Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Ik heb een MBO niv. 4 ICT opleiding afgemaakt in de tijd dat er nog geen prestatiebeurs was. Ik weet niet hoe het toen heette, maar de studiefinanciëering was sowieso een gift.

Hierna ben ik begonnen aan het HBO (Netwerken), waarvoor ik 18 maanden prestatiebeurs heb ontvangen. De opleiding ben ik gestaakt. Hiervoor zal ik dus 18 maanden prestatiebeurs moeten terugbetalen.

Nu zou ik graag opnieuw een MBO (BOL) opleiding niv. 3 of 4 willen doen.

Mijn vraag is of ik nog recht heb op een prestatiebeurs voor het MBO, en zo ja, voor hoelang.
Of is het nu helemaal voorbij met de pret, en zal ik rijk moeten zijn voordat ik opnieuw naar het MBO kan.

Ik heb ook gemailed met IB-Groep, maar misschien heeft iemand hier praktijk ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Zelf geen praktijk ervaring, maar je kan gewoon de school(mbo) bellen en daar je vraag stellen. Vaak hebben hun een directe lijn met DUO/IB om zo snel antwoord te geven op je vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
Nee, daar heb je geen recht op. Je hebt alleen recht op stufi in een tweede opleiding wanneer je van MBO naar HBO of WO zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Ik heb de school het probleem voorgelegd, maar het is gelukkig niet zo dat je onmogelijk stufie voor een tweede opleiding kan krijgen.

Het is meer dat je recht hebt op 4 jaar prestatiebeurs, maar aangezien ik dat nog niet heb gehad op het MBO, zal er moeten worden uitgezocht of ik daar nog recht op heb.

Schijnbaar heeft de prestatiebeurs voor het HBO niet te maken met die voor het MBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:24

AMDFreak

Intel is zo..

Volgens mij heb je bij een MBO opleiding recht op 5 jaar stufi en OV.

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Prestatiebeurs bestaat al even toch? Toen ik op het HBO zat (1999-2003) moest je al je diploma halen binnen 4-5 jaar, omdat anders de gift een schuld werd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Senor Sjon schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 15:52:
Prestatiebeurs bestaat al even toch? Toen ik op het HBO zat (1999-2003) moest je al je diploma halen binnen 4-5 jaar, omdat anders de gift een schuld werd.
Volgens mij hebben MBO en HBO weinig met elkaar te maken. Ik heb mijn MBO4 diploma gehaald in 2005 en ga dit jaar afstuderen. Had eerst een basisbeurs en nu een prestatiebeurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo

Gamo

Research Before You Buy

Topicstarter
Okay, het antwoord van de IB-Groep is deze:

Omdat ik stufie heb gekregen in de oude regeling (pre-prestatiebeurs) heb ik nu nog recht op 4 jaar prestatiebeurs voor het MBO.

HBO en MBO hebben in deze zin weinig/niks met elkaar te maken.
Pagina: 1