Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Advies voor een nieuwe versterker

Pagina: 1
Acties:

• Maffie500
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-11 13:05
Ik zit er aan te denken om een nieuwe versterker te kopen voor in de woonkamer.
We luisteren af en toe eens wat muziek (radio en cd) en we kijken redelijk veel films en series.
De muziek, series en films staan op een Synology NAS en worden afgespeeld via een popcorn hour a200.

Mijn 2 opties zijn.

Mijne oude technics model su vx-600 met 2 b&w 201V boxen via tulp aansluiten op mijn tv ofwel een Pioneer VSX-527 aankopen en deze in de toekomst uitbreiden naar 5.1.

Graag advies wat jullie zouden doen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Qua muziek zal het niet veel uitmaken wat je doet. Je kijkt echter ook veel films en series dus dan zou ik zeggen ga voor een surround receiver en ga in 5.1 kijken. Dan zal de beleving een stuk beter worden dan met je oude stereo-setup.

Waarom heb je echter de keuze voor een surround receiver beperkt tot één specifiek model? Er is nog zo veel meer moois te koop.

• Maffie500
Ik ben een beetje aan het zoeken geweest en vond die wel een aantal leuke eigenschappen hebben.
Netwerk,DLNA,... maar als jullie voor die prijs een betere koop weten mag je het zeker laten weten:)

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:49
Hoeveel geld wil je maximaal uitgeven?

Even snel zoeken in de Pricewatch levert (bij een budget van 300,-) het volgende op...

Ik kan me voorstellen dat het misschien nuttig is om deze 5 eens met elkaar te gaan vergelijken. Zelf ben ik altijd wel gecharmeerd van Onkyo, maar dat is puur persoonlijk.

• Maffie500
Bedankt voor de info. Ga ik zeker bekijken.

Het budget is op dit moment alleen de versterker 300 - 350€. Boxen en dergelijk zal ik er later wel eens bij kopen.

Nog een vraagje eigenlijk

Kun je met de Pioneer VSX-827 al je toestellen met hdmi aansluiten en bedienen met je afstandsbediening?

Bvb dvd speler, Telenet Digicorder, popcorn A200. Zou het zo simpel mogelijk willen voor de vrouw en kinderen.

[ Voor 43% gewijzigd door Maffie500 op 05-03-2013 20:06 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Janic schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 14:15:
...
Het budget is op dit moment alleen de versterker 300 - 350€. Boxen en dergelijk zal ik er later wel eens bij kopen.
...
Kun je met de Pioneer VSX-827 al je toestellen met hdmi aansluiten en bedienen met je afstandsbediening?
...
Met een budget tot € 350 is ook de Denon AVR1713 in het bereik gekomen. Ook een goed merk dat je zou kunnen overwegen.

Dat je alle toestellen met HDMI hebt aangesloten wil nog niet zeggen dat je ze allemaal met de afstandbediening van je receiver kan bedienen. Als je zoiets wil bereiken, zul je naar een Logitech Harmony moeten kijken.

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-11 10:08
S1NN3D schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 08:08:
[...]

Met een budget tot € 350 is ook de Denon AVR1713 in het bereik gekomen. Ook een goed merk dat je zou kunnen overwegen.

Dat je alle toestellen met HDMI hebt aangesloten wil nog niet zeggen dat je ze allemaal met de afstandbediening van je receiver kan bedienen. Als je zoiets wil bereiken, zul je naar een Logitech Harmony moeten kijken.
Niet perse hoor. De AB van m'n Onkyo heb ik ingesteld dat ik daar m'n tv, decoder en BD speler mee kan bedienen.

Hallo met Tim

• Maffie500
Het belangrijkste is dat mij vrouw en kinderen mee overweg kunnen.

Heeft die denon ook iphone/android ondersteuning want die app van pioneer ziet er wel goed uit.

• Maffie500
ik heb mijn keuze gemaakt nu alleen nog thuis overleggen.

Versterker een Pioneer VSX-827-K

en een Pioneer DV-430V blue ray speler of een Samsung BD-E5500

• Maffie500
Ik heb gisteren de VSX - 527 gekocht met een samsung blue ray speler.
De eerste testen zijn zeeeeer positief.

bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1