Notities/Markering bij gebruik van IMAP in Outlook07

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kompjoeterfreak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-06 10:45

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

Topicstarter
Beste Fellow-Tweakers,

Al een flink aantal jaren maak ik gebruik van Microsoft Office Outlook 2007.
Ik maak gebruik van IMAP accounts om vanaf meerdere werkplekken in één e-mailbox te kunnen werken.
Ik loop echter tegen het volgende probleem aan:

Het met meerdere mensen in een e-mailbox werken d.m.v. IMAP werkt op zich prima, echter is het me nog steeds niet gelukt om hierbij ook bijvoorbeeld het categorieënsysteem te gebruiken (waar het mogelijk is om bijvoorbeeld een e-mail aan een 'categorie' Persoon X te hangen). Ik kan dit wel lokaal instellen, maar andere gebruikers van de IMAP Mailbox krijgen dit niet te zien, terwijl ik juist wil dat het bericht op de server daadwerkelijk wordt gewijzigd met de nieuwe categorie erbij. Tevens wil ik geregeld een soort van notitie aan een bericht hangen (bijvoorbeeld: Let op, deze e-mail moet voor 17:00 behandeld worden), maar ook dit lijkt onmogelijk in Outlook.

Mijn vraag aan jullie: Ben ik op zoek naar onmogelijkheden/limieten van Outlook en is Outlook niet meer dè mailclient voor mij en moet ik op zoek naar een ander (graag advies :)) of kan ik deze opties toch vergaren met bijvoorbeeld add-ons of ver-te-zoeken opties die stiekem toch aanwezig zijn?

Ik hoop op jullie hulp! Mochten er nog vragen zijn, dan verneem ik deze graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:18

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Outlook is niet echt een OS, of wel? Ik schuif deze naar CSA, waar het hoort.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik lees wel de front-end (Outlook) maar niet de back-end?
Waarom doe je dit met imap, en niet met iets als een resource-mailbox? Voorzover ik daar ervaring mee heb, werken dit soort opties dan namelijk wel.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kompjoeterfreak
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-06 10:45

kompjoeterfreak

Kompjoeterfreak

Topicstarter
@ Jester-NL: Bedankt voor je reactie. Ik zelf heb geen beheer over de server, ik weet dat er gebruik wordt gemaakt van EXIM volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
De meeste IMAP servers ondersteunen geen categorieën/tags en daarom syncen deze ook niet (of is de optie zelfs helemaal niet aanwezig).

Om er zeker van te zijn dat alle message properties synchen moet er gebruik gemaakt worden van een Exchange server; IMAP is te beperkt.

Voor notities zie:
http://www.msoutlook.info/question/359

HowTo-Outlook | MSOutlook.info