Toon posts:

ICIDU PCI-Card 300N werkt altijd pas na reboot.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeleden,

Ik heb mijn eigen computer gebouwd en als wifi kaartje gekozen voor de ICIDU PCI-Card 300N. Helaas heb ik sinds het begin al problemen hiermee. Zodra ik de pc voor het eerst opstart ziet windows de kaart namelijk niet en geeft hij ook een uitroeptekentje bij het apparaten beheer. Zodra ik de pc opnieuw opstart werkt alles weer perfect en heb ik ook perfecte verbinding.

Ik draai windows 7 ultimate, 64 bit en heb al meerdere drivers geprobeerd maar zonder succes. Ook heb ik windows gisteren nog opnieuw geinstalleerd met een andere versie wat ook niet mocht helpen helaas.

Ik hoop dat iemand anders mij zou kunnen helpen met dit vervelende probleem, anders moet ik maar een ander kaartje kopen alleen weet ik niet of het aan de pc ligt of het kaartje.

mvg Furiox

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Klinkt alsof ie moeite heeft met de drivers.
Welke foutcode staat er als ie zo'n geel driehoekje aangeeft? (Dat kun je dan zien in de eigenschappen van het apparaat)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het nu helaas niet zien omdat ik op mijn werk zit maar ik weet voor 95% zeker dat de foutcode was dat er geen besturingsprogramma was geinstalleerd en ook als ik dan troubleshoot geeft hij aan plug een ethernet kabel in de pc..dus de wifi kaart werkt dan gewoon niet.

Hij weergeeft gewoon een kruisje rechtsonderin de taakbalk maar na het opstarten pakt die hem wel gewoon.

Na wat research op google heb ik mensen gehoord over de bios maar ik zou niet weten waar ik dan moet zijn in de bios.

Alvast bedankt voor de hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist gebeld naar de icidu helpdesk en daar werd mij aangeraden om de pci kaart er opnieuw in te doen en even in het pci slot te blazen omdat stof nog wel is de boosdoener is voor het niet of wel zien van de kaart,

Ik ga dit vanavond dan maar even doen en hopelijk is het dan opgelost maar ik heb er een hard hoofd in.

Niemand anders een soort gelijk probleem met een wifi kaartje?

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Dat stof kan wel kloppen, maar lijkt me stug. Mocht ie nog niet weken zou ik toch graag even de foutcode zien ;)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Verwijderd

Topicstarter
Hey man,

Ik heb het zojuist opgelost als het goed is. In een review van iemand op tweakers kreeg ik iets over atheros te horen wat de maker van de chipset zou zijn, na het downloaden van een driver van hun website lijkt de kaart nu wel stabiel te werken.

Hopelijk werkt die morgen alks ik de pc koud opstart ook nog!

Bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkte de kaart vanmorgen na een koude boot weer niet dus het ligt echt niet aan de drivers maar puur aan dat de kaart niet compatible is met windows 7 64 bit ultimate.

Ik ga nu een nieuwe kaart bestellen die hopelijk wel met win 7 x64 werkt.

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Nou, succes daarmee dan, ik zou je gewoon een standaard TP-Link of D-Link kaartje aanraden ;)

pricewatch: TP-Link TL-WDN4800
pricewatch: D-Link DWA-556

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt!

Ik heb nu ook een TP-link gekocht en deze werkt perfect!
Pagina: 1