iPad compatibel tussen USA - Europa - India netwerken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duracellkonijn
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03-2013
Betreft : iPad met Retina-display, Wi-Fi + Cellular (non refurbisch)

Hallo allemaal,

Binnen een aantal weken ben ik in de VS. Indien ik mijn iPad aldaar aankoop doe ik een prijsvoordeel van 125 Euro. De vraag is of het Amerikaanse toestel ook bruikbaar is binnen Belgie, en tegelijkertijd in India, maw is het toestel 'locked' of niet, en hoe zit het met de netwerken, etc.... Mijn sim-kaart binnen Belgie is van Belgacom, sim-kaart voor India is nog vast te leggen (Airtel, Idea Cellular of een ander). Ben een complete Apple-leek, vandaar graag jullie feedback... Voor een internationaal zo compatibel mogelijk toestel : aankoop binnen Belgie, of toch VS?

Prijs Apple Store Belgium : 729 Euro
Prijs Apple Store USA : 795 Dollar (vta incl. recycle tax incl)

Hartelijk dank, Vriendelijke groeten, Konrad

[ Voor 5% gewijzigd door duracellkonijn op 05-03-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:27

talin

ES-MA

een iPad is overal ter wereld te koop dat zal het probleem niet zijn, je garantie zal het ding zijn waar je op moet letten.

ook het gebruik wereldwijd is geen probleem, zou aan de ene kant zonde van apple zijn dat apparaten alleen beperkt ter wereld bruikbaar zijn anderzijds wel heel erg duur voor Apple worden om voor elk deel van de wereld een iPad te moeten maken.

sim kaart gebruik kan ik je maar 1 tip uit ervaring geven, ga niet je Belgische sim kaart in het buitenland gebruiken maar koop lokaal een prepayd sim kaartje die je kan opwaarderen, elk genoemd land is er wel 1 te koop en is goedkoper dan de buitelandse dekking en kosten die je met je Belgische sim zou betalen.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duracellkonijn
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-03-2013
Hartelijk DANK voor je reactie. Dit appricieer ik echt. Van de garantie en sim kaart problematiek ben ik op de hoogte. Dit is voor mij geen probleem. Het is enkel de compatibiliteit van het toestel waarover ik mij zorgen maak. Waarom?...

1)
Op walmart.com worden er blijkbaar twee verschillende versies aangeboden, namelijk een AT&T of een Verizon versie. Ook op apple.com (usa) dien ik een bepaalde provider te selecteren. Zit ik dan vast aan een bepaald abonnement?

2)
Op andere fora begrijp ik dan weer dat er, afhankelijk van de world-regio, blijkbaar verschillende netwerken bestaan : LTE, CDMA, of GSM (vandaar de verschillende regio versies voor iPhone?). Gezien deze diverse netwerkstandaarden vraag ik mij echt af of de ipad-cellular van de usa alle nodige chips bevat die nodig zijn om deze regio onafhankelijk te maken.

Uit jouw reply noteer ik dus dat dit inderdaad het geval is, dat er m.b.t. de 'cellular' ipad idd géén wereldwijde verschillen bestaan (dit in tegenstelling tot de iphone?), en dat het usa-toestel 100% inzetbaar is binnen India als binnen Europa.

Hartelijk dank en vriendelijke groeten. Konrad.