• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-01-2025

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Ik heb een vraag i.z. de mogelijkheden om ESXi 4 remote te upgraden naar 5 zonder de virtual images die op die box draaien te mollen.

Ik heb natuurlijk de mogelijkheid om alle instanties te stoppen e.d., maar de server staat in nederland en ik woon in het buitenland.

Is het mogelijk om een dergelijke upgrade te doen? Hebben jullie daar ervaringen mee? Zo ja, hoe heb je dit aangepakt? Ik kan alleen maar methodes vinden, waarbij ik fisiek in de server een upgrade cdrom oid moet stoppen etc etc.

Grootste probleem is als de store waar de vm images in zitten niet mee over kan. Dan denk ik dat ik zelfs v.d. upgrade af ga zien.

Graag hoor ik jullie meningen over de mogelijkheden en de eventuele problemen die jullie gehad hebben met een dergelijke upgrade.

Alvast bedankt!

- Frank

What are clouds made of? Linux servers mostly!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:51

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ESXi wordt in WSS besproken omdat het Server Software is. Daarom NOS -> WSS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:09
Is het een HP server ? Zo ja, kan je ilo gebruiken om 'm remote te upgraden, doe ik hier ook.
En anders via Vcenter --> Update Manager

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Waar heb je zelf allemaal op gezocht dan? De te nemen stappen staan nl. duidelijk uitgewerkt in de upgrade-guide van VMWare:

Upgrade Vsphere 5.1

En de te nemen stappen hangen natuurlijk erg af van je omgeving...
  • Gebruik je VCenter of hebben we het stand-alone hosts
  • Gebruik je Updatemanager
  • Etc.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B