Win 7 OEM versie?

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ags1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik kijkt naar Windows 7 versies en ik snapt niet de verschil tussen

Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (UK OEM 64 bit)... EUR 84.90

en

Microsoft Windows 7 Home Premium (UK OEM 64bit)... EUR 99.00

Zijn de SP1 versie niet een volledige systeem of niet? Ik will de goedkoopste een kopen, natuurlijk.

De Win 7 is voor mij oude systeem. In Augustus sal ik een nuwe systeem bouwen met mij huidige GPU en HDD - kan ik de Win 7 OEM herinstalleer op de niuewe systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Bij de SP1 heb je een versie met Service Pack 1 al geïntegreerd, die andere niet.

Als je nu een OEMlicentie koopt voor je oude systeem, zul je die niet op je nieuwe systeem kunnen gebruiken, dan moet je een nieuwe licentie kopen, omdat het een andere configuratie is (de retailversie heeft hier wat minder beperkingen in, dus die is dan wellicht wat interessanter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ags1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-04-2024
Dank u wel - als ik u goed verstaat, zijn de SP1 versie goedkoper en beter.

Een retail versie bedraagt 160 eur, dus spaart ik geen geld selfs als ik een niuewe OEM licsensie moet kopen.

De enigste reden om Win 7 to kopen is om Age of Mythology en Star Wars Battlefront to spelen - voor alle anderen taken zijn Ubuntu voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Helaas voldoet jou topic niet aan de eisen die wij op Tweakers stellen.

Ik mis het volgende :
  • wat nu exact je probleem is
  • op welke termen je precies gezocht hebt.
  • wat heb je gevonden hebt en waarom voldeedt deze oplossing niet?
Kijk even goed in het beleid, wat er nu precies verwacht wordt van een goede topicstart en probeer het dan nogmaals....

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)
Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+

Dit topic is gesloten.