Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoopadvies ES8000 i.c.m. dolby surround

Pagina: 1
Acties:

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-11 14:51
Sta op het punt om de samsung UE46ES8000 aan te schaffen. Mijn budget is circa 2000 euro. Kleine overschrijding is mogelijk als daarmee veel kwaliteit word gewonnen.

De eerste vraag is; Is de sxxn versie geschikt voor de Nederlandse markt ? Dus vallend onder de garantie van samsung en geschiktheid voor ontvangst van ziggo ?

Als tweede ben ik op zoek naar een dolby surround 5.1 set. De set moet aan de volgende eisen voldoen.
- Speakers draadloos
- Knap geluid
- Aansluiting op PS3, laptop en tv

Ik zat ik te denken aan de SAMSUNG HT-E5530.

Bij plasmavisie kom ik op het volgende uit.

SAMSUNG UE46ES8000 - € 1.428,00
SAMSUNG HT-E5530 - € 459,00
Verzending Plasmavisie - € 30,00
Totaal - Totaal € 1.917,00

Dan nog wat HDMI kabels erbij. Welke wordt er aanbevolen ??

Groetjes,
Nick

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Wat betreft de Samsung TV kan ik weinig zinnigs zeggen want ik ben niet zo bekend met hun modellen. Enige wat ik wel wil opmerken is, overweeg ook eens een plasma tv van Panasonic. Naar mijn mening kun je met het budget dat jij wil uitgeven ook een betere tv kopen. Niet dat de Samsung slecht is, ook in de review hier op Tweakers komt hij er best goed vanaf. Maar voor die prijs kan het beter.

Wat betreft je audioset moet je er rekening mee houden dat knap geluid een factor is die sterk afhankelijk is van het budget. Daarnaast zijn goed geluid in combinatie met draadloze speakers sowieso een no-go. Het door jou genoemde setje heeft 2 HDMI ingangen wat krap is maar genoeg voor hetgeen je in de openingspost verlangt. Qua geluidskwaliteit zul je er in films een prima setje aan hebben. Voor muziek moet je er niet te veel van verwachten. Als je er voor zou kiezen om een losse receiver te kopen met 2 vloerstaanders, blaas je qua geluidskwaliteit elke standaardsetje weg. Naar wens kun je dan later nog uitbreiden naar 5.1.

HDMI-kabels heb je van heel goedkoop tot belachelijk duur. Laat je hierover in de winkel niets aansmeren. Voor de gemiddelde huis-tuin-en-keuken-kabel van maar een paar meter heb je al voldoende aan een kabel van een paar euro van de Action. Als je over grotere lengtes wil gaan werken, kun je hier beter wel wat extra voor uitgeven.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:49
Wellicht is het interessant om eens te kijken naar een merk als Sonos (http://www.sonos.com/), die doen dingen met draadloze speakers waar ik (redelijk) goede verhalen over hoor.

Zoals hierboven gesteld, als je 'echt' geluid wilt dan is een losse receiver met daaraan een 2.0, 2.1 of 5.1 setup altijd beter dan standaard setjes.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:59
let even op dat een 'draadloze' speaker een eigen ingebouwde versterker heeft (active speaker). Een versterker heeft voeding nodig --> voeding = kabel naar stopcontact --> daaag draadloos!!! ;w

• S1NN3D
  • Niet online
Flans schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:37:
Wellicht is het interessant om eens te kijken naar een merk als Sonos (http://www.sonos.com/), die doen dingen met draadloze speakers waar ik (redelijk) goede verhalen over hoor.

Zoals hierboven gesteld, als je 'echt' geluid wilt dan is een losse receiver met daaraan een 2.0, 2.1 of 5.1 setup altijd beter dan standaard setjes.
Sonos maakt idd mooie producenten. Ze zijn echter niet bepaald goedkoop. Verder vind ik het geen gelijkwaardig product t.o.v. een hifi installatie.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Je zou voor minder geld een veel betere Panasonic TX-P50VT50 kunnen kopen. Heb je direct een iets grotere televisie en heb je geld over voor een betere set audio. Want die kant en klare systeempjes zijn vaak niets qua geluid. Dan kun je beter een systeem zelf in elkaar flansen waarmee je een veel beter geluid krijgt.

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:49
107mb schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 09:53:
let even op dat een 'draadloze' speaker een eigen ingebouwde versterker heeft (active speaker). Een versterker heeft voeding nodig --> voeding = kabel naar stopcontact --> daaag draadloos!!! ;w
Klopt inderdaad, maar het geef je allicht meer vrijheid dan wanneer je er ook nog een audio kabel naartoe te moeten trekken.
S1NN3D schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:09:
[...]

Sonos maakt idd mooie producenten. Ze zijn echter niet bepaald goedkoop. Verder vind ik het geen gelijkwaardig product t.o.v. een hifi installatie.
Klopt het is duur voor het geld dat je aan die dingen kan besteden kun je een goede hifi installatie aanschaffen, die ook nog eens beter geluid geeft.

• Dimens
Sonos is ook niet te gebruiken als Home Theater System.

• nickname89
Heb me net laten informeren. Voor het geluid ga ik toch voor stereo. Ik heb het volgende setje op oog

Versterker Marantz PM5004
2x Speaker Indiana line nota 550

totaalprijs is dan 787 euro.

Echter ben ik toch van mening dat ik voor dat geld beter een harman kardon versterker i.c.m. Jamo speakers kan kopen

2x Jamo s606 = 338
Harman Kardon HK 980 = 429

totaal is dan 767 euro
ik denk dat de laatste set het beste is

• Dimens
nickname89 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:01:
Heb me net laten informeren. Voor het geluid ga ik toch voor stereo. Ik heb het volgende setje op oog

Versterker Marantz PM5004
2x Speaker Indiana line nota 550

totaalprijs is dan 787 euro.

Echter ben ik toch van mening dat ik voor dat geld beter een harman kardon versterker i.c.m. Jamo speakers kan kopen

2x Jamo s606 = 338
Harman Kardon HK 980 = 429

totaal is dan 767 euro
ik denk dat de laatste set het beste is
Met de 2e set haal je een hele goede versterker in huis voor heel veel geld maar speakers van mindere kwaliteit. Dan kun je beter op de versterker besparen en betere speakers nemen, want dan zul je beter geluid krijgen. Dus mijn keuze zou voor de Marantz zijn.

• S1NN3D
  • Niet online
Ik zou ook voor de Marantz gaan. Zij maken gewoon hele goede receivers. HK waardeer ik toch een (aantal) klasse(n) lager. Zij leveren niet meer de beste kwaliteit maar het doorsnee huis, tuin en keukenspul in mijn ogen.

En je kan inderdaad beter iets duurdere speakers nemen dan een iets duurdere receiver.

[ Voor 17% gewijzigd door S1NN3D op 06-03-2013 17:55 ]

• nickname89
Geluidsset van markantz wordt gehaald i.c.m. de speakers van indiana line.
Qua tv heb ik besloten om een 55 inch te halen in plaats van 46. Om op het zelfde budget uit te komen denk aan de LG55LM860V. Hoor verhalen over geen scherp beeld. In de winkel vond ik het beeld mooi. Ook mooi is dat ik multiplayer kan gamen met switchende schermen i.c.m. bril waardoor we allebij het hele scherm zien.

Mijn vraag is het beeld nou echt niet goed bij dit model ?

Als alternatieven heb ik de
Samsung UE55ES6900 Zilver
Samsung UE55D7000

Omdat de markantz geen hdmi input heeft ben uik benieuwd hoe ik een film vanaf mijn computer over de stereo kan laten gaan en het beeld in hd op tv

[ Voor 13% gewijzigd door nickname89 op 08-03-2013 19:38 ]

• Dimens
nickname89 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 19:37:
Geluidsset van markantz wordt gehaald i.c.m. de speakers van indiana line.
Qua tv heb ik besloten om een 55 inch te halen in plaats van 46. Om op het zelfde budget uit te komen denk aan de LG55LM860V. Hoor verhalen over geen scherp beeld. In de winkel vond ik het beeld mooi. Ook mooi is dat ik multiplayer kan gamen met switchende schermen i.c.m. bril waardoor we allebij het hele scherm zien.

Mijn vraag is het beeld nou echt niet goed bij dit model ?

Als alternatieven heb ik de
Samsung UE55ES6900 Zilver
Samsung UE55D7000
Niet het advies om naar plasma te kijken opgestoken?
Omdat de markantz geen hdmi input heeft ben uik benieuwd hoe ik een film vanaf mijn computer over de stereo kan laten gaan en het beeld in hd op tv
Door je computer met een optische toslinkkabel te verbinden met de receiver.

• nickname89
Plasma heeft meer last van inbranden, als ik game zet ik het spel regelmatig op pauze voor een een 15-30 minuten, om ff wat anders te doen. Om mijn werk hebben we ook plasmaschermen en die zijn allemaal ingebrand. Om die twee redenen heb ik niet zo veel vertrouwen in plasma

• Dimens
nickname89 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:38:
Plasma heeft meer last van inbranden, als ik game zet ik het spel regelmatig op pauze voor een een 15-30 minuten, om ff wat anders te doen. Om mijn werk hebben we ook plasmaschermen en die zijn allemaal ingebrand. Om die twee redenen heb ik niet zo veel vertrouwen in plasma
Dan leer je direct de televisie uit te zetten i.p.v. 30 minuten aan te laten staan wat onnodig energie kost.

• nickname89
Ja daar heb je wel een punt. Ik ga nog even zoeken in de pricewatch

Op je tweede antwoord.
Als ik de computer verbindt met een optische toslinkkabel verbindt met de receiver hoe gaat dan het HD beeld naar de tv ? Via zo een kabel kan je toch geen HD overdragen

• Dimens
nickname89 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 23:59:
Ja daar heb je wel een punt. Ik ga nog even zoeken in de pricewatch

Op je tweede antwoord.
Als ik de computer verbindt met een optische toslinkkabel verbindt met de receiver hoe gaat dan het HD beeld naar de tv ? Via zo een kabel kan je toch geen HD overdragen
Toslink is alleen voor audio. HDMI naar de televisie en Toslink naar de de receiver.

• nickname89
Heb dus de UE55ES7000 besteld. Wat voor muurbeugel raden jullie aan ? Een kantelbare of draaibare ? Ik wil hem zo dicht mogelijk tegen de muur hebben, maar moet wel normaal nog draden kunnen aansluiten op de tv

• S1NN3D
  • Niet online
nickname89 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 06:46:
Heb dus de UE55ES7000 besteld. Wat voor muurbeugel raden jullie aan ? Een kantelbare of draaibare ? Ik wil hem zo dicht mogelijk tegen de muur hebben, maar moet wel normaal nog draden kunnen aansluiten op de tv
Gefeliciteerd met je aankoop. Uiteindelijk moet er een knoop doorgehakt worden. Voor dat geld zou ik zelf iets anders gekocht hebben maar je moet natuurlijk kopen waar jij je goed bij voelt.

Qua muurbeugels heb je volgens mij vele mogelijkheden. Door een kantelbare te nemen heb je wel wat meer ruimte om met je kabels te werken. Nadeel is dan wel dat hij wat minder dicht op de muur hangt. Je kan natuurlijk ook proberen om alle kabels al bij de tv in te pluggen alvorens hij definitief hangt. Dan hoef je er niet meer achter te gaan klooien.

Hoe ver ben je op het audio vlak?

• nickname89
Heb een stereo installatie bestaande uit een marantz pm5004 i.c.m. met de indiana line nota550

• S1NN3D
  • Niet online
nickname89 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:43:
Heb een stereo installatie bestaande uit een marantz pm5004 i.c.m. met de indiana line nota550
Dus de Samsung HT-E5530 die je in de openingspost noemde, heb je niet nodig? Neem aan dat je die Marantz stereo versterker niet gaat inruilen voor zo'n samsung setje. Dat lijkt mij toch wel een behoorlijke achteruitgang.

Nadeel is natuurlijk dat je geen HDMI ingangen hebt...

[ Voor 6% gewijzigd door S1NN3D op 12-03-2013 15:08 ]

Pagina: 1