Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VendettaNL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-06 19:52
Hallo,

Ik zit hier op een netwerk, waar ze nog gebruik maken van een oude proxy server. Deze proxy server moet
op elke computer ingesteld worden, voordat je internet hebt.

Nu is mijn vraag:
Is het mogelijk om de proxy settings in te stellen in mijn router, zodat ik niet op elke computer de proxy server settings hoef in te voeren? En zoja, waar kan dit?

Momenteel:
PC (proxy settings) --> Router --> Proxy server --> Internet
Wat ik zou willen:
PC --> Router (proxy settings) --> Proxy server --> Internet

Router:
Sitecom WL-183

Modbreak:Groeten is niet nodig, zie hiervoor de faq

[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 05-03-2013 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukje01
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-07 22:38
wat verwacht je van ons? dat wij vertellen 'je klikt hier op, en dan daarop'.

naar mijn idee is een proxy instelling (bijna) basis kennis, als het je niet lukt. dàt is wat anders. zoek de handleiding, en probeer op nieuw.

als het niet in de handleiding staat, kan je de admin pagina nog uitkammen. anders is het einde oefening :]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07 23:12
Je zou in je router de default gateway ip kunnen aanpassen naar het ip van de proxy en van zodra deze het antwoord niet weet het doorstuurt naar het internet?

Of heb zie ik je probleem verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:40
Je kan je dhcp pool zo configureren dat je een andere gateway meegeeft. Dat hoeft dus niet perse je router te zijn, maar kan bv ook een transparante proxy zijn die je op een andere bak draait.
Maar goed, dan moet je wel zorgen dat je primaire gateway niet bereikbaar is, of dicht zit, en je de clients dichtspijkert, anders kan een slimmerik dmv een andere gateway zo buiten de proxy om.

Dan heb je client-side geen configuratie nodig. Als er op de client een (externe) proxy moet komen en je 't dus niet transparant wilt doen zijn WPAD en DHCP option 252 de makkelijkste manieren.
Alternatief is om de proxy settings vanuit een GPO richting de client te sturen.

De vraag is alleen wat een sitecom doet in een dergelijke omgeving... Voor thuisgebruik heb je geen proxy, voor zakelijk gebruik geen Sitecom.

[ Voor 26% gewijzigd door DJSmiley op 05-03-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VendettaNL
Ik zit op de ICT afdeling, daar doe ik reparaties van computers. Systeembeheer is (helaas) in andermans handen. Hun zijn een beetje uit de tijd en willen dat we hun proxy server gebruiken, zodat ze enkele dingen (zoals downloaden) kunnen blokkeren. Echter moet ik dus op elke computer, de proxy server instellen, voordat ik het internet op kan. En mocht ik een keer vergeten de proxy instellingen te verwijderen komt men natuurlijk terug, omdat ze dan geen internet krijgen. Dit wil ik dus voorkomen.

Die sitecom werkt nu eigenlijk alleen als een switch.
Mijn vraag was dus simpelweg, of ik die proxy server instellingen XX.XX.XX.XX:XXXX ergens op de router kan instellen, zodat het niet op elke computer ingevoerd hoeft te worden.

Ik zal nog kijken of het via de gateway in te stellen is, maar ik vrees dat het niet zal werken :)

Ik heb al met "systeembeheerders" (kuch kuch) gesproken, maar die willen het op deze manier houden, dus daar is geen oplossing te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Domein met AD?

Maak je een policy voor de proxy settings en een policy dat gebruikers het niet kunnen veranderen via de IE settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VendettaNL
Beetje late reactie, maar alsnog:

We zitten niet op het domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Je vraagt ons nu dus effectief (more or less) om een security beleid te omzeilen wat ingesteld is op je werk? Waarom vraag je niet gewoon een aparte ADSL lijn aan o.i.d. of een seperaat vlan zonder proxy met zeer beperkte bandbreedte? Lijkt mij beter :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 15:30
ik zou maar eens op wpad zoeken. Dat zal je antwoord zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VendettaNL
Nee, niet omzeilen.

De proxy settings moet op elke computer ingesteld worden, maar aangezien hier veel computers komen en gaan, wil ik die settings instellen in de router, zodat ik die instellingen niet op elke computer hoef in te stellen, zodat de proxy settings van elke computer gewoon normaal blijft. Ik zou elke blokkade blijven houden, dus van omzeilen is geen sprake ;)

Nu komt het wel eens voor dat ik vergeet de proxy settings te verwijderen en dat daardoor de computer op een ander netwerk natuurlijk geen internet heeft. Dit klein probleempje lijkt me dus via zo'n manier het makkelijkste en beste opgelost.

Zoals eerder ook aangegeven, de huidige systeembeheerders komen uit het stenen tijdperk (klinkt een beetje respectloos, maar het is helaas wel zo) en willen dan ook niks veranderen aan het huidige netwerk. Ik geloof dat een inbel verbinding nog sneller is.. |:(
Dus ik hoef niks te omzeilen of iets dergelijks. Ik wil de huidige situatie iets aangenamer maken, voor mij en mijn collega.
Pagina: 1