Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een HTC One S met Cyanogen 10 (Android 4.1.2). Ik probeer nu voor het allereerst om een appje te maken. Appje boeit niet, is het is een standaard helloworld-dingetje. Wat niet werkt, is het ding starten. In fact, de telefoon verbindt totaal niet met de pc.

Wat niet?
1) In de device manager komt er geen device bij. Niet met debugging aan, niet met debugging uit.
2) Het commando "adb devices" geeft een mooi leeg lijstje terug.
3) RunAs vanuit Eclipse doet helemaal niets. En dan bedoel ik dus klik -> *niets*.

Wat heb ik al geprobeerd?
1) Dit: http://developer.android.com/tools/device.html
2) Dit: http://theunlockr.com/200...vers-for-android-devices/
3) Telefoon erin, eruit, erin, eruit, en dat 3496267 keer. Met debugging aan, uit, eerst aan en dan verbinden, andersom, verkeerd, achterstevoren en opsekop. Serieus, ik heb alle combinaties gehad.
4) In de SDK tools de USB driver gedownload. Maarja, na telefoon connecten komt er gewoon niets, behalve het vrolijke "device verbonden" geluidje. Ohja, en had ik al gezegd dat er in de device manager ook niets bijkomt? ;)

Exacte specs:
Windows 7 x64 SP 1
HTC One S met CyanogenMod 4.1.2 met kernel 3.0.51
Driver versie: als ik dat es wist :?
SDK versie: een half uur geleden vers gedownload en upgepakt en de helloworld-guide gevolgd. Geen idee verder, ik ben zo goed als maagdelijk in dit.

Iemand help? :)

/edit
Kleine update: hij verbindt nu wel. het lijstje van "adb devices" geeft een ding terug wat alleen maar m'n telefoon kan zijn. Mooi! Alleen verder doet nog niets het. D.w.z. het play-knopje in Eclipse doet he-le-maal niets nog. Google zegt dat je alleen maar darop hoeft te drukken... Maarja, a perfect world enzo, daar leven we niet. Kunnen we dat knopje nog werkend krijgen, dan kan ik beginnen :)

[ Voor 12% gewijzigd door _Thanatos_ op 05-03-2013 02:16 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

_Thanatos_ schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 01:55:
Serieus, ik heb alle combinaties gehad.
Ook met een andere USB-kabel en op andere poorten?
Ohja, en had ik al gezegd dat er in de device manager ook niets bijkomt? ;)
En in USBDeview?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-03 09:33

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
8088, je was me net voor :)

Niet meer belangrijk, want het "doet" het dus al. Hij doet dus alleen nog niets :)
Bleek dat er eoa Linux File-CD dinges-iets stond, dat uninstalled, en de device unplugged en replugged (is dat een woord?) en toen begon ie een stuk of 4 devices te installeren. En toen was ie geregistreerd in adb devices. Maar nu nog daadwerkelijk iets doen dus...

/edit
Nouja, het is al laat ook. Morgen maar weer verder. Sjeez zeg. Goed begin, dat wel.

[ Voor 11% gewijzigd door _Thanatos_ op 05-03-2013 02:20 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Mooi dat 't gelukt is. De laatste keer dat ik vanuit Eclipse op een telefoon wilde deployen had m'n HTC Desire er ook moeite mee zich kenbaar te maken (dat was op WIndows 7 x64). Ik heb toen een aantal virtuele telefoons aangemaakt en daarmee getest. Kopieren naar m'n telefoon doe ik eigenlijk alleen nog met AirDroid of een Samba-client.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?