultaat.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:26
WIndows opstarten met F8 ingedrukt. Kiezen voor automatisch repareren, meestal vind hij dan wel de problemen en lost hij zelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealRMike
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Excuus ik las er overheen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSoFijn
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-07 21:16
G.Scholtens schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:32:
WIndows opstarten met F8 ingedrukt. Kiezen voor automatisch repareren, meestal vind hij dan wel de problemen en lost hij zelf op.
Werkt helaas niet, want dit zit niet in Windows 8 http://tweakers.net/nieuw...ernatief-f8-bootmenu.html

Wat je kan proberen is je pc uitzetten tijdens het opstarten waardoor windows denkt dat er iets mis is de volgende keer dat je de pc aanzet, maar dit heb ik nog nooit geprobeerd voor 8.
Herstel via de DVD/usb?

Daarnaast zie ik het nut niet echt meer van services uitzetten, vooral die van windows zelf. De prestatie winst is nihil. Of je hebt een erg trage pc

Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padawatje
Sir_Markus schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 09:27:
[...]
Daarnaast zie ik het nut niet echt meer van services uitzetten, vooral die van windows zelf. De prestatie winst is nihil. Of je hebt een erg trage pc
Ik heb net alle services die niet van Microsoft zijn uitgeschakeld, om te kijken of er ergens misschien eentje tussen zat dat verhinderde dat er een aantal Windows services kon starten.
Pagina: 1