hoe kan je de kleur van je print aanpassen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416228

Topicstarter
ik heb een HP Laserjet Pro P1102w. Ik moet veel tickets printen voor mijn werk iedere dag.
De tickets bevatten een grijze achtergrond en zwarte text.

Ik wil alleen de zwarte text uitprinten en de grijze achtergrond is niet nodig. Hierdoor wil ik gaan sparen op de inhoud van mijn toner.

Alleen ik weet niet of dat mogelijk is, ik heb in alle opties van mijn print gekeken maar nergens zie ik een dergelijke optie. Enige is kleur of grijz printen....

Weet iemand hoe ik dat kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-07 09:16
Bedoel je met tickets records uit een incidentenregistratie (helpdesk ofzo) of kaartjes voor bioscoop, concert of theater?

In het eerste geval kun je de eerst opslaan of exporteren naar csv of excel en daar de layout van aanpassen.
In het tweede geval zul je met een plaatjesbewerkingsprogramma bijvoorbeeld het contrast kunnen vergroten zodat het grijs naar wit gaat en zwart zwart blijft.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-07 13:53
Is de bron van je printje een webpagina? En dus geen PDF of iets dergelijks?

Dan loont het wellicht om in je browser een 'user stylesheet' op te nemen, specifiek voor de website van waaraf je de tickets print.
In de custom stylesheet kun dan bijvoorbeeld, voor print, de achtergrondkleur op wit zetten. Moet je alleen wel uitzoeken welk element je dan moet stylen.
En dan krijg je zoiets in je user stylesheet (met ipv #element dus een correcte css selector)

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
@media print {
 #element {
  background-color: white!important;
 }
}

De crux zit 'm in die @media print (deze user stylesheet is alleen voor print) en in de !important (deze regel overschrijft al het andere).

Het toevoegen van user stylesheets is per browser verschillend. Meer uitleg hier:
http://webdesign.about.com/od/userstylesheets/a/aa010906.htm

[ Voor 17% gewijzigd door swiv98 op 05-03-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Maak het eens concreet en kom met een voorbeeld / dummy ticket

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry voor late reactie...

Het zijn tickets in pdf bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Zoals al eerder aangegeven zou je het bestand in een programma als Photoshop kunnen openen en het contrast omhoog kunnen draaien. Daarnaast kan je ook kijken naar de andere programma's van Adobe: met Illustrator is het bijvoorbeeld met een beetje geluk mogelijk om de grijze achtergrond gewoonweg te deleten.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daam schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 23:39:
Zoals al eerder aangegeven zou je het bestand in een programma als Photoshop kunnen openen en het contrast omhoog kunnen draaien. Daarnaast kan je ook kijken naar de andere programma's van Adobe: met Illustrator is het bijvoorbeeld met een beetje geluk mogelijk om de grijze achtergrond gewoonweg te deleten.
Ik had meer gehoopt dat ik dat ergens bij print instellingen kon doen maar helaas, moet toch telkens met een programma bewerken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:29
Anoniem: 416228 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 00:13:
[...]

Ik had meer gehoopt dat ik dat ergens bij print instellingen kon doen maar helaas, moet toch telkens met een programma bewerken. 8)7
En dat kost je waarschijnlijk meer aan tijd, dan dat het je toner bespaart.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-07 22:18
Klinkt gek, kan je niet een color profile aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
com2,1ghz schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 16:01:
Klinkt gek, kan je niet een color profile aanpassen?
Hm nee niet dat ik gezien heb. Ga ik vandaag kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-07 13:53
Veel printerdrivers hebben wel ergens in de opties een brightness-en/of contrastinstelling verborgen. Die hier op mijn werk alleen 'lightness', wat niet zo handig is, maar het is enigszins stuurbaar.
Maar als je de brightness een beetje omhoog zou gooien en het contrast ook, dan heb je kans dat het grijs wegvalt. Beetje experimenteren.
Pagina: 1