vSphere API 5.0 configured memory uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Voor mijn stageopdracht moet ik het aanmaken van virtuele machines automatiseren. Dit doe ik op een VMWare ESX 5.0 server met behulp van orchestrator.

Met de documentatie naast mij en wat ervaring in scripting kan ik de meeste dingen wel schrijven, maar ik ben vast blijven steken op het uitlezen van het configured memory. Ik krijg een heel vreemde waarde terug van 5.5GB of de hoofd resource pool en 2.5GB op een onderliggende. Terwijl in deze resourcepool 58GB memory configured is, dit kan ik zien via PowerCLI, vSphere client en het optellen van de vm's.

Ik kan het geheugen uitlezen door alle vm's te overlopen, maar dat is niet de oplossing die gebruikt kan worden in de productieomgeving. Daar draaien meer dan 2000 vm's.

Dit is de code die ik gebruik voor het uit te lezen:

for (var i in allClusterComputeResources)
{
System.log(allClusterComputeResources[i].resourcePool.summary.configuredMemoryMB /1024 + "GB");
}

Momenteel krijg ik met deze code een resultaat van 5.5GB op de hoofdresourcepool.

Heeft iemand misschien een verklaring waarom ik zo'n raar resultaat krijg?

Reference:
VcClusterComputeResource
VcResourcePool

Edit:

Ik heb deze vraag ook gesteld in de vmware community waar ik een duidelijk antwoord kreeg.
Op zich deed ik niets verkeerd maar de ingebouwde plugin gaf me oude informatie.
Daar kreeg ik een methode waarmee ik de gegevens rechtstreeks kon opvragen van de esx server.
Dit topic mag dus eigenlijk worden gesloten, tenzij er nog iemand een vraag heeft natuurlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door thibai op 05-03-2013 17:39 . Reden: Opgelost mbv vmware community ]

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:18

Ethirty

Who...me?

Misschien wel netjes om een linkje naar je oplossing te plaatsen. Dan hebben anderen er ook wat aan. Nu vertel je eigenlijk net niks.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
http://communities.vmware.com/message/2205796#2205796

Hier is de link naar mijn post in het forum van de ware community.

Ik had mijn post aangepast om te laten weten dat mijn probleem was opgelost maar hiermee krijg je ook opeens de oplossing.