Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:37
Ik ben op zoek naar een manier om van een aantal (linux) pc's de ip-adressen op te slaan.
Ik zal voorafaan even beginnen:

Ik loop momenteel stage bij een bedrijf die ledlampen levert voor sportvelden/parkeerterreinen. Hier zit ook een dynamisch systeem bij, waarmee de lampen draadloos worden bedient. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een klein en simpel pc met linux. Op deze box draait een webservertje die dus intern te benaderen is om de lampen te bedienen (niet de enigste bedieningsmogelijkheid, maar dat ter zijde). Nou ben ik dus aan het uitzoeken of het mogelijk is om een servertje op te zetten, die de ip's van deze pc's kan bijhouden via internet. We kunnen ook bij de webserver op de boxjes, als we het ip weten. Daarom willen we dus een systeempje hebben die dit ip up to date kan houden in een soort van databaseje o.i.d.

Het probleem is, ik weet eigenlijk bijzonder weinig van linux, en weet dus ook niet hoe ik het beste kan beginnen. Ik heb al gekeken naar ddns service providers (dyndns, no-ip enz.) maar wij zijn op zoek naar een "eigen" systeem, zodat we alle controle hebben.

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen,
Grt, Heggico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Zoek naar een DNS server voor Linux dan kom je denk ik wel een eindje. Kijk bijvoorbeeld eens naar PowerDNS.

[ Voor 75% gewijzigd door Turdie op 05-03-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:37
PowerDNS had ik al gevonden, maar ik dacht dat die alleen een service aanboden. Ik zie nou dat het open source te downloaden is. Ik zal er eens naar kijken, alvast bedankt.