Netwerk probleem (UPC modem, Sitecom switch, Powerplugs)

Pagina: 1
Acties:

• silvi0
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 23:02
Hallo allemaal,

Ik wil thuis het volgende creëren, maar het wilt maar niet lukken..

UPC modem (Cisco EPC3925) --> Powerplug

Powerplug --> Sitecom (WL341) --> NAS/Mediaplayer/PS3

Nu heb ik dingen gelezen zoals de Cisco modem op Bridge zetten bijv. maar ook dit werkt niet..

Wie kan mij uitleggen hoe ik bovenstaande aan de praat krijg?

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Ik zou powerplugs tussen een modem en router echt ten strengste afraden. Sowieso vanwege de troughput en de storingsgevoeligheid. Ik zou die twee onderling met een kabeltje verbinden. En het liefst een andere router als een sitecom, ik hoor namelijk veel problemen over dat merk.

Ontopic: Zitten de plugs op een andere groep aangesloten? dan kan dat het verklaren, en waarom kies je voor plugs?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• dujour
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 20:50
Op de Wan poort van de sitecom krijg je daar wel een ipadres?

Plus wat shadowAS1 zegt lijkt me dit niet echt een stabiele oplossing.

• silvi0
ShadowAS1 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:06:
Ik zou powerplugs tussen een modem en router echt ten strengste afraden. Sowieso vanwege de troughput en de storingsgevoeligheid. Ik zou die twee onderling met een kabeltje verbinden. En het liefst een andere router als een sitecom, ik hoor namelijk veel problemen over dat merk.

Ontopic: Zitten de plugs op een andere groep aangesloten? dan kan dat het verklaren, en waarom kies je voor plugs?
De reden van de powerplugs is omdat ik geen kabels over de vloer wil hebben..
De Cisco modem staat achter de bank namelijk, en de Sitecom router ligt in mijn Tv meubel (waar ook de rest van de apparatuur staat). Verder zitten de powerplugs in dezelfde stroomgroep en is de afstand zeer klein. Hierdoor zal de storingsgevoeligheid minimaal zijn.

• silvi0
dujour schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 11:10:
Op de Wan poort van de sitecom krijg je daar wel een ipadres?

Plus wat shadowAS1 zegt lijkt me dit niet echt een stabiele oplossing.
Ik ben er gisteravond een paar uur mee bezig geweest en uiteindelijk had ik het bijna allemaal aan de praat. Echter werkte mijn WIFI niet meer van de Sitecom dus had ik nog steeds een probleem. (Heb ook nog een Ipad / Iphone en laptop voor de WIFI)

Op de WAN poort kreeg ik wel een IP adres, maar ik had van andere weer begrepen dat ik de WAN poort niet moest gebruiken van de Sitecom.

• dujour
Je kunt in principe 2 configuraties kiezen met wan poort of zonder.
Als je op de wan poort wel een ip krijgt lijkt het erop dat de powerconnectors wel werken.
Wanneer je je pc achter op de plaats doet van je sitecom werkt het internet dan wel?

Over het wireless, wat werkt er precies niet? Kun je niet verbinden of krijg je geen internet.

• silvi0
Wifi kan geen verbinding maken..

Als ik de Sitecom los haal van de Cisco modem lukt Wifi verbinden wel..

• dujour
Dus als ik het goed heb dan is je configuratie wanneer je niet met wifi kan verbinden zo:

Cisco Lan poort ----> powerplug ----> lan poort sitecom. ?

Als dit het geval is heb je de dhcp server van de sitecom uitgezet?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Begin eens voor de zekerheid stap voor stap uit te sluiten. Dus eerst router direct bedraad op modem/router aansluiten en kijken of dat werkt. Pas als dat goed gaat de powerline ertussen hangen.

Sowieso wil je maar 1 NAT router in je netwerk, dus ofwel modem/router in bridged mode en de Sitecom laten NATten, danwel de Cisco NATten en de Sitecom als AP gebruiken.

Moet zeggen, ik hoop dat je weinig eisen hebt qua performance of configuratiemogelijkheden. Die EPC3925 is redelijk 'kaal' en in NAT-modus werken sommige features (VPN passthrough) niet goed. Omgekeerd is dit echt een oude ultra-low-end Sitecom met beroerde interne WiFi-antenne en beroerde routing throughput en buggy issues met broadcast protocols. Voeg daar nog Powerline bij om performance te beperken en je hebt een flinke lading zooi. Connectivity zou moeten lukken, maar meer dan 25Mbps bruikbare snelheid zou ik niet verwachten, mogelijk slechts de helft :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1