Advies gezocht systeembeheer laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-07 15:37
Na ongeveer 3 jaar met mijn huidige laptop te hebben gewerkt, begin ik te merken dat deze wat minder begint te werken. Dus tijd om te zoeken naar een nieuwe laptop!

Ik ben momenteel een systeembeheeropleiding aan het volgen. De gebruikte programma's zijn onder andere: VMware, verschillende netwerk scan tools, Microsoft Office, packet tracer (mogelijke overstap naar GNS3 is mogelijk). Verder zou ik het niet erg vinden om er ook een game op te spelen, wat niet op hoge kwaliteit hoeft te zijn. Veel werkgeheugen is gewenst, i.v.m. VMware.

De laptop mag 1000-1100 euro kosten, ik ben sowieso van plan om een hdd caddy te kopen om een extra ssd in te bouwen, dit moet erbij inbegrepen zijn. Een upgrade voor werkgeheugen mag ook meegerekend worden.

Ik verwacht mijn laptop veel mee te nemen naar school, waarbij ik een gewicht van ongeveer 2,5kg nog wel vind kunnen. Accuduur verwacht ik minstens rond de 3-4 uur zonder dat er iets zwaars op draait. Schermdiagonaal van 15,6" is ook gewenst. Ik heb goede ervaringen gehad met ASUS.

Ik heb zelf al een kleine lijst gemaakt, van wat ik denk dat redelijk kan werken. Misschien dat er iets is wat goedkoper is of net een betere prijs heeft. :P

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N56VZ-S4215H€ 868,-€ 868,-
1Corsair CMSO16GX3M2A1333C9€ 75,89€ 75,89
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.062,89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-07 23:01
Tja, je hebt een van de weinige goede keuze al gevonden. Je kunt ook nog naar de Dell 15R SE kijken, goedkoop te krijgen met kortingsbonnen.

Een andere mogelijkheid is de Lenovo Y500. Wat goedkoper met 800 en een betere grafische kaart dan de asus hierboven. Wel een glanzend scherm en sommige modellen die hebben last van touchpad problemen.

En als je echt een laag gewicht wilt, dan neem ne de Sony S15. 1.89kg, 15.6 inch scherm en met een full hd ips scherm. Komt verder met een i5, 6gb ram, 640gb hdd en een 640MLE.

En voilà, je hebt alle goede modellen uit de markt gevist..

[ Voor 5% gewijzigd door Iekozz op 05-03-2013 11:12 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Kan de Dell 15R SE dan meer dan 8GB aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-07 08:24
als je slim bent doe je de ssd op de plaats van de hdd. En de hdd op de plaats van de disk drive.

De snelste aansluiting zit doorgaans in de hdd bay. Er zijn ook wel laptops met gelijke aansluitingen, maar zeker niet allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Dat was ik ook van plan :) maar alsnog bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-07 13:45
Een HP 6560b zou je kunnen doen. Daar werk ik als systeembeheerder continu op. De SSD kan je ook hiervoor doen en heeft ook (niet onbelangrijk in dit vak) een hardwarematige seriele poort. Erg gemakkelijk bij de zoveelste switch of router geconfigureerd moet worden. Ik vind het een prettig model, vrij robust.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
Red Cell schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:47:
Een HP 6560b zou je kunnen doen. Daar werk ik als systeembeheerder continu op. De SSD kan je ook hiervoor doen en heeft ook (niet onbelangrijk in dit vak) een hardwarematige seriele poort. Erg gemakkelijk bij de zoveelste switch of router geconfigureerd moet worden. Ik vind het een prettig model, vrij robust.
Hoewel een seriele poort wel lekker is om te hebben op een laptop, blijkt het (nog) niet nodig te zijn voor mijn opleiding. Ben het wel met je eens dat een zakelijke HP wel heel stevig in elkaar zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Valt best mee. Bijna iedereen zweer bij thinkpad qua zakelije modellen, als ik zie wat voor rare dingen er gebeuren met elitebooks ben ik ook bij dat ik een latitude equivalent heb...

Bovendien is het op de probook lijn niet mogelijk een 1080p scherm te krijgen (afaik), wat hem al vrij snel ongeschikt maakt voor het betere werk. wireshark op 768p is geen pretje.

Een zakelijk alternatief voor een laptop met 1080p scherm zou een 2e-hands latitude of thinkpad kunnen zijn, al kom je vrijwel zeker uit bij een thinkpad ivm de verkrijgbaarheid op de gebruikelijke 2e-handse verkoopkanalen. Ik ben zelf erg tevreden over mn E6520 met uitzondering van het touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-07 23:01
Welke opleiding tot systeembeheerder doe je? MBO /HBO? Ik ben bijna klaar met de opleiding, maar en heb zelf de Asus met ssd en 16gb. Beste investering voor VMware enz :)

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
HBO :P en laat het zo zijn dat ze daar zowat het driedubbele eisen van mijn laptop dan bij mijn oude opleiding.
Pagina: 1