[OS X]Require Password, alleen tijdens kantooruren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik gebruik mijn nieuwe rMBP zowel zakelijk als privé. De optie om hem met een password te beveiligen als ik even wegloop van mijn werkplek is zeer handig, maar als ik thuis ben dan hoeft dit van mij niet. Is er een mogelijkheid om (aan de hand van aanwezige wifi netwerken of iets dergelijks) mijn mac te vertellen dat hij 'thuis' is en dan geen password meer nodig heeft als ik hem open klap? Als hij op kantoor is dan mag hij in een wat hogere beveiligingsmodus schieten, en ook daar is een wifi netwerk beschikbaar om dat aan te toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:20

Pixeltje

Woo-woohoo!

"vroeger" was er een programma wat ik daarvoor gebruikte. Behalve wachtwoord vragen obv het beschikbare netwerk kon je hier veel meer mee. Het heet/heette MarcoPolo, ik be gestopt met het programma gebruiken omdat het niet SnowLeopard compatible was en de workarounds die beschikbaar waren niet stabiel waren. Wellicht hebben ze inmiddels een update zodat het programma gewoon weer up-to-date is.

Edit:
http://www.symonds.id.au/marcopolo/ is de site van Marcopolo waarop de ontwikkelaar aangeeft dat hij geen tijd heeft gehad om het programma te onderhouden of bij te werken:
NOTE: Sadly, I have not had time to maintain MarcoPolo for the last few years, and it is becoming less functional. For instance, the WiFi evidence source does not work on Snow Leopard or Lion. Much of it still works, but you should consider this software as unsupported.
You might like ControlPlane, which is a maintained fork of MarcoPolo.
Hij verwijst wel naar een fork, die kennelijk wel onderhouden is.

[ Voor 48% gewijzigd door Pixeltje op 05-03-2013 07:48 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Dank, als alternatief daarop vond ik het goed onderhouden Sidekick, waar ik nu een trial van aan het proberen ben. Dat kan aan de hand van veel verschillende dingen, waaronder geolocatie, wifi netwerk of connected devices zeggen waar ik ben, en dan allerlei acties en terminal commands uitvoeren, dus ook:

code:
1
sudo osascript -e 'tell application "System Events" to set require password to wake of security preferences to true'

En dat lijkt goed te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Is het niet een risico om een appje als Sidekick dingen als sudo te laten doen? Ik weet van Marcopolo dat het op een andere manier geregeld was, vandaar dat ik de fork daarvan ook even noemde.

Ik weet niet hoe het in die Fork is opgelost maar een app in de terminal als superuser aan de gang te laten met je wachtwoord lijkt me geen goed idee..?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Werkt ook zonder sudo, kwam ik achter. Het was toch wel vervelend om steeds een password in te moeten tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Fair enough, dat is een stuk beter inderdaad :)

Pagina: 1